راه اندازی بخشی از موزه مرقد امام (ره) در خردادماه

به گزارش مجله تور یک روزه، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استان مرکزی قطب مفاخر معاصر ایران است و می توان آن را به قطب گردشگری در حوزه مفاخر ملی تبدیل کرد.

راه اندازی بخشی از موزه مرقد امام (ره) در خردادماه

به گزارش خبرنگاران، زهرا احمدی پور در جریان سفر به استان مرکزی از بیت تاریخی امام راحل در خمین بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران در خصوص هدف از سفر به استان مرکزی گفت: در سفرهایی که به استان ها انجام می شود، به دنبال آشنایی با زیرساخت های استان ها هستم. آشنایی با این زیرساخت ها و ظرفیت ها در برنامه ریزی ها تاثیرگذار خواهد بود.

احمدی پور با اشاره به وجود بیت تاریخی امام راحل در خمین گفت: در خمین ظرفیتی را داریم که به عنوان بخشی از گردشگری انقلاب تعریف می شود به همین دلیل در سفر به استان مرکزی این شهر را برای بازدید انتخاب کردم تا در جریان این بازدید بتوانیم با این ظرفیت از نزدیک آشنا شده و با دید مناسبت تری در خصوص برنامه های این بخش تلاش کنیم.

وی استان مرکزی را قطب مفاخر معاصر ایران دانست و اضافه نمود: این ویژگی می تواند ظرفیت جدی برای توسعه گردشگری استان باشد.

احمدی پور با بیان اینکه قابلیت های صنعتی، خدماتی و کشاورزی این استان شاید باعث شده است که به ظرفیت آن در حوزه مفاخر توجهی ویژه ای صورت نگیرد، اضافه نمود: این در حالیست که این ظرفیت می تواند در کنار سایر پتانسیل های استان مرکزی به توسعه اقتصاد استان کمک کند.

وی با اشاره به اراده دولت در خصوص رونق صنعت گردشگری و جذب گردشگران بیشتر به ایران بویژه با استفاده از فضای پس از برجام، گفت: براین اساس در حال شناسایی ظرفیت های استان ها هستیم تا هر استان را با یک ظرفیت ویژه معرفی کنیم و سفر به استان ها با این رویکرد صورت می گیرد.

احمدی پور با بیان اینکه استان مرکزی را می توان به قطب گردشگری در حوزه مفاخر ملی تبدیل کرد، گفت: این سرمایه عظیم، استان مرکزی را به مقصد گردشگری در این حوزه تبدیل می کند و شاه بیت تمام این اماکن گردشگری در این حوزه بیت تاریخی حضرت امام است.

وی اظهار کرد: بیت امام را به عنوان بخشی از گردشگری میراث فرهنگی خمین در نظر داریم. البته در حوزه گردشگری انقلاب اسلامی علاوه بر این مجموعه، بخش های دیگری نیز در قم، نجف، جماران و در نهایت مرقد امام راحل وجود دارند که در قالب یک مجموعه دیده شده و انقلاب اسلامی در این مجموعه محور قرار می گیرد. توجه به بیت امام راحل در این مجموعه دیده شده و علاوه بر آن به صورت مجزا نیز برنامه هایی در خصوص آن در حال تهیه است.

احمدی پور با بیان اینکه بررسی پرونده ها در حال انجام است و از آنجا که اینگونه بررسی ها زمانبر است در حال حاضر نمی توان به برنامه ای اشاره کرد، اضافه نمود: با اینهمه بیت امام راحل به صورت جدی در سازمان مورد توجه است. جلسات مربوط به راه اندازی موزه ای در مرقد امام راحل نیز که بخشی از آثار آن متعلق به خمین خواهد بود، با اولویت برگزار می شود و برنامه ریزی های مربوط به آن صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: پیش بینی می شود که ظرف 5 تا 6 ماه آینده احتمالا در خردادماه، شرایط مناسبی را برای راه اندازی بخشی از این موزه داشته باشیم.

وی در خصوص تخصیص اعتبارات مرمت آثار تاریخی، این مهم را متاثر از بودجه اختصاص یافته سال 95 دانست و اضافه نمود: بخشی از بودجه تخصیص یافته و تامین اعتبار شده و تخصیص بخش باقیمانده نیز تا انتها سال اخذ خواهد شد.

احمدی پور با بیان اینکه تخصیص اعتبار خصوصا در حوزه مرمت آثار تاریخی به خوبی در حال انجام است و چندان از پیش بینی برنامه در این حوزه عقب نیستیم، اضافه نمود: مرمت آثار تاریخی امری زمانبر است، به همین دلیل اینگونه پروژه ها از بودجه پایداری برخوردارند که باید طی سال تزریق شود و این تداوم در تامین بودجه را در برنامه داریم. در خصوص پروژه های دارای پیشرفت 70 تا 80 درصدی نیز سال انتهای را به تکمیل پروژه اختصاص می دهیم. در استان مرکزی نیز مرمت 5 تا 6 پروژه امسال به انتها می رسد.

به گزارش خبرنگاران، نشستی کوتاه با مسئولان شهرستان خمین و متولیان بیت امام راحل، امضای دفتر یادبود، شرکت در مراسم قالی بران و بازدید از قلعه تاریخی میشیجان از دیگر برنامه های معاون رییس جمهور در سفر به خمین بود.

در این سفر کتاب سنگ نگاره های تیمره به معاون رییس جمهور اهدا شد.

وی پس از بازدید از خمین برای شرکت در جلسه شورای اداری استان مرکزی راهی اراک می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 803

به "راه اندازی بخشی از موزه مرقد امام (ره) در خردادماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی بخشی از موزه مرقد امام (ره) در خردادماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید