خبرنگاران خبرگزاری فرانسه: جنگجویان سوری از آذربایجان در حال بازگشت هستند

به گزارش مجله تور یک روزه، تهران - خبرنگاران- خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه گزارش داد، شماری از جنگجویان سوری مورد حمایت ترکیه پس از توقف درگیری ها در قره باغ به خاک سوریه بازگشتند.

خبرنگاران خبرگزاری فرانسه: جنگجویان سوری از آذربایجان در حال بازگشت هستند

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع مطلع در سوریه اعلام کردند، بیش از 900 پیکارجوی وابسته به ترکیه پس از توقف درگیری ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قره باغ به سوریه بازگشتند.

بر اساس این گزارش، این پیکارجویان در چند مرحله به سوریه بازگشتند ودر مناطق تحت کنترل ترکیه در شمال سوریه از جمله عفرین، الباب و جرابلس مستقر شدند و پیش بینی می گردد، انتقال عناصر به جامانده به این کشور ادامه یابد.

منابع مطلع سوری مدعی شدند، 293 جنگجو از 2 هزار و 580 نفری که ترکیه برای جنگ در کنار نیروهای جمهوری آذربایجان به قره باغ اعزام نموده، در این درگیری ها کشته شدند.

این در حالی است که پیش تر رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در سخنانی اتهامات به کشورش برای اعزام جنگجویان سوری به جمهوری آذربایجان را رد نموده بود.

بامداد یکشنبه ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، نیروهای ارمنستان را شروع کننده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را شروعکننده حمله دانست.

پایان به ابتکار روسیه، روز دهم نوامبر (19 آبان) سندی برای تحقق آتش بس کامل و برطرف تمام خصومت ها در منطقه درگیری قره باغ به امضای علی اف، پاشینیان و پوتین رسید و ارتش مسکو وظیفه صلحبانی و تحقق آتش بس را به عهده گرفت.

روسیه در چارچوب توافق با ارمنستان و جمهوری آذربایجان، واحدهای صلحبانی خود را در قالب حدود 2هزار نیرو به همراه تجهیزات به قره باغ اعزام و 23 پست دیده بانی نیز تاسیس نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1261

به "خبرنگاران خبرگزاری فرانسه: جنگجویان سوری از آذربایجان در حال بازگشت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خبرگزاری فرانسه: جنگجویان سوری از آذربایجان در حال بازگشت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید