با مجذوب کننده ترین ربات های سال 2021 آشنا شوید

به گزارش مجله تور یک روزه، سال 2021 زمان خوبی برای ربات بودن است. زمانی که جهان شرایط نابسامانی دارد و ربات ها می توانند زندگی را برای انسان ها ساده تر یا حتی گاهی دلنشین تر نمایند.

با مجذوب کننده ترین ربات های سال 2021 آشنا شوید

سال جاری در نمایشگاه CES از ربات هایی برای امن نگه داشتن فضای کار و زندگی، ربات هایی برای تفریح و شوخی، ربات هایی برای انجام کارهای خانه و ربات هایی برای آموزش رونمایی شد. در ادامه با چند نمونه از مجذوب کننده ترین ربات های سال 2021 آشنا می شوید، ربات هایی مفید، عجیب و دوست داشتنی که شایان ستایش و تحسین هستند. با خبرنگاران همراه باشید.

پتی کوبو، گربه خانگی آرام و مهربان

کمپانی ژاپنی مهندسی یوکایی (Yukai Engineering) با نسخه بزرگ تر ربات پتی کوبو (Petit Qoobo) در سال های پیش هم در نمایشگاه CES شرکت نموده بود؛ با این حال حضور دوباره این ربات در دوران همه گیری کووید-19 معنای تازه ای داشت. پتی بو بالشی هوشمند به شکل گربه است که به حس گرهای هوشمند مجهز است و می تواند احساسات کاربر را درک کند. این ربات می تواند برای کسانی که شرایط نگهداری از حیوان خانگی را ندارند، همراهی دوست داشتنی و مهربان باشد و تنهایی و افسردگی ناشی از بیماری کرونا را در افراد تسکین دهد.

مافلین، دوست داشتنی ترین ربات جهان

ربات های زیادی در قالب حیوان خانگی در نمایشگاه های CES رونمایی می شوند؛ اما مافلین (Moflin) توانسته مانند یک حیوان خانگی واقعی، محبت و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. مافلین شبیه به یک خوکچه هندی کرکی و خاکستری است که با چشم های مهره ای مشکی و براق اش می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد. این ربات کوچک و جمع وجور از خز نرم و زیبایی پوشیده شده و در برابر محرک های محیطی از خود واکنش نشان می دهد، خرخر می نماید، می لرزد و دم اش را تکان می دهد. مافلین حتی می تواند با حس کردن حضور افراد مختلف، آن ها را شناسایی کند. این ربات به قابلیت های احساسی منحصربه فردی مجهز شده که با الگوریتم ها و حس گرهای داخلی، محبت کردن را می آموزد. مافلین یکی از محبوب ترین ربات های ساخت شرکت ژاپنی ونگارد (Vanguard Industries) است.

موکسی، یک دوست نو برای بچه ها

شرکت امبادید (Embodied) با رونمایی از موکسی (Moxie) توانسته خیال بسیاری از والدین و معلم ها را آسوده کند. این ربات با ظاهری مجذوب کننده و چهره ای کارتونی هم نشین مناسبی برای بچه ها خواهد بود. البته جای نگرانی نیست؛ فرزندتان همچنان به زندگی اجتماعی و بازی کردن در کوچه علاقه خواهد داشت. موکسی برای آموزش انواع مهارت های اجتماعی، عاطفی و شناختی طراحی شده و به بچه ها در یادگیری درس هایشان هم یاری می نماید. از این گذشته، موکسی به انواع بازی ها، داستان ها و برنامه های مدیتیشن مجهز است.

روبوراک S7، نظافت به سبک هوشمند

روبوراک S7 (Roborock S7) یک جاروبرقی رباتیک است که به صورت اتوماتیک خانه را نظافت می نماید. این جاروبرقی ظاهر بسیار کوچک و جمع وجوری دارد و می تواند فضاهای خارج از دسترس را هم تمیز کند. روبوراک S7 به وسیله اپلیکیشن مخصوص گوشی های هوشمند قابل برنامه ریزی است و قابلیت هماهنگ شدن با سایر لوازم هوشمند خانه را هم دارد؛ به این ترتیب می توانید حتی زمانی که در منزل نیستید، ساعت و نحوه نظافت را در این ربات برنامه ریزی کنید، تا هنگام برگشتن به خانه کار چندانی برای انجام دادن نداشته باشید. نگران اصابت به دیوار یا سقوط روبوراک S7 نباشید؛ این ربات به سنسورهایی مجهز است که می تواند با تشخیص موانع و پله ها تغییر راستا دهد و به کار نظافت خود ادامه دهد. روبوراک S7 محصولی از شرکت تکنولوژی روبوراک پکن (Beijing Roborock Technology) است.

موروبات اسکات، نگهبان همواره بیدار خانه

موروبات اسکات (Moorebot Scout) تنها یک وظیفه تعیین و تخصصی دارد؛ مانیتورینگ و تحت نظر گرفتن خانه. این ربات با ابعاد بسیار کوچک و لاستیک های قدرتمند خود مدام در حال گشت زنی در خانه است. موروبات اسکات از سنسورهای پیشرفته و الگوریتم های هوش مصنوعی بسیاری بهره مند است و به عنوان اولین ربات خانگی برای نظارت هوشمند شناخته می گردد.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب شما به خواب اعتیاد دارید؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2027

به "با مجذوب کننده ترین ربات های سال 2021 آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مجذوب کننده ترین ربات های سال 2021 آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید