فراوری انواع فرآورده های جلبکی و بیوتکنولوژی در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد

به گزارش مجله تور یک روزه، شرکت زیست فناور تک یاخته حکیم مستقر در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد با استفاده از دانش بومی و دانشجویان این دانشگاه پیروز به فراوری انواع فرآورده های جلبکی و بیوتکنولوژی شد.

فراوری انواع فرآورده های جلبکی و بیوتکنولوژی در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد

به گزارش خبرنگار استان ها خبرنگاران، شرکت زیست فناور تک یاخته حکیم مستقر در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد با استفاده از دانش بومی و دانشجویان این دانشگاه پیروز به فراوری انواع فرآورده های جلبکی و بیوتکنولوژی شد.

مریم السادات میرباقری فیروز آباد، مدیرعامل شرکت زیست فناور تک یاخته حکیم با اشاره به اینکه این شرکت با هدف تبدیل ایده ها به فراوری محصول شکل گرفته است، گفت: این شرکت در خرداد ماه امسال با همکاری و بهره گیری از دانش جمعی از دانشجویان و اعضای هیات علمی رشته بیوتکنولوژی دانشگاه یزد در راستای استفاده از علم به صورت کاربردی تاسیس شده است.

میرباقری فیروز آباد با بیان اینکه شرکت زیست فناور تک یاخته حکیم بیشتر در حوزه های بیوتکنولوژی میکروبی و میکروبیولوژی در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد فعالیت دارد، بیان داشت: یکی از محصولات فراوریی این شرکت ماده ضد جلبک است.

مدیرعامل شرکت زیست فناور تک یاخته حکیم اضافه نمود: ترکیب ضد جلبک می تواند با مهار جلبک ها، ضمن از بین بردن جلبک های موجود، فرایند توسعه را نیز خنثی ساخته و سلامت آب را حفظ کند.

وی انواع ضد جلبک ها را ضدجلبک آکواریوم و ضد جلبک های استخر های صنایع، کشاورزی و پرورش ماهی نام برد و گفت: به طور کلی از این ماده فراوریی می توان در تمامی آب هایی که از مشکل رشد جلبک رنج می برند، استفاده کرد.

میرباقری فیروز آباد را از دیگر محصولات فراوریی این شرکت برشمرد که باعث افزایش جوانه زنی، ریشه دهی و مقاومت گیاهان در برابر سرما و یخ زدگی، بیماری ها و شرایط پرتنش گیاهان می گردد.

مدیرعامل شرکت زیست فناور تک یاخته حکیم با اشاره به اینکه این کود می تواند جایگزینی برای کود های شیمیایی باشد، گفت: کود جلبکی طیف گسترده ای از مواد غذایی با ارزش را برای مراحل مختلف رشد گیاهان تأمین نموده و در اختیار آن ها قرار می دهد.

میرباقری اضافه نمود: استفاده از کود جلبکی در مراتع باعث افزایش جذب مواد غذایی، مقدار پروتئین و کیفیت نهایی محصول می گردد.

وی با تاکید بر اهمیت مکمل های غذایی برای بچه ها از فراوری این محصول در شرکت زیست فناور تک یاخته حکیم اطلاع داد و گفت: از آنجاییکه مکمل های غذایی سرشار از مواد مغذی خاص و نیز حاوی اجزای سازنده فعالی هستند و به فرآیند های گوارشی یا متابولیکی یاری نموده، یا ترکیبی از مواد غذایی و اجزای سازنده فعال را تأمین می نمایند.

عضو هیئت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه یزد گفت: فراوری فیکوسیانین (رنگ دانه آبی) در این شرکت به وسیله فرآوری جلبک تک سلولی انجام شده که می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضدالتهاب قدرتمند و طبیعی در درمان انواع بیماری های موثر باشد.

بعلاوه عصاره مخمر نیز برای استفاده در صنایع غذایی، مکمل دام وطیور و مصارف آزمایشگاهی و دارویی در شرکت زیست فناور تک یاخته حکیم در حال فراوری شدن است.

شایان ذکر است، میرباقری در انتها از مسئولان استانی و کشوری خواست تا با حمایت از این شرکت و معرفی سرمایه گذار ضمن فراوری انبوه محصولات خود برای عرضه به بازار های داخلی و خارجی در راستای استفاده هرچه بیشتر از دانش بومی و ایده پردازی های دانشجویان در حوزه بیوتکنولوژی یاری شایانی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1962

به "فراوری انواع فرآورده های جلبکی و بیوتکنولوژی در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری انواع فرآورده های جلبکی و بیوتکنولوژی در پردیس فناوری و صنعتی دانشگاه یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید