چه سرنوشتی در انتظارتان است اگر به اثر هنری در موزه آسیب بزنید؟

به گزارش مجله تور یک روزه، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست رسیده، این سوال مطرح می گردد که چه سرنوشتی در انتظارتان است اگر به اثر هنری در موزه آسیب بزنید؟

چه سرنوشتی در انتظارتان است اگر به اثر هنری در موزه آسیب بزنید؟

الجزیره در گزارشی در این زمینه آورده است، اگر کارمندان موزه یا بازدیدنمایندگان به تابلوهای هنری آسیبی برسانند، موزه ها راه چاره هایی برای جبران این خسارت در نظر گرفته اند. علاوه بر این کارمندان موزه با استفاده از راهکارهایی مانند اشعه ایکس از آثار گران قیمت مراقبت می نمایند.

طبق گزارشی در سایت آمریکایی برایت ساید، اگر شما در موزه ها بطور ناخواسته به یک تابلو هنری یا یک مجسمه با ارزش آسیبی برسانید، موزه مسئول ترمیم و اصلاح اثر هنری آسیب دیده است به همین علت موزه داران از آثار هنری که در اختیار دارند بسیار مراقبت نموده و گاهی هم مبلغی را به اسم حق بیمه از بازدیدنمایندگان دریافت می نمایند.

بازدیدنمایندگان برای موزه داران حکم مهمان را دارند. از این رو، هزینه های آثاری که آسیب می بیند، بر عهده خود میزبان است؛ موزه ها بودجه ای را جهت ترمیم و بازسازی آثارشان در نظر گرفته اند.

کارمند موزه بودن و راه رفتن میان آثار تاریخی و هنری می تواند جذابیت های زیادی داشته باشد؛ اما این احتمال که به اثری ارزشمند آسیب برسانید را هم افزایش می دهد. به همین دلیل در سال 2014 سرایدار یک موزه در ایتالیا یک اثر هنری مدرن را به اشتباه به سطل زباله انداخت؛ سرایدار از ارزش هنری آن اثر بی اطلاع و آن را زباله پنداشته بود! اما موزه مذکور شرایط سرایدار را درک نموده و برایش مسئله ای پیش نیامد. این موزه بیمه ای را برای کارمندانش در صورت آسیب زدن به آثار هنری در نظر گرفته بود.

در طول دهه ها موزه ها روشهای خود را برای مراقبت از آثار باارزش هنری بهبود بخشیده اند. مثلا موزه (جی. پال گتی) در کالیفرنیا دیوارهایی دارد که در برابر آتش سوزی مقاوم است. موزه ویتنی هنر آمریکایی در نیویورک هم پس از طوفان سندی در سال 2012، برای جلوگیری از طغیان احتمالی رودخانه هادسون، شیشه هایی را در مقابل تابلوها قرار داده که از ورود اشعه ماورا بنفش که می تواند به رنگ تابلوهای نقاشی آسیب برساند هم جلوگیری می نماید.

با همه این اوصاف، موزه داران تا وقتی با شما مهربان خواهند بود که بطور صادقانه با آنها رفتار نموده و واقعا بطور غیرعمد به آثار آسیب زده باشید. اگر شما با سوء نیست وارد موزه شده و به عمد چیزی را بشکنید و به اثری آسیب بزنید، دیگر موضوع به این سادگی ها حل و فصل نخواهد شد؛ درست مانند آنچه برای یک بازدیدنماینده در موزه ای در پرتغال رخ داد؛ بازدیدنمایندای که با مونوپادش که برای سلفی گرفتن آورده بود، یک مجسمه را شکست! مشابه این رفتارها در موزه ها و از بین بردن اموال ملی با بی توجهی هایی از این دست، می تواند برای شما تا دو سال زندان را در پی داشته باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1676

به "چه سرنوشتی در انتظارتان است اگر به اثر هنری در موزه آسیب بزنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه سرنوشتی در انتظارتان است اگر به اثر هنری در موزه آسیب بزنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید