تدوین پرونده ثبت 9 اثر غیرمنقول در زنجان

به گزارش مجله تور یک روزه، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از خاتمه تدوین پرونده ثبت 9 اثر غیرمنقول در این استان اطلاع داد.

تدوین پرونده ثبت 9 اثر غیرمنقول در زنجان

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با برنامه ریزی های اجرا شده پرونده 9 اثر غیرمنقول استان زنجان به منظور ارائه به شورای ثبت وزارتخانه متبوع و انجام مراحل ثبت ملی، در شورای ثبت استان زنجان آنالیز، آماده و تدوین شد.

او بااشاره به تدوین پرونده از سوی کارشناسان معاونت میراث فرهنگی ادامه داد: این آثار غیرمنقول شامل حمام گلابر، دستکند خول، گنبد کهریز، محوطه باغچه لر، گنبد روستای قره بوته، محوطه تاریخی قوشچی در شهر ایجرود خم چان دندی در شهر ماهنشان، زورخانه عباس حیدریان در زنجان، پناهگاه صخره ای هیسلی زاغا در شهر خدابنده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ادامه داد: امید است با برنامه ریزی های اجرا شده و ظرفیت های موجود در استان زنجان، به زودی شاهد آماده شدن پرونده ثبتی بیشتر از آثار غیرمنقول به منظور ثبت در آثار ملی باشیم.

او با اشاره به اینکه اموال فرهنگی تاریخی و هنری که به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حائز اهمیت ملی، در لیست آثار ملی ایران ثبت خواهند شد، گفت: ثبت اثر در لیست آثار ملی خدشه ای به مالکیت وارد نخواهد کرد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1847

به "تدوین پرونده ثبت 9 اثر غیرمنقول در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین پرونده ثبت 9 اثر غیرمنقول در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید