خبرنگاران کاهش 60 درصدی مصرف آب فرودگاه تبریز با اجرای طرح آبیاری قطره ای

به گزارش مجله تور یک روزه، تبریز - خبرنگاران - مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: سال جاری با اجرای طرح آبیاری قطره ای و بارانی در فرودگاه تبریز میزان مصرف آب حدود 60 درصد کاهش می یابد.

خبرنگاران کاهش 60 درصدی مصرف آب فرودگاه تبریز با اجرای طرح آبیاری قطره ای

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

رامین آذری، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اجرای این طرح اضافه نمود: این پروژه برای آبیاری بارانی فضای سبز و هم چنین قطره ای جنگل فرودگاه تبریز در زمینی به وسعت 30 هکتار در حال اجرا است.

وی هدف از اجرای این طرح را بهینه سازی و کاهش آب مصرفی فرودگاه تبریز بیان کرد و گفت: اقدامات اولیه این طرح در سال گذشته آغاز شده و کوشش می گردد تا سرانجام سال جاری جنگل و فضای سبز این فرودگاه به سیستم آبیاری قطره ای و بارانی مجهز گردد.

آذری، ادامه داد: عملیات حفر و خاکبرداری این پروژه برای لوله گذاری در سال گذشته آغاز شده و کوشش می گردد در مدت زمان حدود 6 ماه آینده 10 هزار متر لوله پلی اتیلن برای این منظور جاگذاری گردد.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال 1329 با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و 24 ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می گردد.

روزانه به صورت میانگین 45 پرواز داخلی و 6 پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 847

به "خبرنگاران کاهش 60 درصدی مصرف آب فرودگاه تبریز با اجرای طرح آبیاری قطره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش 60 درصدی مصرف آب فرودگاه تبریز با اجرای طرح آبیاری قطره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید