خطرناک ترین حیوانات در حیات وحش روسیه

به گزارش مجله تور یک روزه، خطرناک ترین حیوانات روسیه

کشور پهناور روسیه طبیعتی بکر و در بسیاری نقاط خطرناک دارد. طبیعت هایی که مکان زندگی خطرناک ترین حیوانات روسیه است و حتی بسیاری از توریستان طبیعت وارد آن نمی شوند. پارک های ملی و طبیعی حفاظت شده به همراه جاذبه های طبیعی آن، هر توریست و طبیعت گردی را به خود جلب می نماید. گاهی توریستانی که به شکار و یا عکاسی علاقه دارند، برای رفتن به طبیعت وحشی و حیات وحش روسیه برنامه سفر می ریزند. برای این توریستان، مجله توریستی خبرنگاران، لیستی از خطرناک ترین حیوانات روسیه را آماده کرده است. یادتان باشد که در روسیه تورهای طبیعت گردی بسیاری برای تماشای این حیوانات خطرناک و وحشی اما زیبا برگزار می گردد که می توانید در آن ها شرکت کنید.

خطرناک ترین حیوانات در حیات وحش روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

خرس قهوه ای

خرس قهوه ای (میشکا) قهرمان داستان های بسیاری از بچه ها و کارتون ها است. این حیوان نماد مسابقات المپیک 1980 مسکو بود. به رغم وزن سنگین و ظاهری عظیم، این یک حیوان بسیار پر جنب و جوش و پرتحرک است. این حیوان از خطرناک ترین حیوانات روسیه است که می تواند طعمه خود را بگیرد، طعمه را در پشت خود بگذارد و با سرعت 50 کیلومتر در ساعت بدود. همچنین می تواند طعمه خود را تنها با یک ضربه دست بکشد.

خرس قهوه ای تقریبا در تمام مناطق جنگلی روسیه زندگی می نماید و خطرناک ترین خرس دنیاست. این نوع خرس به دلایلی در زمستان نمی خوابد و هنگامی که هنوز زمان زیادی تا انتها فصل زمستان باقی مانده است، از لانه خود بیرون می آید. خرسی که در این زمان تازه از لانه خود بیرون آمده، بسیار خطرناک و البته عجیب رفتار می نماید و باید منطقه وسیعی برای رفت و آمد داشته باشد. به منطقه این خرس به هیچ وجه نزدیک نشوید.

ببر آمور یا ببر شمالی

پس از خرس قهوه ای از خطرناک ترین حیوانات روسیه ببر شمالی است. این نژاد ببر، در جنوب شرقی روسیه در ساحل رودخانه آمور و یوسوری و در بعضی از کشورهای آسیایی زندگی می نماید. این حیوان بسیار محتاط، راز آلود و و خطرناک است: پس به هیچ عنوان به ببر آمور نزدیک نشوید. این نوع ببر از نژاد جنوبی خود بسیار عظیمتر است و دید شبانه آن در هنگام شب، پنج برابر بهتر از نژاد ببر بنگالی است. هر چند که این حیوان امروزه در معرظ خطر انقراض قرار گرفته بود اما با کوشش های متخصصین در زمینه حفاظت از حیوانات وحشی نجات یافته و از سال 2007 تا کنون دیگر ببر آمور در معرض خطر انقراض قرار ندارد.

گرگ خاکستری

این حیوان شایع ترین شکارچی در روسیه است. گرگ ها در سرتاسر کشور روسیه زندگی می نمایند مگر در مناطقی مانند باتلاق های تایگا و در بعضی از جزایر روسیه! گرگ ها به صورت گروهی زندگی می نمایند که آن ها را بسیار خطرناک می نماید. یک گروه از گرگ ها به همراه رهبرشان گرگ آلفا، به راحتی می توانند به انسان ها حمله نمایند. در نتیجه از خطرناک ترین حیوانات روسیه گرگ خاکستری را باید نام برد. در گذشته، روستاییان برای اعدام افراد، بی رحمانه ترین روش را داشتند. آن ها فرد را به درختان درون جنگل می بستند تا طعمه گرگ ها گردد.

با این حال، گرگ ها اغلب به مردم حمله نمی نمایند.

این اتفاق تنها ممکن است در اوایل فصل بهار و تنها در بعضی از راستاهای تعیین شده در جنگل، آن هم زمانی که گرگ کم غذا است، اتفاق بیفتد. اگر گرگ خاکستری به شما حمله کرد، شکارچیان توصیه می نمایند که از نزدیک ترین درخت بالا بروید و آنقدر صبر کنید تا گرگ از شما خسته شده و به دنبال طعمه راحت تری برود.

گراز وحشی

شکارچیان متخصص می گویند که گراز وحشی حتی از یک خرس هم خطرناک تر است. خرس ها که دارای بینایی عالی هستند اگر شما را در دوردست ببینند، شاید ترجیح دهند که راستا خود را عوض نمایند اما گراز وحشی مستقیم به شما حمله می نماید. البته گراز وحشی از قدرت بینایی خوبی برخوردار نیست. این حیوان بومی روسیه، هنگام محافظت از فرزندانشان، بسیار خطرناک می گردد. گراز وحشی به زمین خیس وگل آلود علاقه نشان می دهد. در منطقه آمور، گراز وحشی ای پیدا شده که به ماشین ها حمله می نماید.

خرس سفید قطبی

در حالی که خرس قهوه ای صاحب جنگل های روسیه شناخته می گردد، خرس قطبی سواحل یخی دریا و برف را برای پیدا کردن شکار خود انتخاب کرده است. فک حلقوی، فک ریشدار، فیل دریایی و سایر حیوانات از جمله شکارهای این خرس، یکی از خطرناک ترین حیوانات روسیه است. گرچه فیلم ها اغلب این حیوان را به عنوان یک حیوان بی خطر نشان می دهند اما خرس قطبی بسیار قدرتمند و خطرناک است. مانند برادر قهوه ای خود، می تواند با یک ضربه طعمه خود را بکشد.

با این حال، خرس های قطبی فقط در موارد بسیار استثنایی به انسان حمله می نمایند. مثلا در زمانی که زیستگاه آن ها را نابود کنید. راستاهای ویژه ای برای گردشگران در روسیه وجود دارد که می توانید به تماشای این حیوان بی نظیر رفته و حتی از آن عکاسی کنید.

خرس قطبی و قهوه ای، به همراه با تمساح می سی سی پی، تمساح آب شور نیل، ببر، شیر، ببر سفید و کوسه عظیم سفید، 10 حیوان خطرناک ترین در این سیاره هستند.

منبع: rbth.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 929

به "خطرناک ترین حیوانات در حیات وحش روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین حیوانات در حیات وحش روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید