طراحی نمای ویلا: پایش دوره ای گونه های گیاهی باغ فین کاشان

به گزارش مجله تور یک روزه، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از پایش دوره ای شرایط سلامتی گونه های گیاهی باغ فین به وسیله گروه مشاوره فضای سبز مجموعه جهانی باغ موزه فین اطلاع داد.

طراحی نمای ویلا: پایش دوره ای گونه های گیاهی باغ فین کاشان

جهت دریافت خدمات طراحی نمای ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، مهران سرمدیان امروز 13 آبان ماه 1400 با اعلام این خبر گفت: امروز و در سومین مرحله بازدید که بر اساس برنامه زمان بندی بازدیدها در امسال بود، با انجام نمونه گیری از اندام های گیاهی به منظور آنالیز وجود بیماری های گیاهی، آنالیز برنامه تغذیه گیاهی در امسال و بعلاوه آنالیز ویژه بر روی عوامل موثر بر افزایش طول عمر درختان چنار و کاهش خسارت های ناشی از عوامل آسیب رسان بر روی این گونه گیاهی انجام شد.

او ادامه داد: برآورد سنی درختان سرو این باغ تاریخی، بین 100 تا 470 سال است که برای این گونه در شرایط اقلیمی گرم و خشک منطقه کاشان قابل توجه است.

سرمدیان اضافه نمود: در کتب تاریخی به دلیل اهمیت قدمت درختان سرو باغ فین کاشان، از این باغ به عنوان سروستان یاد شده است، وجود این درختان در باغ به عنوان مهم ترین گونه نظام ساز باغ، موجب پدید آمدن رنگ سبز تیره ای در چهار فصل سال در باغ می گردد.

باغ تاریخی فین کاشان از زیباترین و مشهورترین باغ های تاریخی ایران است که در سال 1314 به شماره ثبت 238 در لیست آثار ملی ایران و در سال 1390 به همراه هشت باغ تاریخی ایران در لیست آثار جهانی به ثبت رسید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 آبان 1400 بروزرسانی: 19 آبان 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1813

به "طراحی نمای ویلا: پایش دوره ای گونه های گیاهی باغ فین کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی نمای ویلا: پایش دوره ای گونه های گیاهی باغ فین کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید