جاذبه های طبیعی و چشم نواز سوچی

به گزارش مجله تور یک روزه، سوچی با منظره های دیدنی که باید رفت و دید

غیر از چند مورد استثناء، تمام منظره ها دیدنی سوچی در قلمرو پارک ملی سوچی قرار گرفته ­اند. این بدان معناست که در بعضی موارد برای بازدید از آن­ها می ­باید ورودیه پرداخت گردد. جاذبه ­های این شهر هم گروه های گردشگری را به خود جذب می­کند و هم گردشگرانی را که به تنهایی سفر می­کنند. تورهایی در هتل­ ها و منطقه ها اصلی شهر وجود دارند که گردشگران را برای بازدید از این منظره ها دیدنی همراهی می­کنند.

جاذبه های طبیعی و چشم نواز سوچی
  • کوه آخون، بخش خوستا. کوه آخون مرتفع ­ترین نقطه سوچی بزرگ ساحلی است و چشم­ انداز بسیار وسیعی از شهر از بالای آن قابل مشاهده است و به همین علت مورد توجه قرار گرفته است. برج قلعه ­ای که در ارتفاع 700 متری آن بنا شده است نمای کاملی از شهر را برای بینندگان به ارمغان می ­آورد. در هوای صاف که دید کامل باشد حتی می­توان را نیز در دور دست ­ها مشاهده کرد. از کوه آخون که به پایین روانه شوید ممکن است به حوالی آگورس­کوئه سانیون برسید که منطقه مشهوری بین گردشگران است. شیبی با سه آبشار که با صخره ­های بلند احاطه شده است. گفته می ­گردد این منطقه اولین جایی در سوچی است که مورد توجه گردشگران قرار گرفته بود. در حوالی آبشارها محلی است که به نام صخره عقاب نامیده می­ گردد و غارهایی در آن وجود دارد. داستان ­های کهن این منطقه را به زنجیر کشیده شدن پرومِتِئوس (رب النوع آتش در یونان باستان) می­دانند. برترین وسیله برای رسیدن به کوه آخون و حوالی دیدنی آن ماشین­ شخصی یا تاکسی است. چنان چه می ­خواهید با اتوبوس به آن جا سفر کنید می ­بایست اتوبوس های خط 110 را که از مرکز شهر سوچی حرکت می­کنند سوار شوید. در این صورت ضروری است پیاده از کوه بالا روید (حدود 2 تا 3 ساعت). 100 روبل (تا کوه آخون)، 100 روبل (آگورس­کوئه کانیون)، 50 روبل (صخره عقاب)
  • جنگل یو (سرخدار) و باکس ­تری، بخش خوستا). جنگل یو و باکس ­تری که یک محدوده اکس­کلاو از زیست کره حفاظت ­شده قفقازی است که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو نیز به ثبت رسیده و مساحتی بالغ بر 3 کیلومتر مربع را در دامنه کوه آخون در بر می­گیرد. این منطقه یک جاذبه طبیعی منحصر به فرد با بیش از 700 گونه گیاهی مختلف است. برخی از این گونه­ های گیاهی 30 میلیون سال است که دستخوش هیچ گونه تغییری نشده است. بعلاوه در این جنگل گونه ­هایی از گیاهان بومی و گیاهان بسیار کهن سال مثل درختان 2هزار ساله یافت می ­گردد. 20 گونه گیاهی از گیاهان این جنگل در معرض خطر قرار دارند و در فهرست قرمز IUCN ذکر شده­ اند. اگر نمی ­خواهید برای رفتن به این منطقه از ماشین شخصی و یا تاکسی بهره ببرید، مینی بوس­های خط 122 از سوچی مرکزی به سمت خوستا را سوار شوید. شما باید در ایستگاه خوستا موست پیاده شوید. از آنجا وارد خیابان سامشیتووایا شوید و راه را پیاده ادامه دهید تا به دوربرگردان و علامت برسید. کمی بعد از دوربرگردان معمولاً تعدادی تاکسی آنجا منتظر مسافران هستند تا آن­ ها را به ورودی جنگل ببرند. (150 روبل)
  • غارهای فورونت ­سووکا، روستای فورونت ­سووکا، بخش خوستا. بیش از 400 غار در قسمت کوهستانی محدوده سوچی بزرگ وجود دارد. مشهورترین آن­ ها مجموعه­ ای از چند غار در روستای فورونت­ سووکا در بخش خوستا است. این غار شامل 3 بخش تودرتو (به نام ­های کابانیا، فورونت سووکایا و لابیرینتووایا) است با طول کلی 11 کیلومتر و ارتفاعی که در بلندترین قسمت­ها به 240 متر می­رسد. این یکی از بزرگ ترین غارها در قفقاز است و بخش بزرگی از آن برای بازدید باردیدکنندگان مهیا است.
  • خانه ­های جشن-چای داگومیس، داگومیس و اوچ-دِرِه - بخش لازارِوس­کوئه. شمالی ­ترین چای جهان با برند کراس­نودار از 1887 در سوچی کشت می ­شده است. در شهر تورهایی وجود دارد که علاقه مندان را به مزارع چای داگومیس و نیز به تپ ه­ای در اوچ دِره می­برند. دراین تپه خانه­ های جشن چای برای بازدیدکنندگان باز است. آنجا می ­توانید ببینید که چای چگونه کاشت و برداشت شده و فرآوری می­ گردد. از شما با چایی که در سماور آماده شده است و با پیراشکی، پنکیک، مربا و سرودهای محلی پذیرایی می­گردد. موزه ­ای در آنجا وجود دارد که هنرمندان با اجرای سنتی هنرهای روسی از شما پذیرایی می ­کنند.
  • 33آبشار، بخش لازارِوس­کوئه. چندین آبشار در منطقه سوچی بزرگ وجود دارد. این مورد بخصوص در فاصله دورتری واقع شده است اما حدود 33 آبشار دارد. آبشارهایی که چندان مرتفع نیستند (حدود 3/1 تا 10متر) اما بسیار دیدنی و زیبا هستند. این چشم انداز در بهار بسیار جالب توجه است، وقتی که باران و برف آب شده بالای کوه­ ها آب بیشتری را به آبشار سرازیر می­ کند. رودخانه دژه گوش تنها دو کیلومتر طول دارد و در پایین جهت خود به رودخانه شاخه می ­ریزد که چندان از یک زیستگاه کهن قرقیزستان به نام بولشوی کیچمای فاصله ندارد. این منطقه تنها 11 کیلومتر از ساحل دریا، بخش گلووینکا، فاصله دارد و شبکه حمل و نقل عمومی به طور معمول در آنجا مهیاست. استفاده کردن از تاکسی یا پیوستن به یک تور برای رفتن به منطقه آبشارها برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود.
  • مزرعه پرورش ماهی، خیابان فوره­ لوایا، 45، منطقه کازاچی بروود-آدلر. بزرگ ترین مزرعه پرورش ماهی روسیه 131 حوضچه پرورش ماهی قزل ­آلا و 6 حوضچه پرورش کپور دارد. این محل نه تنها یک مزرعه پرورش ماهی که یکی از شگفت ­انگیزترین جاذبه ­های گردشگری روسیه است. با بازدید از این محل می ­توانید اطلاعاتی را درباره پرورش ماهی قزل ­آلا به دست آورید، ماهی ­ها را دیدن کنید، به آن­ ها غذا دهید و حتی در برخی از حوضچه ­ها ماهیگیری کنید. حتی در برخی قسمت ها می­توانید ماهی قزل ­آلای دودی بسیار خوشمزه بخرید.
  • غار آختیرش ­سکایا، بخش آدلر. بسیاری از غارهای سوچی میراث غارنشینان کهن است. غار آختیرش­ سکایا نیز با تعداد زیادی نقاشی­ های غارنشینان و دیگر بازمانده ­های انسان ­های کهن در بین این غارها واقع شده است. با اتوبوس ­ها یا مینی ­بوس­ های خط 106 تا انتهای خط (مزرعه پرورش قزل­آلا) بروید. پس از پیاده شدن در ایستگاه، به طرف دیگر خیابان بروید و وارد تونل شوید. در طرف راست به سوی تونل بروید و به سمت رودخانه مِزیمتا و یک پل میمون پایین بروید. قبل از پل به سمت چپ بپیچید و به ورودی غار بروید. چشم انداز بسیار زیبا و چشم ­انداز گسترده ­ای در نزدیکی غار وجود دارد: از رودخانه مِزیمتا عبور کنید و راه را به سمت چپ و بالا ادامه دهید. ورودیه آن 100 روبل است.
منبع: الی گشت
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1996

به "جاذبه های طبیعی و چشم نواز سوچی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های طبیعی و چشم نواز سوچی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید