وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور

به گزارش مجله تور یک روزه، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نقاط مختلف کشور خبر داد.

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (17 خرداد) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش هایی از استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، ارتفاعات و دامنه های البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، زاگرس مرکزی و بخش هایی از مرکز، رگبار و رعد و برق، وزش باد گاهی وزش باد شدید موقت همراه با گردوخاک رخ خواهد داد.

وی ادامه داد:چهارشنبه (18 خرداد) برای استان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شرقی البرز و طی روز های پنجشنبه تا شنبه (19 تا 21 خرداد) برای شمال شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد گاهی وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود. امروز در بعضی منطقه ها غرب و جنوب غرب کشور وزش باد و پدیده گردوخاک رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان روز های چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این منطقه ها در بعضی ساعات برای استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، سمنان و همچنین استان های مرکزی و قم نیز وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می شود. طی سه روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی انتظار می رود.

وی افزود: دریای خزر طی دو روز آینده و از اواخر وقت پنجشنبه و روز جمعه خلیج فارس مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (18 خرداد) کمی ابری تا نیمه ابری در بعد از ظهر وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و بارش پراکنده با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (19 خرداد) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت ها وزش باد شدید با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (17 و 18 خرداد) اهواز با دمای 48 و 49 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 10 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 22 تیر 1401 بروزرسانی: 22 تیر 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2052

به "وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید