بازیابی گردشگری یزد با اجرای طرح مقصد ایمن

به گزارش مجله تور یک روزه، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، هما خورشیدی روز سه شنبه 23 دی ماه با اعلام این مطلب اظهار کرد: معرفی یزد به عنوان مقصد ایمن گردشگری، نتیجه همکاری و تعامل سه جانبه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، اداره کل استان، جامعه حرفه ای هتلداران و واحدهای اقامتی و پذیرایی است که به منظور رونق مجدد کسب وکارهای مرتبط با صنعت گردشگری، برنامه ریزی شده است.

بازیابی گردشگری یزد با اجرای طرح مقصد ایمن

او ادامه داد: در نظر دریافت استان یزد از سوی وزارت به عنوان پایلوت پدافند زیستی کشور بر اهمیت اجرای این طرح می افزاید.

معاون گردشگری یزد بیان نمود: موضوع پدافند زیستی به آنالیز گلوگاه هایی می پردازد که احتمال بروز مسائل و تهدیدات زیستی برای افراد را به وجود می آورد و با شناسایی به موقع خطرات احتمالی و مدیریت صحیح از بروز آن ها جلوگیری می نماید.

او بابیان این که شیوع بیماری کرونا صدمات جبران ناپذیری بر تمامی فعالیت ها و کسب وکارها وارد نموده است، اظهار کرد: صنعت گردشگری بیش از سایر صنایع مورد تهدید قرارگرفته است، لذا طرح موضوع پدافند زیستی و حفاظت از سلامت افراد جامعه از جمله برنامه های مهمی است که در حوزه وزارت با همکاری قرارگاه پدافند زیستی کشور انجام خواهد شد.

خورشیدی هدف از اجرای این طرح ها را در وهله اول حفظ سلامت جامعه، همشهریان و همچنین سلامت کارکنان، شاغلیان تأسیسات گردشگری مطرح نمود و اضافه نمود: سلامت بازدیدنمایندگان و مسافران هر منطقه نیز مورد توجه خواهد بود.

او یادآور شد: تأسیسات گردشگری برای شرکت در این طرح باید ابتدا دسترسی لازم را به وسیله سامانه جامع آمار و اطلاعات (جانا) کسب نموده و در دوره های آموزشی که با همکاری مرکز بهداشت استان تدوین شده، شرکت نمایند.

به گفته معاون گردشگری یزد ناظران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با همکاری این معاونت و تشکل حرفه ای مربوطه از همه واحدها، بازدید نموده و نسبت به اعطای گواهی سلامت در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام خواهند کرد.

او با اشاره به این که از زمان شیوع بیماری کرونا تا به امروز بیش از 4600 میلیارد ریال، خسارت بر تأسیسات گردشگری استان وارد شده است، اظهار کرد: تولیدنمایندگان صنایع دستی، فروشگاه های سوغات، کسبه بازار و فروشندگان مواد غذایی، سرمایه گذاران بخش های مختلف گردشگری، مراکز تفریحی و گردشگری، اماکن تاریخی و بسیاری از کسب وکارهای کوچک و عظیم از عدم رونق صنعت گردشگری استان متضرر شده و بسیاری از مشاغل مرتبط با این صنعت از بین رفته و در صورت ادامه چنین شرایطی با مشکل بیکاری روبرو خواهند شد.

خورشیدی گفت: امید است با اجرای این طرح در آینده ای نزدیک شاهد رونق مجدد فعالیت های گردشگری و سایر صنوف وابسته به این صنعت در استان و تأثیر مثبت آن در چرخه مالی باشیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1391

به "بازیابی گردشگری یزد با اجرای طرح مقصد ایمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیابی گردشگری یزد با اجرای طرح مقصد ایمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید