افشای فرار مالیاتی ترامپ: هزینه سالانه 70 هزار دلاری موهای ترامپ

به گزارش مجله تور یک روزه، بر اساس گزارش نیویورک تایمز، ترامپ در 10 سال از 15 سال اخیر (از سال 2005 به بعد) اساسا به بهانه کاهش درآمد و زیان مالی حتی 1 دلار هم مالیات نپرداخته است.

افشای فرار مالیاتی ترامپ: هزینه سالانه 70 هزار دلاری موهای ترامپ

افشاگری اخیر روزنامه نیویورک تایمز درباره میزان اقتصادیات پرداختی ترامپ به دولت فدرال و شگردهای فرار اقتصادیاتی او در آستانه برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی 2020 ترامپ در سه شنبه همین هفته، دردسری جدید برای رییس جمهوری آمریکا خلق کرده است.

به گزارش خبرنگاران، در گزارش اخیر نیویورک تایمز فاش شده که ترامپ در سال های 2016 و 2017 به بهانه کاهش درآمدهایش در آمریکا، تنها 750 دلار اقتصادیات پرداخت کرده است.

این در حالی است که ترامپ در سال 2017 در هند 145500 دلار و در فیلپین 156824 دلار اقتصادیات پرداخته کرده است.

عکس آرشیوی/ گتی ایمجز

ترامپ نخستین رییس جمهوری تاریخ ایالات متحده آمریکاست که تا به امروز اسناد اقتصادیاتی خود را منتشر نکرده و همزمان مدعی بوده که اقتصادیات خود را پرداخت می کند.

اما بر اساس گزارش نیویورک تایمز، ترامپ در 10 سال از 15 سال اخیر (از سال 2005 به بعد) اساسا به بهانه کاهش درآمد و زیان اقتصادی حتی 1 دلار هم اقتصادیات نپرداخته است.

همچنین بر اساس این گزارش، ترازنامه اقتصادی ترامپ با اظهار نامه اقتصادیاتی او نمی خواند و در حالی که او در سال 2018 دستکم 434.9 میلیون دلار درآمد داشته اما در برگه اقتصادیاتی او برای این سال 47.4 میلیون دلار ضرر اقتصادی درج شده است.

ترامپ دیروز (یکشنبه) گزارش نیویورک تایمز را رد کرده و آن را خبری جعلی خواند.

یکی از نکات جالب گزارش اخیر نیویورک تایمز، شگردها و روش های ترامپ برای فرار اقتصادیاتی است که از جمله آنها او هنگام ساخت برنامه تلویزیونی ریالیتی شو خود از ترفندهای کسر اقتصادیات همچون هزینه هواپیمای شخصی، هزینه نوسازی خانه و جالب تر از همه گزارش 70 هزار دلار بابت هزینه لباس و آرایش موی خود به عنوان هزینه ساخت ریالیتی شو در گزارش اقتصادیاتی سالانه خود استفاده کرده است.

همچنین گزارش نیویورک تایمز نشان می دهد در 9 نهاد اقتصادی ترامپ در داخل ایالات متحده مبلغ بیش از 100 هزار دلار بابت هزینه اصلاح مو و آرایش ایوانکا ترامپ در برگه اظهار اقتصادیاتی به عنوان هزینه رد کرده اند.

منتقدان ترامپ از جمله حزب دموکرات شگردهای فرا اقتصادیاتی ترامپ از جمله داخل کردن 70 هزار دلار از سوی او به عنوان هزینه لباس و آرایش مویش در برگه اظهار اقتصادیاتی و یا پرداخت 100 هزار دلار به عنوان خرج اصلاح مو و آرایش ایوانکا ترامپ به عنوان شگرد فرار اقتصادیاتی و برای نشان دادن کاهش درآمدهایش را شرم آور خوانده و 70 هزار دلار را کل درآمد سالانه بسیاری از خانوارهای آمریکایی دانسته اند.

منتقدان ترامپ همچنین می گویند این که ترامپ مدعی است یک کارآفرین و میلیاردر آمریکایی است اما به بهانه ضرر سالانه، 750 دلار اقتصادیات سالانه پرداخت می کند، در حالی است که بسیاری از خانوارهای متوسط آمریکایی بسیار بیشتر از ترامپ اقتصادیات سالانه می پردازند از جمله پرستاران سالانه بیش از 10 هزار دلار و معلمان بیش از 7 هزار دلار اقتصادیات سالانه می پردازند.

برخی کاربران فضای مجازی در آمریکا هم پرداخت 70 هزار دلار سالانه بابت خرج آرایش موی ترامپ را به باد تمسخر گرفته و برای مثال می گویند آیا موهای ژولیده ترامپ ارزش 70 هزار دلار دارد؟ برخی نیز می گویند ترامپ می توانسته به جای پرداخت هزاران دلار به آرایشگر خود از سیم برق استفاده کند و موهای خود را به مدلی که همیشه هست تبدیل کند.

روزنامه آمریکایی: ترامپ برای فرار از اقتصادیات در زمین های گلف خود بز نگهداری می کرد

پرونده اقتصادیاتی ترامپ در انتظار محکمه مجازی دیوان عالی آمریکا

اخراج دادستانی که درباره اقتصادیات ترامپ تحقیق می کرد/ ترامپ: دخالت نکردم

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1184

به "افشای فرار مالیاتی ترامپ: هزینه سالانه 70 هزار دلاری موهای ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای فرار مالیاتی ترامپ: هزینه سالانه 70 هزار دلاری موهای ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید