تأثیر سیاست بر نمایشگاه های گردشگری، غرفه داران تنگ نظر نباشند

به گزارش مجله تور یک روزه، به گزارش خبرنگاران، علی باقر نعمتی زرگران مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی در نشست خبری و رونمایی از پوستر نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که پیش از ظهر امروز دوشنبه (سیزدهم مهرماه) در سالن اجتماعات ساختمان حج و زیارت برگزار گردید گفت: نهمین دوره نمایشگاه بین المللی تهران از بیست و هفتم تا سی ام بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می گردد.

تأثیر سیاست بر نمایشگاه های گردشگری، غرفه داران تنگ نظر نباشند

اگر علاقمند به سفر با بهترین خرید تور کانادا ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی گفت: سال گذشته و سال جاری سازمان میراث فرهنگی در برگزاری این برنامه مشارکت داشت ولی در هفت دوره پیش این سازمان دخالتی نداشت و فقط ناظر بود. سال جاری سه کارگاه آموزشی و همایش در کنار برگزاری نمایشگاه برپا می گردد آن هم با موضوعات گردشگری حلال، گردشگری سلامت و فرصت های سرمایه گذاری در گردشگری.

نعمتی توضیح داد: سعی کردیم که سال جاری بیشترین فضا را به استان ها اختصاص دهیم. سالن 38 نمایشگاه بین المللی، بزرگترین سالن است که به اداره کل میراث فرهنگی استان ها اختصاص دارد و کوشش می گردد که نسبت به گذشته متراژ غرفه ها نیز بیشتر گردد.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر اینکه ویژگی اصلی نمایشگاه نسبت به هشت دوره پیش چیست و مردم باید شاهد چه تحولی در دوره نهم باشند؟ گفت: چرا ما همواره منتظر شق القمر هستیم اما در جهان به فرایند برگزاری یک برنامه نگاه می نمایند. آنها به در امتداد هم کار کردن توجه می نمایند. ما همواره انتظار داریم یک کار عظیم انجام گردد؛ در صورتی که باید آرام آرام و با نگاه واقع بینانه مسیری که جهان طی نموده را دید. ما نیامده ایم تا نمایشگاه دیگری راه اندازی کنیم بلکه همان را تقویت کردیم.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری این نمایشگاه از 10 صبح تا 17 بعدازظهر است اضافه کرد: به نقاط قوت واقف هستیم، معتقدیم که در سال های گذشته نقایصی وجود داشته و باید آن را برطرف کنیم. سال گذشته این نمایشگاه در زمان بدی برگزار گردید. سه روز تعطیل بود و اختتامیه وسط هفته افتاد. اما سال جاری این زمان را تغییر دادیم.

انتشار کتابی درباره تاثیر گردشگری در سرنوشت انسان ها

نعمتی درباره اینکه نمایشگاه بین المللی گردشگری در حقیقت بین المللی نیست، گفت: سال جاری سفارتخانه ها و هیات های مختلف در نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد. ما در برنامه ها و سفرهایی که داریم درباره این نمایشگاه صحبت می کنیم و واکنش مثبتی دریافت می گردد. سال جاری تاکیدمان روی بعد بین المللی است. همچنین بخش بین الملل با حضور سفرای مقیم رونمایی می گردد.

نعمتی اضافه کرد: کتابی با نام Tourism stories منتشر شده است که در آن تاثیر گردشگری در سرنوشت انسان ها در قالب داستان آورده شده که اولین داستان مربوط به ایران و درباره سازه ای به نام مضیف است که در استان خوزستان توسط علی حیدری ساخته و اکنون به یک مکان گردشگری تبدیل شده است.

در ادامه این برنامه فرهاد امینیان مدیرعامل شرکت بازرگانی و بین المللی نمایشگاه های تهران، گفت: گروه های اصلی که در این برنامه حضور پیدا می نمایند، شرکت های خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی، حوزه های گردشگری سلامت و زیارتی، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، کتب و نشریات، شرکت های حمل و نقل، مناطق ویژه گردشگری، سازمان های مرتبط با حفظ آثار باستانی است. برای بخش صنایع دستی نیز فضای ویژه ای در نظر گرفته شده است.

تاثیر مسایل سیاسی بر فرایند برگزاری نمایشگاه های گردشگری

امینیان هم در پاسخ به خبرنگاران درباره تحول و ویژگی اصلی نمایشگاه دوره نهم گفت: در کشور ما نمایشگاه ها به عنوان رویدادهای مستقل از سایر اتفاقات محسوب نمی گردد نمایشگاه ها در هر شرایط تحت الشعاع مسایل روز هستند. اگر اتفاق خاصی بیفتذ از حضور و دعوت از برخی کحشورها منصرف می شویم. بنابراین تحولات در نمایشگاه ها کند پیش می رود. این اتفاق ها نه فقط در گردشگری بلکه در نمایشگاه ها دیگر نیز همین قدر تاثیرگذار است. فرایند رشد نمایشگاه ها از نظر کیفی احتیاج به یک سری زیرساخت ها در حوزه های مرتبط با مسایل سیاسی اجتماعی و فرهنگی دارد.

وی گفت: ثبت نام شرکت نمایندگان در نمایشگاه به صورت آنلاین و به وسیله سایت نمایشگاه انجام خواهدشد. فراخوان این نمایشگاه هنوز به صورت عمومی اعلام نشده و به همین دلیل نمی دانیم که چند کشور خارجی حضور پیدا خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی و بین المللی نمایشگاه های تهران توضیح داد: هنوز برگزاری نمایشگاه حدود دو میلیارد تومان است. هزینه هر مترمربع غرفه برای شرکت نمایندگان خارجی در نمایشگاه 200 یورو و برای شرکت نمایندگان داخلی 85 هزار تومان است. به این قیمت، رقم مالیات بر ارزش اضافه کرده نیز اضافه می گردد.

شرکت نمایندگان تنگ نظری ننمایند

وی ادامه داد: معمولاً شرکت نمایندگان در این نمایشگاه تمایلی به ارائه گزارش از میزان قراردادهای بسته شده و یا اتفاقات مثبتی که در طول برگزاری نمایشگاه می افتد، ندارند. ما نمی دانیم که دقیقا چه سودی از برگزاری نمایشگاه بدست آمده است؟ ما می خواهیم تا شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه از پارتنرهای خود دعوت کند تا این نمایشگاه را ببینند و در این زمینه تنگ نظری نداشته باشند.

امینیان گفت: در بحث اطلاع رسانی، بخش اجرایی بر عهده مجری است و سازمان میراث فرهنگی حمایت نماینده است. سال گذشته توانستیم 11 بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر نصب کنیم.

وی توضیح داد: از حدود 150 شرکت خارجی برای حضور در این نمایشگاه دعوت می کنیم ولی معمولا تعداد محدودی شرکت می نمایند. سال گذشته بیش از 13 کشور در این نمایشگاه حضور داشتند. ژاپن چند سالی که نمایشگاه های ما را تحریم نموده و این نمایشگاه در چند سال گذشته در شرایط خاصی برگزار گردید. ترکیه که همواره حضور فعالی داشت، سال گذشته کمتر فعالیت کرد.

در ادامه این برنامه پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری رونمایی شد. در این پوستر شعار میهمان ما باشید نوشته شده و تصویری از خانه بروجردی ها که چندی پیش توسط یونسکو به عنوان خانه برتر شناخته شد، داخل کره زمین قرار گرفته و جلوی آن یک فرش ایرانی پهن شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 694

به "تأثیر سیاست بر نمایشگاه های گردشگری، غرفه داران تنگ نظر نباشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر سیاست بر نمایشگاه های گردشگری، غرفه داران تنگ نظر نباشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید