اعلام برنامه های گردشگری صدا و سیما در نوروز 99

به گزارش مجله تور یک روزه، مسئولان بخش های مختلف سازمان صداوسیما، برنامه های خود را در حوزه معرفی جاذبه های گردشگری کشور در نوروز 99 معرفی کردند.

اعلام برنامه های گردشگری صدا و سیما در نوروز 99

از سفر با تور کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، چهل وپنجمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، امروز دوشنبه23 دی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف در سالن مذاکرات مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار گردید.

در این برنامه رمضانعلی موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما گفت: ب طور کلی، سفر نگاه فرهنگی دارد و این موضوع در آموزه های دینی ما نیز آمده است. کشور ما ظرفیت های زیادی دارد. شاید این تنوع فرهنگی و آداب و رسوم در کشور های دیگر کمتر باشد. متناسب با این ظرفیت ها، رسانه های زیادی هم ایجاد شده است. اما اکنون می بینیم که تمرکز سفر ها روی شمال کشور است. قطعاً یکی از دلایلی که می تواند تأثیرگذار باشد، شبکه های استانی است که در این زمینه می توانند فعالیت بیشتری نمایند.

در ادامه وحید کمالی مدیرکل صدای استان ها گفت: ما یک رادیو زیارت، 34 رادیو پیغام و 75 شبکه داریم. قاعدتاً در ایامی مانند نوروز 99، رادیو مرجعیت بیشتری دارد، چون بیشتر سفر ها زمینی است. کار های جریان ساز از حالا آغاز شده است مانند برنامه هایی با موضوع ایران را پاکیزه نگه داریم یا موضوعاتی در رابطه با آسیب زدن به محیط زیست، پویش هایی مانند ایمن برانیم تا سالم بمانیم نیز آغاز به کار نموده اند. برای معرفی جاذبه های ایران، برنامه ایران را بگردیم فراوری شده است. اتوبوس گردشگری نیز در استان ها گردش می نماید تا نقاط دیدنی را معرفی کند.

وی اضافه نمود: باید کاری کنیم که سفر ها در طول سال انجام گردد، ولی اکنون هر زمان آموزش و پرورش تعطیل باشد، موضوع سفر پیش می آید بنابراین ما هم در این ایام برنامه های بیشتری داریم.

پخش 100 مستند در نوروز 99

فرشید صبور سرپرست حوزه قائم مقامی رئیس مرکز سیمای استان ها نیز در این نشست گفت: ما کلیپ ها و مستند های جذاب گردشگری را فراوری نموده ایم که حتی بعضی از آن ها در قطار ها نیز پخش می گردد. بیش از 100عنوان کلیپ بین 4 تا 7 دقیقه فراوری شده است. شبکه شما به عنوان شبکه گردشگری فعالیت دارد و روزانه سه ساعت از برنامه های خود را به گردشگری اختصاص می دهد.

وی اضافه نمود: در ادامه همین رویکرد، مستند شاهراه در قم به زودی رونمایی می گردد. من یک چوپان هستم هم عنوان مستندی در حوزه معرفی کارآفرین های استان فارس است. آتش دل حبیب نیز عنوان مستندی است که به معرفی صنایع دستی بومی در قزوین می پردازد. فرود از آبشار دره عشق مستندی جذاب درباره کوهنوردی در چهارمحال و بختیاری است. مستند نان و گرگ نیز درباره زندگی اسکندر رئیسی و حمایتش از گرگ ها است. اکنون در همه استان ها مستند هایی را در دست فراوری داریم. در نوروز 99 نیز 100 مستند پخش خواهد شد.

سرپرست حوزه قائم مقامی رئیس مرکز سیمای استان ها همچنین گفت: از معاون گردشگری می خواهم فهرستی از مراکز ارائه خدمات گردشگری در ایام نوروز همراه یک کارشناس در اختیار ما قرار دهند تا به وسیله تلویزیون، به معرفی این جاذبه ها پرداخته گردد. همچنین دستگاه های مختلف چندکارشناس ثابت به ما معرفی نمایند تا در مورد اعلام جدیدترین تغییرات در مراکز گردشگری یا جشنواره ها، اطلاعات لازم را بتوانیم از آن ها بگیریم. ما در نوروز 99 بیش از 1000 ساعت برنامه داریم که از شبکه های استانی پخش می شوند.

سید شهرام فرزین فر نیز در این برنامه به نمایندگی از معاونت سیما گفت: مستند های ایرانگرد و هفت شهر عشق جذابیت های ایران را به تصویر کشیده اند. نمای 2، سفر بخیر، اقوام ایرانی، رادیو سفر، صفر تا صد، سفرگرد، ایران، شهرنامه، عیدپیما و دورت بگردم ایران از جمله برنامه های خوب معاونت سیما در حوزه معرفی جاذبه های گردشگری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 648

به "اعلام برنامه های گردشگری صدا و سیما در نوروز 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام برنامه های گردشگری صدا و سیما در نوروز 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید