بناهایی پرجاذبه که هر کسی آرزوی دیدنشان را دارد

به گزارش مجله تور یک روزه، شما اگر تنها یک جاذبه را بخواهید ببینید، آن کجاست؟

آیا تا به حال از خود سوال نموده اید که تماشای کدام یک از جاذبه های گردشگری ارزش پول خرج کردن را دارد و ضروری است که حتما در عمر یک انسان تماشای این بناها به عنوان یک هدف گنجانیده گردد.

بناهایی پرجاذبه که هر کسی آرزوی دیدنشان را دارد

از پل گلدن گیت که یک شاهکار مهندسی بی نظیر است گرفته تا زیبایی جادویی تاج محل و … در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

امپایر استیت، نیویورک سمیل نیویورک قدیم

وقتی از نیویورک قدیم صحبت می کنیم منظور آن اندازه از قدمت نیست که در کشورهای شرقی مثل ایران برای تمدن و تاریخ قائل هستیم.

اما ساختمان امپایر استیت به عنوان یکی از مشهورترین بناهای جهان زمانی ساخته شد که نیویورک هنوز به این عظمت و قدرت خود نرسیده بود.

این بنا، در هنگام سخت خود رکورد مرتفع ترین ساختمان جهان را از آن خود کرد و همین مساله برای مدتی طولانی موجب فخر و مباهات مردم آمریکا بخصوص اهالی نیویورک و جامعه مهندسی این کشور بود.

ساخت وساز این بنا در ماه مارس سال 1930 شروع شد؛ اندکی بعد از بحران مالی وال استریت، هنگامی که در سال 1931 ساخت این برج به سرانجام رسید، از آن جهت که پر کردن آن اصلاً کار آسانی نبود، به ساختمان امپتی (به معنای خالی) استیت معروف شد.

اگر چه در مدت زمان کوتاهی ساختمان امپایر استیت در چشم جهانیان به عنوان نماد نیویورک شناخته شد، اما تنها محبوبیت رصدخانه های آن باعث شد که از مصیبت ورشکستگی نجات پیدا کند.

روکامادور نمادی برای قداست مسیحی

در سال 1166 مومنان مسیحی دریافتند که در قبری باستانی جسدی تجزیه نشده وجود دارد، که متعلق به زاهدی مسیحی است. با این خبر آن ها به طرف روکامادور سرازیر شدند. آمادور قدیس، لویی نهم، برنارد قدیس و دومنیک قدیس از جمله کسانی بودند که به زیارت این مقبره آمدند و رونق و شکوفایی برای مدتی طولانی به این مکان آمد.

البته بعدها به خاطر کاهش بازدیدنمایندگان در قرون 17 و 18 میلادی شهر از رونق افتاد، اما در قرن نوزدهم دوباره مورد توجه نهاده شد. هنوز این زیارتگاه مقدس همچون یک مقصد توریستی پر هوادار در بالای دره آلزو دارای اهمیت است. هنوز می توانید برترین چشم انداز پاریس را از دهکده لهوسپیتالت مشاهده کنید.

عبادتگاه یورک در انگستان

عبادتگاه یورک بزرگترین کلیسای جامع گوتیک در اروپای شمالی است که در کنار کلیسایی به طول 158 متر وعرض 16 متر گسترده شده است.

این کلیسا مهد بزرگترین مجموعه از شیشه های رنگی است که در قرون وسطا به فراوانی استفاده می شد. واژه مینیستر معمولاً به کلیسای جامعی اطلاق می گردد که راهبان به آن خدمت می نمایند، اما کشیش ها همیشه در خدمت عبادتگاه یورک بوده اند. اولین عبادتگاه به شکل یک کلیسای کوچک چوبی شروع به کار کرد و برای غسل تعمید شاه ادوین در نورثومبریا در سال 627 به کار گرفته شد. کلیساهای جامع در این محل و یا نزدیک به آن وجود داشتند؛ یکی از نمونه های این ساختمان ها که به قرن یازدهم تعلق دارد ساختمان نورمان است. ساخت مینیستر کنونی در سال 1229 شروع شد و 250 سال بعد به اتمام رسید. در جولای 1984، سقف قسمت جنوبی آن در آتش سوزی از بین رفت و بازسازی اش چهار میلیون دلار خرج برداشت.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1972

به "بناهایی پرجاذبه که هر کسی آرزوی دیدنشان را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بناهایی پرجاذبه که هر کسی آرزوی دیدنشان را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید