چرا تراکتور ، پرسپولیس اهمیت زیادی دارد؟

به گزارش مجله تور یک روزه، هفته دوم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران قرار است از روز سه شنبه با بازی تیم های پیکان و گل گهر سیرجان آغاز گردد. با توجه به نتیجه ای که گل گهر در هفته نخست ثبت نموده، بسیاری منتظر بازی دوم این تیم هستند تا عیار سرمربی یونانی سیرجانی ها به خوبی معین گردد. باوجود این به نظر می رسد روز بزرگ فوتبال ایران، یک روز بعد از آن، یعنی چهارشنبه از راه برسد؛ جایی که تراکتور در تبریز میزبان تیم پرسپولیس است.

چرا تراکتور ، پرسپولیس اهمیت زیادی دارد؟

ناگفته پیداست که بازی دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار است. بخشی از این اهمیت برگرفته از حواشی همیشگی است که این دو تیم داشته اند. بدون درنظر گرفتن اتفاقاتی که بین تماشاگران دو تیم روی سکو ها اتفاق افتاده، اظهارات تندوتیز محمدرضا زنوزی، مالک تراکتور، علیه پرسپولیس در فصول گذشته، حسابی جنجالی شده است. زنوزی حتی حاضر به استفاده از نام پرسپولیس نیست و آن را واژه ای خارجی می داند. این مورد و اظهاراتی دیگر مانند بهره بردن پرسپولیس از داستان داوری یا حمایت های پشت پرده، باعث شده تا بازی دو تیم تراکتور و پرسپولیس، پیش از سوت آغاز هم بدون حاشیه نباشد.

البته ملاقات روز چهارشنبه به لحاظ فنی هم روز مهمی در فوتبال ایران است. تراکتور در هفته نخست، نمایشی ضعیف برابر سپاهان داشت و با نتیجه 3 بر یک بازنده شد. نتیجه چندان مهم نیست؛ بلکه سبک فوتبال بحث برانگیز تیم پاکو خمس، که نشانی از یک تیم مدعی نداشت، نگران نماینده شده است. تراکتور در جابجایی تابستانی قریب به 10 بازیکن نو خریده و زنوزی در کوشش بوده تا تیمی کهکشانی را راهی رقابت های لیگ بیست وسوم کند.

این تیم بخش اصلی تمرکزش را روی ترمیم مسائل و معضلات خط دفاعی اش گذاشت. ابتدا درون دروازه، آن ها حسین پورحمیدی را که به صورت قرضی به آلومینیوم داده بودند، برگرداندند و اجازه دادند محمدرضا اخباری تبریز را ترک کند. خریدن شجاع خلیل زاده به همراه عارف آغاسی برای حضور در دفاع میانی، دیگر خرید های پرسروصدای تراکتور بود. در سمت راست آن ها مهدی شیری و سیامک نعمتی را خریدند و سمت چپ خط دفاعی شان را هم که با محمد نادری تقویت کردند. در واقع تراکتوری ها به این نتیجه رسیده بودند که اگر قرار است شانسی در لیگ این دوره داشته باشند، باید خط دفاعی را تقویت نمایند؛ ولی برخلاف تصور همین خط دفاعی تبدیل به پاشنه آشیل خمس و تیمش در بازی نخست شد. آن ها نمایشی پراشتباه و پرانتقاد داشتند و تقریبا به هیچ توپی که سپاهانی ها روی دروازه تراکتور ریختند، نه نگفتند.

خرید های تراکتور فقط مربوط به خط دفاعی نبود؛ بلکه آن ها در دیگر خطوط زمین هم بازیکنان مهمی به خدمت گرفتند؛ ولی اوج بی نظمی در بازی تراکتور در اصفهان دیده شد تا تعیین گردد این تیم با وجود در اختیار داشتن ستاره های مختلف، هنوز انسجام لازم را ندارد. چنین شد که پاکو خمس اسپانیایی، سرمربی تراکتور، پس از ملاقات برابر سپاهان صراحتا از این گفت که بازیکنان نو را با نظر او نخریده اند تا شاید سرآغاز جدلی نو در تبریز گردد.

تراکتور با چنین شرایطی باید مقابل پرسپولیسی قرار بگیرد که در هفته نخست با یک گل از سد آلومینیوم اراک گذشت. پرسپولیس اگرچه برنده ملاقات نخست شد؛ ولی تیمی خطرناک نشان نداد. یحیی و تیمش استاندارد همیشگی را داشتند؛ ولی نداشتن خلاقیت در خط حمله، همچنان پرسپولیس و طرفدارانش را آزار می دهد. این تیم در جابجایی در پی خریدن یک مهاجم خارجی بود؛ ولی تا به الان میسر نشده تا فقط دلخوش به حضور شهاب زاهدی در این پست باشند؛ بازیکنی که به وضوح نشان داد احتیاج به زمان بیشتری برای جا افتادن در ترکیب پرسپولیس دارد. حالا دو تیم در حالی باید رودرروی هم قرار بگیرند که از لحاظ فنی احتیاج مبرم دارند تا خودشان را به طرفداران تحمیل نمایند؛ تراکتور برای رهایی از برزخ احتمالی و زودرس و پرسپولیس برای نشان دادن یک مدعی جدی برای کسب دوباره عنوان قهرمانی.

منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2241

به "چرا تراکتور ، پرسپولیس اهمیت زیادی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا تراکتور ، پرسپولیس اهمیت زیادی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید