ثبت قنات روستای عرب آباد کوه ساوجبلاغ در دستور کار نهاده شد

به گزارش مجله تور یک روزه، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، علیرضا طهماسبی روز پنجشنبه 22 آبان ماه 99 با اعلام این خبر بیان نمود: در بازدید به عمل آمده از یک رشته قنات فعال واقع در روستای عرب آباد کوه شهرستان ساوجبلاغ مقرر شد تا مراحل ثبت این اثر تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی پیگیری گردد.

ثبت قنات روستای عرب آباد کوه ساوجبلاغ در دستور کار نهاده شد

او در ادامه گفت: ورودی این قنات در داخل بافت روستا قرار گرفته و با طول بیش از یک کیلومتر و ارتفاع تقریبی یک متر از پای کوه نمار سرچشمه می گیرد و قدمت آن به دوره قاجار برمی گردد. همچنین قنات دارای میله بازدید است که برای لایروبی دالان قنات از آن استفاده می گردد.

طهماسبی اضافه کرد: این قنات همچنان فعال و پر آب است و در تمام طول سال آب در حوضه های آبریز آن جمع شده و به مصرف ساکنین روستا و باغات می رسد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوجبلاغ گفت: روستای عرب آباد کوه از جمله روستاهای بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ است که با توجه به پیشینه تاریخی و غنای فرهنگی، آثار ارزشمندی از قبیل امامزاده هاشم، حمام تاریخی، دستکندهایی با کاربری جان پناه، کوره آهک پزی و قبرستان را در خود جای داده و پتانسیل لازم برای توسعه زیر ساخت های گردشگری را داراست.

منبع: گردشبان
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1275

به "ثبت قنات روستای عرب آباد کوه ساوجبلاغ در دستور کار نهاده شد" امتیاز دهید

4 کاربر به "ثبت قنات روستای عرب آباد کوه ساوجبلاغ در دستور کار نهاده شد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت قنات روستای عرب آباد کوه ساوجبلاغ در دستور کار نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید