آمریکا صدور ویزا برای مقام های حزب کمونیست چین را محدود کرد

به گزارش مجله تور یک روزه، این محدودیت های جدید در خصوص آن دسته از مقام های فعلی و سابق حزب کمونیست چین اعمال می گردد که به نظر می رسد مسئول تضعیف خودمختاری بالای هنگ کنگ هستند.

آمریکا صدور ویزا برای مقام های حزب کمونیست چین را محدود کرد

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت که واشنگتن در رابطه با تحولات هنگ کنگ صدور ویزا برای مقام های حزب کمونیست چین را محدود می نماید.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این محدودیت ها در حالی اعلام شده است که مجلس چین قرار است قانون امنیتی جدیدی را در خصوص هنک کنگ به اجرا درآورد.

پمپئو گفت که این محدودیت های جدید در خصوص آن دسته از مقام های فعلی و سابق حزب کمونیست چین اعمال می گردد که به نظر می رسد مسئول تضعیف خودمختاری بالای هنگ کنگ هستند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ماه گذشته در واکنش به قانون امنیتی چین اظهار داشت که روابط ویژه مالی واشنگتن با هنگ کنگ لغو خواهد شد.

رویترز نوشت، همزمان با کوشش ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر لفاظی های آمریکا علیه چین شدت گرفته است.

سنای آمریکا روز پنجشنبه لایحه ای را تصویب کرد که افراد و شرکت هایی را که از مواضع چین در قبال هنگ کنگ حمایت می نمایند، تحریم خواهد نمود.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، بر اساس مفاد قانون جدید چین، پکن یک کمیسیون جدید ایجاد می نماید و یک مشاور نیز برای آن در نظر می گیرد و رهبری هنگ کنگ هم باید برای رسیدگی به موارد تخلف، قضاتی را معین کند.

به هنگ کنگ اعلام شده است که باید مدیریت و نظارت بر مدارس و دیگر بخش های اجتماعی مرتبط با امنیت ملی را تقویت نموده و یک کمیسیون برای حراست از امنیت ملی ایجاد کند.

همچنین در این لایحه و جزییات آن آمده است که یک نهاد دولتی برای تجزیه و تحلیل شرایط امنیتی هنگ کنگ، نظارت، مشارکت و همکاری با دیگر نهادها و جمع آوری اطلاعات ایجاد می گردد و ارگان های دولت چین باید از مقررات هنگ کنگ در این زمینه تبعیت نمایند و حقوق بشر نیز باید مورد توجه قرار گیرد و قضات به آن توجه جدی مبذول دارند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1039

به "آمریکا صدور ویزا برای مقام های حزب کمونیست چین را محدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا صدور ویزا برای مقام های حزب کمونیست چین را محدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید