وقتی همواره حق با مصرف کننده است!

به گزارش مجله تور یک روزه، به رسم هر ساله، مجموعه صاحب نام و معروف Consumer Reports با آنالیز دقیق و ارائه اعداد، معیارها و آمارهای تحلیلی دقیق، فهرستی از برترین و بدترین برندهای خودرو بازار ایالات متحده را تعیین نموده است. در این برنامه آماری، امتیازات به دست آمده از تست های جاده ای، رضایت مالکان، ایمنی، قابلیت اطمینان گنجانده شده و همه این موارد برای استخراج یک عدد یا امتیاز کلی از 100 استفاده می گردد که بر این اساس، امتیاز یا نمره سوبارو در سال 2022 از همگان بالاتر است. در واقع، سوبارو تنها خودروسازی است که توانسته از عدد 80 عبور کند و در رتبه 81 قرار بگیرد و جایگاه اول را به خود اختصاص دهد.

وقتی همواره حق با مصرف کننده است!

این جایگاه در سال 2021 متعلق به مزدا بود، هرچند مزدا با کسب امتیاز 78 به رده دوم سقوط کرد و در کنار آن ب ام و نیز در همین جایگاه یعنی 78 نهاده شد. پس از این دو برند ژاپنی و آلمانی، هوندا در رده چهارم و لکسوس در رتبه پنجم نهاده شد. این دو برند، امتیاز 77 را کسب کردند. نکته جالب آنکه در لیست سال جاری CR، ژاپنی ها و آلمانی ها علاقه بیشتری به کسب دَه ها دارند چرا که آئودی، پورشه، مینی، تویوتا و اینفینیتی در این لیست قرار دارند.

مینی در این بین ارتقای چشمگیری داشت و در مقایسه با سال گذشته، 9 رتبه صعود کرد و با 74 امتیاز به خاتمه رقابت رسید. اما برند آمریکایی بیوک، با از دست دادن ده رتبه و 72 امتیاز، دو پله سقوط کرد اما این بالاترین امتیاز کسب شده به وسیله یک برند آمریکایی در برنامه سال جاری است. حال که صحبت از برندهای آمریکایی شد، بد نیست بدانید تسلا با امتیاز 60 به عنوان برترین از بدترین ها رتبه بندی شد. این شرکت نسبت به سال گذشته هفت رتبه سقوط کرد و Consumer Reports فرمان یوغی شکل آن را را به عنوان یکی از عوامل منفی مهم در تست های جاده ای خود معرفی کرد، ضمن اینکه مسائل کیفی کابین و کیفیت پایین مواد مصرفی داشبورد، رودری ها و … این خودرو همچنان باقی است.

دَه رده پایینی جدول با شورلت و مرسدس بنز و امتیاز 60 ادامه یافته و پس از آن لینکلن، جگوار و آلفارومئو با امتیاز 50 یا کمی بالاتر نهاده شدند. لندرور و میتسوبیشی با 49 امتیاز مساوی هستند و GMC با 48 امتیاز به آنها بسیار نزدیک است. با این حال، در لیست سال جاری عنوان بدترینِ بدترین ها به جیپ تعلق گرفت که با سه پله سقوط به امتیاز 45 دست یافت.

تیم کارشناسان Consumer Reports نگرانی های مربوط به قابلیت اطمینان و عملکرد میانه در تست جاده را به عنوان موارد منفی یا سیاه جیپ ذکر می نماید که بر اساس آنالیز ها کم هم نبوده است. گفتنی است برندهای رَم، فیات، پولستار و مازراتی در این رتبه بندی قرار نگرفتند، زیرا Consumer Reports برای آنالیز های خود به حداقل دو خودرو از این شرکت ها احتیاج داشت.

جدیدترین آگهی های خودرو
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2068

به "وقتی همواره حق با مصرف کننده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی همواره حق با مصرف کننده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید