بارش برف و باران در 18 استان کشور

به گزارش مجله تور یک روزه، تهران (پانا) - مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت امروز در 18 استان کشور بارندگی پیش بینی می شود و دمای هوا در بیشتر مناطق کشور کاهش محسوس می یابد.

بارش برف و باران در 18 استان کشور

صادق ضیاییان در گفت و گو با پانا اظهار کرد: امروز بارش در استان های گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی ادامه دارد و در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، ارتفاعات کرمان، یزد، اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران و قم نیز بارش پراکنده رخ می دهد.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی فردا در خراسان رضوی و خراسان شمالی فعال است و به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می َشود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، فعالیت این سامانه بارشی طی این مدت در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در سایر مناطق به شکل باران و برف خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز در بیشتر مناطق کشور افزایش سرعت وزش باد و کاهش محسوس دما پیش بینی می شود، گفت: در این مدت در استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، بوشهر، جنوب خوزستان و شرق کرمان وزش باد شدید رخ می دهد.

وی ادامه داد: فردا در خراسان ضوی، خراسان جنوبی و طی فردا و یکشنبه در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان نیز وزش باد شدید پیش بینی می َشود.

به گفته ضیاییان، امروز بیشترین کاهش دما در سواحل دریای خزر بین 5 تا 8 درجه و در شمال شرق و شرق بین 5 تا 10 درجه پیش بینی می شود که کاهش دما در شمال شرق و شرق تا فردا ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز دریای خزر و فردا شرق و مرکز دریای خزر مواج است و از امروز تا فردا با توجه به وزش باد شدید، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود. همچنین فردا و یکشنبه دریای عمان نیز مواج پیش بینی می َشود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین اظهار کرد: از یکشنبه تا اواخر هفته جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود که با توجه به برودت و سکون نسبی هوا انتظار می رود با افزایش غلظت آلاینده های جوی، کیفیت هوای کلان شهرها و شهرهای صنعتی کاهش یابد.

وی درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا صاف گاهی وزش باد و در اوایل شب همراه با غبارمحلی با حداقل دمای 4- و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد و روز یکشنبه صاف و در بعضی ساعات همراه با غبارمحلی با حداقل دمای 0 و حداکثر دمای 8 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1360

به "بارش برف و باران در 18 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران در 18 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید