فراوری فورد F به چهل میلیون عدد رسید

به گزارش مجله تور یک روزه، فورد F شناخته شده ترین خودروی آمریکایی و یکی از پرفروشترین خودروهای تاریخ دنیا است. بی شک اهمیت این خودرو در تاریخ فورد به مقدار مدل T است. از فراوری فورد F بیش از 40 سال است که می گذرد و عنوان پرفروش ترین پیکاپ آمریکا را یدک می کشد. بعلاوه پیکاپ محبوب فورد بخش اعظمی از فروش سالانه خودروها را در این کشور به خود اختصاص داده و مدل های سدان، هاچ بک و کراس اوور را کنار زده است.

فراوری فورد F به چهل میلیون عدد رسید

به تازگی شرکت فورد به نقطه عطف مهمی در تاریخ فعالیت خود رسیده، چراکه آمار فراوری فورد F به عنوان یکی از محبوب­ ترین خودروهای پیکاپ دنیا، از مرز 40 میلیون دستگاه عبور نموده است. نسل اول فورد سری F اولین بار در سال 1948 به دنیایان معرفی گردید و همچنان روی خط فراوری قرار گرفته است.

اولین نسل از فراوری فورد F با نام هایی از F-1 تا F-8 به بازار عرضه می شد که هر عدد در این نام ها وزن ناخالص پیکاپ را نشان می داد. این خانواده بسیار متنوع بود و از پیکاپ های 0.5 تنی برای کارهای سبک گرفته تا نسخه های سنگین برای کاربری های تجاری و حتی اتوبوس را شامل می شد.

در سال 1953، فورد تصمیم گرفت نحوه کدگذاری وانت های سری F را تغییر دهد. به همین منظور، مدل F-1 به F-100 و مدل F-2 و F-3 نیز به F-250 تغییر نام دادند. علت این تغییر نام آسان تربودن تلفظ و به خاطرسپردن نام های تازه بود. هم اکنون هم نسل چهاردهم F150 در بازار حضور دارد که برای مدل 2021 معرفی گردید.

لقب پرافتخار 40 میلیونی یک دستگاه از سری F، به یک دستگاه فورد F-150 ترمور مدل 2022 رسیده است که با رنگ نقره ­ای Iconic تزیین شده و به خریدار اهل تگزاس تحویل داده خواهد شد.

کمپانی خودروسازی فورد به طور پیوسته مشغول به روزرسانی و ارتقای وانت محبوب خود بوده است تا به تقاضای بازار پاسخ دهد و در رقابت با رقبای سرسخت خود پیشتازی را حفظ کند. فراوری فورد F که اکنون در چهاردهمین نسل به حیات خود ادامه می ­دهد، از یک وانت 0.5 تنی به یک پیکاپ باری قدرتمند با ویژگی­ های مشترک با خودروهای لوکس تبدیل شده است.

در طول این سال ها، رقبای اصلی فورد سری F یعنی دوج رم و شورلت سیلورادو همواره سعی در کسب سهم بیشتری از بازار داشته اند، اما همواره برای مقام دوم جنگیده اند و هیچ گاه نتوانسته اند تهدیدی جدی برای پادشاهی سری F در آمار فروش باشند. حتی در سال 2021 هم که فورد به طور جدی از مشکل دنیای کمبود چیپ لطمه دید و فروش سری F کاهش قابل توجهی داشت، این پیکاپ محبوب هنوز هم با اختلاف، عنوان پرفروش ترین خودروی آمریکا را حفظ نموده است.

یکی از تغییرات بنیادین که در طول زندگی فورد سری F رخ داده، عرضه پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر توئین توربو با فناوری هیبرید اکوبوست است که 430 اسب­ بخار قدرت و 773 نیوتن متر گشتاور را در اختیار این خودرو قرار می دهد. درصورت تجهیز این مدل به ژنراتور Pro Power، چهار خروجی 120 ولتی و یک خروجی 240 ولت هم به پیکاپ آمریکایی اضافه می­ گردد که قابلیت های کاربردی آن را افزایش خواهد داد.

سال جاری قرار است یک تحول مهم دیگر هم درمورد فراوری فورد F رخ دهد، چراکه نسخه برقی F-150 با لقب Lightning در اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد. این نسخه بسته به تریم انتخابی، بین 426 تا 536 اسب­ بخار قدرت ارائه می دهد، درصورتی که گشتاور همواره 1050 نیوتن متر خواهد بود.

شعاع حرکتی نیز بین 368 تا 480 کیلومتر اعلام شده است. یکی دیگر از ویژگی­ های جالب نسخه Lightning از فورد سری F، قابلیت تأمین برق برای منزل تا سقف 9 ساعت است.

لازم به یادآوری است که فورد در طول تاریخ 119 ساله اش تابه حال 400 میلیون دستگاه خودرو فراوری نموده است که 10 درصد از آن را وانت های سری F تشکیل می دهد.

آگهی های خرید و فروش فورد

***

شما می توانید تازهترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2067

به "فراوری فورد F به چهل میلیون عدد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری فورد F به چهل میلیون عدد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید