این گیاهان آپارتمانی هرگز زرد نمی شوند

به گزارش مجله تور یک روزه، نگهداری گل و گیاه در منزل و آپارتمان، درظاهر کار سختی به نظر می رسد و تنوع گیاهانی که متناسب با شرایط آپارتمان ها باشند هم بسیار زیاد است.

این گیاهان آپارتمانی هرگز زرد نمی شوند

گیاهان آپارتمانی به فضای منزل تان سبزی و تازگی می بخشند و برای تصفیه هوا هم بسیار مفید هستند. پس اگر شما هم نگران رسیدگی به گیاهان آپارتمانی، نور کم یا کمبود جا هستید، اصلا نگران نباشید. در این مطلب از خبرنگاران برترین گیاهان آپارتمانی مقاوم را معرفی خواهیم کرد که با سبزی آن ها حسی مثبت را به شما القا می نمایند.

فنستراریا

این گیاه هم از گروه گیاهان آبداری هستند که برگ های پرآب و گوشتالو دارند. در زبان لاتین به این گیاه، انگشت بچه ای می گویند که به خاطر شباهت برگ ها با انگشتان پای بچه ها است. به خاطر ظاهر جالب و عجیب این گل، توجه همه به این گل جلب می گردد. فنستراریا به نور مستقیم خورشید نیاز ندارد و خاکش باید مرطوب بماند.

ساق عروس یا اکوریا

ساق عروس یا اکوریا یکی از انواع معروف و فراوان گیاهانی با برگ های آبدار و گوشتالو است. میزان کوچک و مراقبت کمی که به آن نیاز دارند، باعث می گردد که آن ها را در دفتر کار یا روی میز تحریر افراد زیادی ببینید. اما اگر به ساق عروس یا اکوریا زیادی آب بدهید، از بین می رود. قبل از اینکه به آن ها آب بدهید، مطمئن بشوید که خاک شان کاملا خشک شده است. برای نگهداری بهتر از گیاهان آپارتمانی به مطلب اشتباهات رایج در نگهداری از گیاهان آپارتمانی سر بزنید.

سنگ رخ یا لیتوپس

دلیل نام گذاری این گیاه (سنگ رخ) این است که شباهت زیادی به سنگ های کوچک و سنگریزه ها دارد. مثل گیاهان آب دار با برگ های گوشتی، این گیاهان هم در دمای بالا و با آب کم می توانند زندگی نمایند. ظاهر لیپتوس بسیار زیبا است و قطعا هرکس که به منزل شما بیاید، جذب آن خواهد شد.

شبدر ترشک یا اگزالیس

این نوع از گیاه اُگزالیس که شباهت زیادی به شبدر ایرلندی سه برگ دارد، به نور حساس است و گیاهی نورگرا شناخته می گردد. برگ ها و گل های آن در پاسخ به نور باز و بسته می شوند.

گیاه خال دار

گیاه خال دار هم یکی از گیاهان آپارتمانی رنگارنگ است که به هر محیطی رنگ و نشاط می بخشد. رنگ صورتی این گیاهان بسیار زیبا و پرطرفدار است. نور غیرمستقیم برای گیاه خال دار مناسب تر است اما اگر برگ هایش هنوز رنگی نشده است، در طول روز باید کمی درمعرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. البته نباید مدتی طولانی درمعرض نور خورشید قرار بگیرد، زیرا برگ هایش می سوزد. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب این گیاهان آپارتمانی مخصوص خانه های تاریک هستند سر بزنید.

گیاه برگ چرمی

یکی از برترین گیاهان آپارتمانی مقاوم گیاه برگ چرمی است. برگ های بزرگ و براق گیاه برگ چرمی هم جلوه خاصی به محیط می دهد. این گیاه تقریبا تا 3 متر بلند می گردد. برای اینکه قد گیاه برگ چرمی زیاد بلند نگردد، باید به صورت مرتب برگ ها و شاخه های آن را هرس کنید. شاخه های تازه باز هم از شاخه های هرس شده منشعب خواهند شد.

گیاه رشته تسبیحی

گیاه رشته مرواریدی یا رشته تسبیحی، شکل منحصربه فرد و زیبایی دارد. برگ های این گیاه شبیه دانه های تسبیح یا مروارید است و برای منزل تان زیبایی به ارمغان می آورد. این گیاه هم، در خانواده گیاهان برگ آبدار قرار می گیرد و به همین دلیل به آب کم و نور زیاد نیاز دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این وسایل خانه شما سنتی و مجذوب کننده می نمایند را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2040

به "این گیاهان آپارتمانی هرگز زرد نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این گیاهان آپارتمانی هرگز زرد نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید