اینجا خط مقدم است منتشر شد

به گزارش مجله تور یک روزه، کتاب اینجا خط مقدم است با موضوع رونق و جهش فراوری در دوران جنگ تحمیلی، با روایت محمود زرگر و نویسندگی یحیی نیازی از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شد.

اینجا خط مقدم است منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، کتاب اینجا خط مقدم است توضیح بیداری جوانانی است که در بحبوحه جنگ تحمیلی، در شرایطی که کشور به فراوری مواد اولیه نظیر کربن در پالایشگاه ها نیاز دارد، با توکل به خدا و توسل به اهل بیت و با تکیه بر دانش و تخصص فردی و گروهی خود، سبب رونق دریافت فراوری مواد مورد نیاز در پالایشگاه شدند. این کتاب توضیح مجاهدت هایی است که کمتر به آن پرداخته شده. توضیح ماجرایی که کمتر در آن از تیر و تفنگ حرف به میان می آید و بیشتر به پشتیبانی استراتژیک در این برهه خاص تاریخی می پردازد.

در بخشی از توضیح داستانی این ماجرا چنین آمده: دامنه جنگ با تمام سختی هایش هر روز بیشتر وسعت می یافت. موضوع جنگ و گسترش آن با نبودن یک سازمان واحد برای حل بحران جنگ و همچنین کشمکش های سیاسی در سطح جامعه، مسئولان و مدیران کشور و جریان های سیاسی، شرکت کربن را خیلی زود با چند موضوع بسیار جدی و بحرانی روبه رو کرد. توقف ورود ماده اولیه در پی انهدام بخشی از پالایشگاه آبادان و از کار افتادن کامیون های مخصوص حمل ماده اولیه در پالایشگاه آبادان، موجودی ماده اولیه در مخازن کارخانه را به صفر نزدیک نموده بود.

آری اینجا، درست همینجا که قبل از آتش توپ و تانک دشمن در هوای شرجی خوزستان دارد می سوزد، درست همینجا که کشور به فراورده های نفتی مانند کربن نیاز دارد، درست در همین لحظه و همین حالا باید یا علی گفت و روی پای خود ایستاد و به توان و قدرتِ اعتقادِ ممزوج با دانش نیروهای داخلی؛ به این جوانان اعتماد کرد. وقتش شده تا همه بفهمند، اینجا، خط مقدم است.

این کتاب در 240 صفحه مصور و با تیراژ یک هزار و 100 نسخه با قیمت 29 هزار تومان از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شده است.

4028/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1177

به "اینجا خط مقدم است منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا خط مقدم است منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید