دیسک عجیبی که از یک گور باستانی سر درآورد!

به گزارش مجله تور یک روزه، باستان شناسان در قزاقستان به جامانده جسد دختری از عصر برنز را کشف کردند که در کنارش دیسکی برنزی با حکاکی قورباغه دفن شده بود.

دیسک عجیبی که از یک گور باستانی سر درآورد!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، به جامانده پیکر یک دختر عصر برنز در قزاقستان کشف شد که حاوی انبوهی از وسایل، از جمله ده ها استخوان حیوانی که احتمالاً برای مقاصد تشریفاتی استفاده شده است و یک دیسک با حکاکی قورباغه، است.

از سال 2017، محققان در این مکان، واقع در شرق کشور قزاقستان کار می نمایند. طبق گزارش یک خبرگزاری انگلیسی زبان در قزاقستان، از آن موقع، آنها بیش از 100 گوردخمه متعلق به عصر برنز، از جمله گوردخمه این دختر را کشف کردند.

اگرچه محققان اطلاعات کمی درباره هویت این دختر دارند، اما آثار باستانی فراوانی که در گور او وجود دارد، سرنخ هایی را درباره نقش او در جامعه اش در دوران عصر برنز، که به گفته آکسفورد آکادمیک در آسیای مرکزی بین سال های 1000 تا 3200 قبل از میلاد، ادامه داشت، نشان می دهد.

رینات ژوماتایف، باستان شناسی که این کاوش ها را رهبری می نماید و ریاست دپارتمان باستان شناسی، قوم شناسی و موزه شناسی دانشگاه ملی قزاقستان الفارابی قزاقستان را بر عهده دارد، گفت:این دختر به سمت چپش، خمیده دفن شده است و گوشواره های سیمی کوچکی در هر دو گوش و مهره هایی در اطراف گردن او وجود دارد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مهر 1402 بروزرسانی: 20 مهر 1402 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2256

به "دیسک عجیبی که از یک گور باستانی سر درآورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیسک عجیبی که از یک گور باستانی سر درآورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید