دمنوش ممنوع ، 5 ترفند تازه برای استفاده از چای

به گزارش مجله تور یک روزه، اگه تا حالا فقط چای را به صورت دمنوش، نوش جان می کردید همین آلان بلند بشین و این 5 روش باحال و خوشمزه رو امتحان کنید و روزانه ازش بهره ببرید. بدونید که پایه اصلی این اصول چای سبزِ که طعم و عطر جدیدی که از این شیوه بدست میاد خیلی متفاوت و جذابه، شما می تونید کم کم این مراحل رو وارد زندگیتان کنید و نتایج نشاط آور و سالمش رو مشاهده کنید. با ما همراه باشید.

دمنوش ممنوع ، 5 ترفند تازه برای استفاده از چای

شیوه های تازه

به عنوان کسی که هوادار دوآتیشه چای هست، به این خاطر که کتاب های زیادی با خوردن روزانه چای به صورت دم نموده و یا دمنوش مخالف بودن، برای همین دنبال راه حلی گشتم که به بدنم آسیب نرسه و با این راه کارها آشنا شدم و میخوام که با شما به اشتراک بزارمشون. بنابراین اگه شما به صورت صحیح از چای بهره ببرید، میتوانید سلامتی خود رو تضمین کنید، دور شکم خود را از بین ببرید. پس خلاق باشید و خودتان را با آشپزان و با ذوق سلیقه که از چای حتی در پخت و پز و طبخ غذا استفاده می نمایند.

1) با چای پخت و پز کنین:

بیشتر غذاها برای آماده شدن به آب جوش احتیاج دارد. یکی از روش های خلاقانه ای که باید انجام بدهید جایگزینی آب جوش با چای سبز است! و حتی میتوانید بجای آن، از دمنوش های دیگر نظیر چای سفید یا سرخ با توجه به عطر و طعم مورد علاقیتان بهره ببرید. به مقدار خوردن هر چیزی خیلی مهمه پس مراقب باشید اگه شب قراره پخت وپز کنید از مقدار کافئینِ کمتری در غذا بهره ببرید تا خواب راحتی داشته باشید. یکی از تست های خوشمزه ای که خودمم امتحان کردم، هنگام پخت سوپ، به جای استفاده از مرغ یا گوشت، از برگ چای سبز بهره ببرید. یعنی اساس غذاتون رو چای بزارید. پیشنهاد میکنم از دمنوش چای سبز برای پخت نودل هم بهره ببرید هم مغذیِ هم وعده خوبی برای شام می تواند باشد.

2) با چای دسر درست کنید:

یکی از دمنوش های خوش طعم، دمنوش توت فرنگی، شاتوت یا میوه های توتی شکل است. شما می توانید دمنوش خنک شده این ترکیبات را همراه با شکلات سفید و پودر ماتچا (matcha) میل کنید. ترکیب شکلات و چای شاتوت یکی از ترکیبات مورد علاقه مردم ژاپن است که سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مفید برای بدن است.

3) دمنوش سرد چای سبز درست کنید:

حتما تا حالا از خواص بسیار زیاد چای سبز آگاه شده اید، اما آیا می دانستید برای بهره بردن از حدبیشتر مقدار آنتی اکسیدان موجود در چای سبز، باید به مدت 2 ساعت آن را در آب سرد قرار دهید؟ آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز برای آزاد شدن به 2 مولفه مهم احتیاج دارند؛ زمان و دما. رادیکال های آزاد موجود در چای سبز، هنگام مجاورت طولانی مدت با آب سرد فعال می شوند. برای به دست آوردن برترین نتیجه، حتما روش های گوناگون دم کردن چای را از منابع معتبر مطالعه کنید.

4) دردهایتان را با نوشیدن چای از یاد ببرید:

در کتاب معرفی شده در ابتدای مقاله، بسیاری از فواید چای معرفی شده است؛ از آرام کردن درد معده تا یاری کردن به روند خواب. در آن کتاب طبقه بندی کاملی از تاثیرات چای بر بخش های مختلف بدن ارائه شده است. شما می توانید با مراجعه به عطاری های شناخته شده، برگ گیاهان مختلف که خواص دارویی دارند را تهیه کنید و برترین دمنوش ها را خودتان تهیه کنید. چه خوب است که به جای نوشیدن نوشابه و دیگر نوشیدنی های گازدار، همواره از نوشیدنی های سالمی که سرشار از آنتی اکسیدان است استفاده کنیم؛ به عنوان مثال، خیار برای از بین بردن پف دور چشم بسیار خوب است، اما چای سبز بسیار موثرتر است! این یک ترفند زیبایی برای زمانی است که یک صبح ناخوشایند دارید. دو بسته از چای سبز را به مدت 2 دقیقه در آب قرار دهید، سپس آب اضافه را با فشار دادن بگیرید و سریعا آن را به مدت 5 الی 10 دقیقه در یخچال قرار دهید. وقتی کیسه چای سرد شد، یک بسته از چای را به مدت 10 دقیقه روی هر یک از چشم ها بگذارید. جوهر مازوی موجود در چای سبز یاری می نماید تیرگی ها و پف های اطراف چشم بسیار کاهش پیدا کند.

5) از چای برای از بین بردن بو بهره ببرید:

آیا در منزل از خشبو نماینده هوا استفاده می کنید؟ دیگر احتیاجی به خشبو نماینده های شیمیایی ندارید؛ زیرا برگ های چای بو را به خود جذب می نماید. استفاده از چای کیسه ای برای جذب انواع بو ایده خوبی است. برخی از افراد برای دفع بو از کیسه های چای در یخچال استفاده می نمایند و برخی دیگر بعد از ریز کردن سیر و پیاز، دست هایشان را با یک کیسه چای می شویند.

منبع: همگردی
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2159

به "دمنوش ممنوع ، 5 ترفند تازه برای استفاده از چای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمنوش ممنوع ، 5 ترفند تازه برای استفاده از چای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید