ایده های تقسیم بندی اتاق نشیمن های بزرگ

به گزارش مجله تور یک روزه، براساس نظریه طراحان با تجربه، تقسیم بندی اتاق نشیمن باعث می گردد خانه شما فضای راحت تری داشته باشد. ایده های تقسیم بندی اتاق نشیمن در بیش تر مواقع هزینه زیادی در بر داشته و زمان گیر می باشد اما از زیبایی اتاق کم نمی کند. به همین خاطر در این مطلب از ما به بیان ایده هایی در جهت تقسیم بندی اتاق نشیمن های بزرگ برای آن دسته افرادی که تصمیم به انجام این کار دارند، می پردازیم.

ایده های تقسیم بندی اتاق نشیمن های بزرگ

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

ساخت ستون یا دیواره های کوتاه

راحت ترین و در عین حال بهترین راه برای جداسازی فضا ساخت دیواره های کوتاه یا استفاده از ستون می باشد. انجام این کار علاوه بر تقسیم بندی اتاق از زیبایی آن نیز نمی کاهد و به عنوان یکی از راه چاره های مدرن در تقسیم بندی اتاق های بزرگ می باشد. بعد از ساخت این دیوارها می توان از آن ها برای قرار دادن عکس های خانوادگی یا لوازم تزئینی استفاده نمایید و نمای زیبایی به آن ببخشید.

استفاده از پرده

شاید فکر کنید، پرده تنها وسیله ای برای پوشاندن پنجره ها می باشند. اما امروزه طراحان دکوراسیون داخلی مدرن، استفاده از پرده ها را با هدف های مختلفی تعریف می کنند. پرده ها ساده ترین وسیله هایی هستند که می توان از آن ها برای تقسیم بندی فضای اتاق استفاده کرد. بعلاوه، استفاده از پرده ها احتیاج به صرف هزینه های گزاف ندارد و شما می توانید هر زمان که تمایل داشتید آن ها را جدا نموده و استفاده نکنید. هم چنین استفاده از پرده به ایجاد فضای شخصی نیز یاری می نماید و در مواقع احتیاج می توانید با کنار زدن آن ها از فضای بزرگ اتاق نشیمن خود استفاده نمایید.

تقسیم کننده های فلزی

تقسیم بندی اتاق تنها در جهت ایجاد فضایی شخصی کاربرد ندارد، بلکه راهکاری هوشمندانه برای زیباسازی اتاق نیز تلقی می گردد. راه چارهی مدرن که امروزه بعضی از افراد در این جهت از آن استفاده می کنند، به کارگیری تقسیم کننده های فلزی با استفاده از یک طراحی آرتیستیک می باشد.

استفاده از مبلمان برای جدا سازی

تقسیم بندی اتاق زمانی به بهترین شکل صورت می گیرد که از المان های موجود در اتاق مانند مبلمان برای این کار استفاده گردد. برای این کار می توان از قفسه های کتاب، یا قرار دادن دو کاناپه در کنار هم و حتی از یک فرش استفاده کرد. در حقیقت، ایجاد بیش از یک فضا برای نشستن در کنار افراد خانواده و گپ و گفت با آن ها بهترین راه برای تقسیم بندی و جداسازی اتاق نشیمن می باشد.

استفاه از یک کتابخانه

به جای ساخت یک دیوار برای جداسازی فضای اتاق نشیمن، می توان از یک کتابخانه مستقل نیز استفاده کرد. از این کتابخانه می توان علاوه بر مکانی برای قرار دادن کتاب، به عنوان محلی برای نمایش وسایل تزئینی نیز استفاده کرد.

جداسازی فضا با استفاده از المان های طبیعی

آیا تا به حال به فکر استفاده از اِلمان های طبیعی مانند شاخه یا تنه درختان برای جداسازی فضای اتاق نشیمن فکر نموده اید؟ در استفاده از این روش باید از ایده های خلاقانه خود در این زمینه استفاده نمایید.

درب های کشویی

استفاده از درب های کشویی ایده ای منحصر بفرد شناخته می گردد، چرا که این درب ها کاربردهای ساختاری چندگانه ای دارند. روش ساخت این گونه درب ها با یکدیگر متفاوت می باشد. تنها با باز و بسته کردن این درب ها می توان فضایی یکپارچه و مجزا در دسترس داشت. استفاده از درب ها از بهترین ایده ها در زمینه مجزا کردن فضا محسوب می گردد، زیرا این گونه درب ها در انواع رنگ و متریال موجود می باشند و شما می توانید به راحتی انواعی از آن که مطابق با احتیاج شما می باشد، انتخاب نمایید.

استفاده از میز تلویزیون برای مجزاسازی اتاق نشیمن

وسیله ای که برای مجزا کردن اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند به عنوان نقطه کانونی اتاق در نظر گرفته گردد. شما می توانید با ساخت یک میز تلویزیون چوبی در جهت مجزا کردن اتاق نشیمن اقدام نمایید.

تقسیم بندی فضای اتاق با استفاده از شومینه

استفاده از شومینه برای مجزاسازی اتاق نشیمن از ایده های کاربردی و زیبایی شناسی می باشد. این شومینه ها می توانند دو طرفه باشند. در این صورت هر دو قسمت اتاق نشیمن می توانند از آن استفاده کنند. از این روش در اتاق نشیمن های لوکس استفاده می گردد.

ساخت دکورهای چوبی

ساخت دکورهای چوبی یکی دیگر از ایده هایی است که می توان از آن برای مجزا کردن اتاق نشیمن استفاده کرد. از این دکورها می توان برای قرار دادن وسایل تزئینی استفاده کرد.

استفاده از پارتیشن

یکی از راه کارها قدیمی که از آن برای مجزا ساختن اتاق نشیمن استفاده می گردد، به کارگیری پارتیشن می باشد. پارتیشن ها در سبک ها و طراحی های مختلف وجود دارند و بسیار کاربردی می باشند. از مزیت های این پارتیشن ها این است که در صورت عدم احتیاج می توانید آن ها را جمع نموده و در گوشه ای قرار دهید. شما می توانید با توجه به مهارت های خود و سلیقه شخصی با استفاده از چوب و پارچه نمونه ای از آن را بسازید.

ساخت کمد

یک از روش های کاربردی دیگر برای مجزا کردن اتاق نشیمن های بزرگ، ساخت کمد می باشد. این کمدها هم جنبه دکوری دارند و هم از انواع ایده های کاربردی شناخته می شوند. بهترین راه استفاده از این کمدها، در جهت مجزا کردن قسمت غذاخوری و نشیمن می باشد. از این کمدها نیز می توان برای قرار دادن وسایل غذاخوری مانند لیوان و بشقاب استفاده کرد.

روش های مجزاسازی با صرف کم ترین هزینه

در حقیقت می توان گفت وسایلی که تقریبا ابعاد بزرگی دارند، می توانند به عنوان وسیله ای برای مجزا سازی اتاق نشیمن مورد استفاده قرار گیرند. برای انجام این کار احتیاج به کمی خلاقیت دارید. برای این کار می توانید به بازارهای محلی سر بزنید و انواع مختلف وسایل که ممکن است برای انجام این کار مفید باشند، خریداری نمایید. برای مثال استفاده از درب های قدیمی می تواند برای انجام این کار مفید باشند. پنجره های قدیمی نیز برای استفاده در اتاقی به سبک روستیک و محیط های صنعتی بسیار کارامد می باشد. شما می توانید با رنگ آمیزی قاب پنجره به استفاده از آن اقدام نمایید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 619

به "ایده های تقسیم بندی اتاق نشیمن های بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده های تقسیم بندی اتاق نشیمن های بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید