واکنش معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش به نقش معلمان در استعدادیابی

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرنگاران/خوزستان معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش به گزارشی در خصوص چگونگی نقش معلمان ورزش در استعدادیابی واکنش نشان داد.

واکنش معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش به نقش معلمان در استعدادیابی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، در متن ارسالی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مورد نقش معلمان ورزش در استعدادیابی آمده است:

فدراسیون ورزش دانش آموزی با موضوع معاونت تربیت بدنی و سلامت با دستورالعمل ابلاغی به استان های کشور برگزاری مسابقات آموزشگاهی را از مهمترین اقدامات خود دانسته به طوری که در سال تحصیلی 98-97 مسابقات در قالب جشنواره و مسابقات ورزشی با مشارکت پنج میلیون دانش آموز دختر و پسر، در سطح مدرسه، با مشارکت یک میلیون و 800 هزار دانش آموز دختر و پسر در سطح منطقه، با مشارکت 600 هزار دانش آموز در سطح استان و مشارکت 15 هزار دانش آموز در سطح کشور برگزار گشت.

در مورد استعدادیابی که مصاحبه کننده محترم به آن اشاره نموده و از کمرنگ شدن نقش معلمان ورزش در استعدادیابی یاد نموده است به موارد ذیل اشاره می شود.

- نقش اصلی شناسایی استعدادهای ورزشی دانش آموزان توسط معلمان تربیت بدنی انجام می گیرد و وزارت آموزش و پرورش با در اختیار داشتن بیش از 33 هزار معلم تربیت بدنی با مدارک و مدارج علمی دانشگاهی معتبر در راستای گسترش و توسعه رشته های مختلف ورزشی و توسعه المپیادهای ورزشی کوشش می کنند. از این رو مشارکت دانش آموزان در مسابقات آموزشگاهی و ساماندهی تیم ها و برنامه ریزی مسابقات به عهده دبیران سخت کوش تربیت بدنی می باشد.

دانش آموزان با توجه به علاقه و رغبت و هدایت دبیران تربیت بدنی به تیم های ورزشی در مدرسه می پیوندند و حضور آن ها در رقابت های ورزشی سطوح منطقه، شهرستان، استان و کشور ابزاری مناسب و کاربردی جهت شناسایی و کشف استعدادهای ورزشی و معرفی نخبگان ورزش به فدراسیون های ورزشی و تیم های ملی می شود. همان طور که در سال تحصیلی 98-1397 فدراسیون ورزش دانش آموزی پس از برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان در کل کشور، قریب به 1000 نفر از نخبگان ورزشی در رشته های مختلف و استعدادهای شناسایی شده را به فدراسیون های مربوطه معرفی نموده است. از مصادیق شناسایی استعدادهایی که در طول برگزاری مسابقات آموزشگاهی شناسایی و به ورزش قهرمانی کشور و حضور آن ها در تیم های ملی محرز می باشد، می توان از حضور آقایان علی علیپور، محمد نادری، میلاد عبادی پور، پوریا یلی، امیرحسین اسفندیار، محمدرضا حضرت پور، بهنام یخچالی و ... در تیم های ملی فوتبال، والیبال و بسکتبال کشور و حضور تیم فوتبال دانش آموزان کشور در مسابقات قهرمانی آسیا (شیراز - 2017) و قهرمانی در این دوره از مسابقات با کاپیتانی دانش آموز خوزستانی نام برد.

نمونه بارزتر برگزاری مسابقات آموزشگاهی می توان به انتخاب تیم ملی کشتی دانش آموزی از استان خوزستان و اعزام به مسابقات ژیمنازیاد (المپیک دانش آموزی - 2018) در کشور مراکش و کسب عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات نام برد. با توجه به مطالب و مصادیق مورد اشاره می توان گفت نه تنها در 15 سال اخیر به ورزش آموزشگاهی و درس تربیت بدنی توجه بیشتر شده بلکه فدراسیون های ورزشی کشور به دنبال عقد تفاهم نامه های همکاری مشترک برای بسط رشته های مربوطه در بین دانش آموزان کشور می باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1140

به "واکنش معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش به نقش معلمان در استعدادیابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش به نقش معلمان در استعدادیابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید