احتمال ممنوعیت انتقال اطلاعات از اروپا به آمریکا بیشتر شد

به گزارش مجله تور یک روزه، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، چندی قبل دادگاه عالی ایرلند اعتراض فیس بوک به دستور ممنوعیت انتقال اطلاعات کاربران اتحادیه اروپا به آمریکا را ر رد کرد. به همین دلیل رگولاتور داده های ایرلند مهلتی 6 هفته ای به این شرکت داده تا نسبت به تحقیقاتی در این زمینه جوابگو باشد و این امر احتمالاً به ممنوعیت انتقال اطلاعات بین اروپا و آمریکا منجر گردد.

احتمال ممنوعیت انتقال اطلاعات از اروپا به آمریکا بیشتر شد

ریشه این تحقیقات، نگرانی های اتحادیه اروپا درباره نظارت دولت آمریکا بر اطلاعات شهروندان اروپایی بود.

کمیسیون حفاظت از اطلاعات ایرلند (DPC) که رگولاتور ارشد فیس بوک در اتحادیه اروپا به شمار می رود، آگوست سال گذشته تحقیقاتی درباره فیس بوک شروع و دستور موقتی صادر کرد که طبق آن سازوکار اصلی فیس بوک برای انتقال داده های کاربر اتحادیه اروپا به ایالات متحده در عمل قابل استفاده نیست.

در این میان فیس بوک علاوه بر به چالش کشیدن تحقیقات DPC و دستور موقت اعلام نموده بود این موارد عواقبی ویرانگر و غیرقابل بازگشت بر کسب و کارش دارد که به پردازش اطلاعات کاربران برای عرضه تبلیغات هدفمند مربوط است.

پس از آنکه دادگاه عالی ممنوعیت اجرای دستور DCP را برطرف کرد، سخنگوی این کمیسیون گفت: پس از جلسه استماع دادگاه عالی به فیس بوک نامه نوشتیم و 6 هفته فرصت دادیم تا با دستور همخوانی کند. بنابراین طبق رأی دادگاه عالی ایرلند، تحقیقات مذکور ادامه می یابد.

البته رأی دادگاه عالی به توقف آنی جریان انتقال اطلاعات منجر نمی گردد. اما مکس شرمس یکی از فعالان حوزه حریم خصوصی استرالیا معتقد است به هرحال اجرای این تصمیم اجتناب ناپذیر است.

از سوی دیگر سخنگوی فیس بوک خاطرنشان کرد این شرکت از همخوانی خود با قوانین اتحادیه اروپا دفاع می نماید و دستور رگولاتوری ایرلند نه تنها به فیس بوک بلکه به کاربران و کسب وکارهای دیگر نیز خسارت می زند.

اگر دستور رگولاتور ایرلندی اجرا گردد، به طور حتم دسترسی شرکت های آمریکایی به اطلاعات خصوصی کاربران اروپایی خاتمه می یابد و آنها باید مانند بقیه شرکت های خارجی در اروپا عمل نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1633

به "احتمال ممنوعیت انتقال اطلاعات از اروپا به آمریکا بیشتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال ممنوعیت انتقال اطلاعات از اروپا به آمریکا بیشتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید