ببینید ، 6 فایده خوردن انگور

به گزارش مجله تور یک روزه، انگور یکی از میوه های انرژی زاست که تاثیر زیادی در عملکرد سیستم عصبی و عضلانی دارد و به بهبود جریان خون و کاهش مشکلاتی مانند احتباس آب بدن نیز یاری می نماید.

ببینید ، 6 فایده خوردن انگور

به گزارش خبرنگاران آنلاین، در اینجا با 6 خاصیت انگور آشنا شوید.

1. پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

این میوه به علت ترکیبات آنتی اکسیدانی می تواند نقش محافظ در برابر بیماری های قلبی عروقی دارد . ریزمغذی های موجود در انگور کلسترول بد خون را کاهش می دهند و مانع از تشکیل لخته های خون می شوند.

2. بهبود تمرکز

مغز برای عملکردهای شناختی به انرژی احتیاج دارد. انگور به علت قند نسبتا بالا جزء میوه های انرژی زا محسوب می گردد و به بهبود تمرکز و حافظه یاری می نماید.

3. تسهیل هضم غذا

انگور حاوی فیبرهای ملایم است که نقش آنها در تسهیل عملکرد روده ها ثابت شده است که در صورت ابتلا به یبوست مصرف چند دانه انگور به صورت ناشتا می تواند مفید باشد.

4. افزایش انعطاف پذیری پوست

انگور را باید میوه عالی ضدپیری دانست زیرا سرشار از ترکیباتی به نام رزوراتول و آب است که به مقابله با تاثیرات پیری پوست مانند شل شدن پوست، چروک های پوستی، لکه های تیره و... یاری می نماید.

5. بهبود خلق وخو

مصرف منظم انگور می تواند به بهبود خلق وخو و کاهش افسردگی خفیف یاری کند. این میوه حاوی ویتامین B6 است که نقش اساسی در تشکیل ناقل های عصبی و گلبول های قرمز دارد. در این شرایط اکسیژن بهتر به سلول ها می رسد و از طرفی سیستم ایمنی نیز تقویت می گردد.

6. پیشگیری از عفونت های دهان و دندان: انگور حاوی اندازه فراوان ویتامین C است که آنتی اکسیدان قوی در مقابله با عفونت های دهان و دندان محسوب می گردد. این ویتامین فرایند جذب آهن را نیز تسهیل می نماید که در بهبود سلامت غضروف ها، لثه ها، دندان ها و استخوان ها موثر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2092

به "ببینید ، 6 فایده خوردن انگور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، 6 فایده خوردن انگور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید