گردشگری زمستانی رونق گرفت، ورود 5 هزار مسافر و گردشگر

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرنگاران - گروه استان ها،بهاره صمیمی: شهرستان کوهرنگ مهم ترین شهرستان برف گیر کشور محسوب می گردد که ارتفاعات این شهرستان، سرچشمه سه رودخانه بزرگ کارون، دز و زاینده رود است.

گردشگری زمستانی رونق گرفت، ورود 5 هزار مسافر و گردشگر

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور گردشگری کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این شهرستان یکی از زیباترین و پرجاذبه ترین شهرستان های گردشگری کشور محسوب می گردد که همه نوع جاذبه گردشگری از جمله جنگل، رودخانه، آبشار، چشمه، غار یخی، پیست اسکی، روستاهای تاریخی و بکر، روستای پلکانی و... در آن وجود دارد.

نظیر جاذبه های کوهرنگ شاید در کمتر نقطه ای از ایران مشاهده گردد که همه نوع زیبایی گردشگری در آن وجود و هر فصل آن زیبایی خاصی داشته باشد.

نام کوهرنگ برگرفته از کوه های رنگی در این منطقه است که با ورود به این منطقه کوه های سفیدرنگ (پوشیده از برف)، کوه های سبزرنگ (پوشیده از درختان و بوته های سبز)، کوه های قهوه ای و قرمز و ... مشاهده می گردد.

فصل زمستان یکی از زیباترین فصل های این شهرستان است به طوری که مسافران بسکمک در این فصل راهی شهرستان کوهرنگ می شوند.

سفیدی یک دست منطقه و گذر از جاده هایی که دو طرف آن را دیوارهای چند متری برفی فراگرفته اند، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری این منطقه است که هیجان خاصی به مسافران و گردشگران می دهد.

در حال حاضر این منطقه میزبان مسافران و گردشگران زمستانی بسکمک است که راهی این منطقه شده اند به نحوی که در حال حاضر بیش از پنج هزار مسافر و گردشگر وارد این شهرستان شده اند.

بسکمک از مسافران با خودروهای شخصی و بعضی دیگر نیز با اتوبوس های گردشگری وارد منطقه شده اند و از جاذبه های گردشگری این منطقه لذت می برند.

بخشدار مرکزی کوهرنگ در این زمینه به خبرنگاران گفت: طی برسی های صورت گرفته در خاتمه هفته گذشته بیش از پنج هزار گردشگر و مسافر وارد شهرستان کوهرنگ شدند.

فرزاد حسینی مطرح کرد: با ورود مسافران و گردشگران زمستانی بازار شهر چلگرد کوهرنگ از رونق بالایی برخوردار شده است.

وی مطرح کرد: بسکمک از مسافران با خرید نان های محلی و عسل و گیاهان دارویی از بومی های منطقه موجب افزایش درآمد مردم منطقه شدند.

بخشدار مرکزی کوهرنگ گفت: آبشار شیخ علیخان، آبشار کوهرنگ، پیست اسکی کوهرنگ و چشمه دیمه کوهرنگ، بیشترین استقبال را در میان مسافران و گردشگران زمستانی داشتند.

وی ادامه داد: بسکمک از مسافران و گردشگران از پیست اسکی استفاده کردند و بعضی با کرایه تیوپ در منطقه دیگر از پیست اسکی به تفریح پرداختند.

بخشدار مرکزی کوهرنگ ادامه داد: خوشبخاته تا به امروز برای مسافران و گردشگران حادثه ای در این منطقه پیش نیامده است.

کوهرنگ پررونق ترین نقطه گردشگری زمستان استان چهارمحال و بختکمک است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختکمک نیز در گفت وگو با خبرنگاران گفت: شهرستان کوهرنگ مهم ترین منطقه گردشگری استان چهارمحال و بختکمک به شمار می رود که این منطقه در زمستان نیز پررونق ترین نقطه گردشگری استان به شمار می رود.

بهمن عسگری سواد جانی ادامه داد: هم اکنون مسافران و گردشگران بسکمک وارد منطقه کوهرنگ شده اند و گردشگری در این منطقه رونق گرفته است.

وی گفت: مکان های اقامتی این منطقه نیز مانند هتل ها نیز با اسکان مسافران و گردشگران توانسته اند نقش مهمی در راستا خدمات رسانی به گردشگران ایفا نمایند.

عسگری سواد جانی با بیان اینکه جاذبه های گردشگری قابل بازدید شامل آبشار و روستای هدف شیخ علیخان، پیست اسکی و تونل اول کوهرنگ است، اضافه نمود: معرفی جاذبه های گردشگری زمستانه، بالا بردن ظرفیت اشتغال هتل های شهرستان کوهرنگ از مهم ترین اهداف میراث فرهنگی چهارمحال و بختکمک است.

زمینه های لازم باید برای رونق بیشتر هتل های کوهرنگ فراهم گردد

رئیس اتحادیه هتل داران استان چهارمحال و بختکمک نیز در گفت وگو با خبرنگاران گفت: زمینه باید برای رونق بیشتر هتل های کوهرنگ فراهم گردد.

فریدون رئیسی با اشاره به اینکه بسکمک از مسافران اقامت خود را در هتل های منطقه کاهش دادند، مطرح کرد: رونق هتل ها در شهرستان کوهرنگ موجب ایجاد اشتغال در منطقه می گردد.

وی یادآور شد: هتلداران سرمایه گذاری بسکمک را انجام داده اند و مسئولان باید از هتلداران حمایت نمایند و آن ها در جذب مسافر و گردشگر کمک دهند.

رئیس اتحادیه هتل داران استان چهارمحال و بختکمک ادامه داد: باید زمینه معرفی بیشتر شهرستان کوهرنگ در سطح کشور و دنیا فراهم گردد تا زمینه ورود مسافران و گردشگران به منطقه فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 720

به "گردشگری زمستانی رونق گرفت، ورود 5 هزار مسافر و گردشگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری زمستانی رونق گرفت، ورود 5 هزار مسافر و گردشگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید