85 درصد معادن حبس شده دولت تا هفته آینده آزاد می گردد

به گزارش مجله تور یک روزه، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی از راه اندازی پایگاه امداد و نجات کارگران معادن در شمال کرمان تا ابتدای سال آینده اطلاع داد.

85 درصد معادن حبس شده دولت تا هفته آینده آزاد می گردد

به گزارش ایسنا محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک با معاون معدنی وزیر، مدیر عامل ایمیدرو و مدیرعامل شرکت تهیه و فراوری مواد معدنی رئیس سازمان صمت استان و رئیس اتاق بازرگانی در محل وزارتخانه، با انتقاد شدید از عدم آزادسازی معادن غیر فعال در اختیار دولت بیان نمود: بخش عمده ای از ظرفیت های معدنی شهرستان های کرمان و راور و بعلاوه استان کرمان در حبس دستگاه های دولتی قرار گرفته که متاسفانه به دلایل مختلف نه خودشان معادن را فعال می نمایند نه اجازه می دهند بخش خصوصی وارد عمل گردد.

رییس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تصمیمات جلسات قبل که مقرر شده بود اقدامات این بخش عملیاتی گردد این موضوعات به دلایل مختلف تا کنون به صورت رسمی اعلام و عملیاتی نشده است.

وی ادامه داد: موضوعات مربوط به بخش معادن شمال استان و شهرستان راور و بعلاوه ظرفیت های معدنی در منطقه ها گلباف، راین و چترود بحث اصلی ما در این نشست است.

بعلاوه در این جلسه معاون معدنی وزیر ضمن تایید مباحث مرتبط با مطالبات جدی رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی بیان نمود: باید اقدامات هر چه سریع تر در این بخش عملیاتی گردد و این معادن مشخص تکلیف شوند.

مدیر عامل ایمیدرو و شرکت تهیه و فراوری مواد معدنی در این جلسه بیان نمودند، اقدامات ما در این خصوص در دستور کار قرار گرفته شده اما به علت عدم هماهنگی بین مجموعه ایمیدرو، سازمان صمت و وزارت بخشی از اینها به صورت عملیاتی و میدانی اجرایی نشده است.

بعلاوه در این جلسه تصمیم های مهمی به توضیح زیر اتخاذ شد:

مقرر شد 85 درصد از پهنه های معدنی حبس شده در اختیار ایمیدرو و شرکت فراوری طرف هفته آینده کامل آزاد و در اختیار سازمان ضمن کرمان قرار گیرد تا بر اساس قوانین نسبت به امکان واگذاری بخش خصوصی جهت فعال سازی معادن در کرمان و راور اقدام گردد.

بعلاوه مقرر شد بابت سهم 15 درصد که نقاط امید بخش در مورد آهنها اجرایی شده تا سال آینده گواهی اکتشاف با اقدامات که به وسیله ایمیدرو و شرکت تهیه و فراوری مواد معدنی انجام می گردد اقدامات مربوط به گواهی اکتشاف انجام گردد و سال پس از آن سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای فرآوری معدن در حوزه های سرب و روی مس و سنگ آهن و سایر مداد معدنی اجرایی گردد.

بعلاوه در این نشست مقرر شد شرکت ایمیدرو هزار میلیارد تومان به اکتشافات منطقه راور، چترود و راین و گلباف اختصاص پیدا کند.

پورابراهیمی اظهار کرد: بزرگترین پایگاه امداد و نجات معدن در شمال کرمان در محدوده راور با بیش از 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری از ابتدای سال آینده با مسولیت کامل و مسولیت واگذاری زمین به وسیله سازمان صمت انجام می گردد.

وی اضافه نمود: مقرر شد در بخش زیرساخت های معدنی فهرست زیرساخت های معدنی در شهرستان کرمان و راور در فهرست مصوبات شورای معادن استان برای بهره گیری از منابع مذکور قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2013

به "85 درصد معادن حبس شده دولت تا هفته آینده آزاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85 درصد معادن حبس شده دولت تا هفته آینده آزاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید