نرم کننده مو چیست؟

به گزارش مجله تور یک روزه، هنگام شستن موها، شامپو چربی طبیعی موها، مواد به جای مانده محصولات آرایشی، سلول های مرده و آلودگی را که می تواند باعث متورم شدن لایه کوتیکول گردد، از بین می برد. لایه کوتیکول به طور معمول ساقه مو را به صورت یکنواخت می پوشاند، اما کمی بعد از شستشو از ساقه مو جدا می گردد. در این حالت، مو در برابر صدمات ناشی از تأثیرات محیطی و گرما آسیب پذیرتر خواهد بود. اما نرم کننده همان طور که از نام آن تعیین است، برای نرم کردن و حفظ رطوبت مو استفاده می گردد.

نرم کننده مو چیست؟

نرم نماینده، تورم کوتیکول ها را کاهش می دهد و باعث می گردد آن ها یکبار دیگر یک لایه محکم را روی ساقه مو تشکیل دهند. اکنون موها برای حالت دهی و آراستن آماده هستند و احتمالاً در اثر فعالیت های روزانه آسیب چندانی به آن ها نمی رسد. پس از آغشتن موها به نرم نماینده، بهتر است اجازه دهید نرم نماینده حداقل یک دقیقه روی مو باقی بماند تا تاثیر خود را بگذارد و موها را درخشان و نرم کند. در ادامه این مطلب قصد داریم بیشتر با نرم نماینده آشنا شویم و نحوه مصرف آن را آنالیز کنیم.

نرم نماینده چیست؟

در واقع، نرم نماینده ماده ای است که برای تامین رطوبت موها و نرم کردن آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. نرم نماینده از ترکیباتی مانند سیلیکون ها، روغن ها و نرم نماینده ها و بعلاوه سورفاکتانت های کاتیونی (اصطلاح علمی صابون ها یا مواد شوینده، که به شستشوی عناصر روغنی یاری می نماید) تشکیل شده است. این ترکیبات هنگام ترکیب، رطوبت مو را بعد از اینکه اندازهی از آن به وسیله شامپو از بین رفت، جبران می نمایند.

روش و مدت زمان استفاده از نرم نماینده

ابتدا موها را با شامپو شستشو دهید. پیش از استفاده از نرم نماینده ابتدا باید با فشار دادن مو، آب اضافی را از انتهای آن خارج کنید تا نرم نماینده تاثیر مورد انتظار را روی موها بگذارد. آب اضافی، ترکیب نرم نماینده را رقیق نموده و از جذب مواد مرطوب نماینده به وسیله موها جلوگیری می نماید. مدت زمان لازم برای نگهداری نرم نماینده روی موها، بسته به نوع نرم نماینده، یک تا پنج دقیقه است.

فواید استفاده از نرم نماینده

نرم نماینده با استفاده از یک پوشش محافظ، کوتیکول را تقویت می نماید و باعث می گردد موها به رشد خود ادامه دهند و به راحتی شکسته نشوند. وقتی مو در معرض هوا قرار می گیرد، کوتیکول یا پوشش بیرونی آسیب می بیند، تا جایی که در نهایت شکسته گردد. نرم نماینده این آسیب ها را برطرف می نماید و برای محافظت از کوتیکول، مو را احاطه می نماید. علت خشکی مو ها، عدم رسیدن رطوبت کافی به موهاست، بنابراین با استفاده از نرم نماینده ها می توانید به برطرف این مشکل یاری کنید.

فایده اصلی نرم نماینده این است که باعث می گردد موها راحت تر شانه شوند. نرم نماینده، موها را نرم و ابریشمی می نماید، گره های مو را باز می نماید، مانع از وز شدن موها می گردد و درخشندگی آن ها را افزایش می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید شستشوی مو و سپس آغشته کردن نیمی از موها به نرم نماینده است. بعضی از برند ها شامپوهایی فراوری می نماید که حاوی نرم نماینده هم هستند.

هر چند وقت یکبار باید از نرم نماینده مو استفاده کرد؟

نرم نماینده موها را نرم و خوش حالت می نماید، به همین علت مانع از شکستگی و چند شاخه شدن آن ها می گردد. بنابراین، توصیه می کنیم پس از هر بار شستشوی موها با شامپو، برای حفظ رطوبت مو از نرم نماینده بهره ببرید، تا شانه کردن مو و امکان حالت دهی به آن ساده تر گردد.

چه نوع نرم نماینده ای مناسب موی شماست؟

ممکن است فکر کنید برای هر نوع مویی نرم نماینده خاصی وجود دارد و برای خرید نرم نماینده مو مطابق با جنس موهایتان، سوالاتی برایتان بوجود بیاید. اما پاسخ این است که توصیه خاصی برای استفاده از نرم نماینده ها بر اساس نوع موی شما وجود ندارد. نرم نماینده های موجود در بازار تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و نرم نماینده خاصی برای موهای معمولی، آسیب دیده، رنگ شده یا موهای مجعد فراوری نشده است.

بر این اساس، نمی توان با قاطعیت گفت برترین نرم نماینده بازار چیست. ممکن است بعضی نرم نماینده ها حاوی روغن ها و مواد مرطوب نماینده بیشتری باشند، اما به طور کلی، فرمول و مواد تشکیل دهنده آن ها خیلی با هم تفاوت ندارند. بنابراین، اگر از نرم نماینده خاصی استفاده می کنید و از تجربه مصرف آن رضایت دارید، نیازی به تغییر و جایگزین کردن آن با یک نرم نماینده تازه وجود ندارد. اما اگر از نرم نماینده استفاده نمی کنید، احتمالاً زمان آن رسیده که استفاده از این محصول را شروع کنید.

اثرات منفی نرم نماینده مو چیست؟

بعضی معتقدند مصرف نرم نماینده ها می تواند مضراتی را نیز به همراه داشته باشد. به گفته کارشناسان، نرم نماینده ها ممکن است برای بعضی از افراد حساسیت بالایی به همراه داشته باشند، که می تواند باعث درماتیت تماسی آلرژیک (التهاب و قرمزی پوست) گردد. با این حال، این مشکل فقط برای تعداد بسیار کمی از افراد رخ می دهد.

علاوه بر این، اگر مستعد آکنه هستید، احتمالاً نمی توانید بعد از شستشوی موهایتان به میزان کافی از نرم نماینده بهره ببرید، زیرا این امکان وجود دارد که اندازهی از نرم نماینده روی صورت، گردن یا بدنتان بریزد و باعث ایجاد حساسیت گردد. یکی دیگر از اثرات نامطلوب و احتمالی نرم نماینده ها این است که می توانند باعث سنگین شدن مو ها شوند. به عنوان مثال، اگر بیشتر از یک کف دست از نرم نماینده استفاده کنید، یا نرم نماینده هایی را انتخاب کنید که حاوی اندازه بسیار زیادی روغن و مواد نرم نماینده هستند، ممکن است موها حالتی چرب و به هم چسبیده پیدا نمایند. این مورد، به خصوص در افرادی که موهای نازکی دارند، بیشتر ظاهر می گردد.

نتیجه گیری

نرم نماینده حاوی موادی است که چربی از دست رفته مو را پس از شستشوی آن با شامپو جبران می نماید. مواد تشکیل دهنده نرم نماینده ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، ممکن است بعضی از آن ها روغن و مواد مرطوب نماینده بیشتری داشته باشند. نرم نماینده ها دارای ترکیباتی هستند که موهای خشک و آسیب دیده را احیا می نمایند.

بنابراین، استفاده از این محصول می تواند برای افرادی که موهای خشک و شنماینده ای دارند مفید باشد. بعضی از افراد ممکن است نسبت به مواد موجود در نرم نماینده حساسیت داشته باشند و یا دچار آکنه شوند، این دست از افراد باید نسبت به سایرین، اندازه کمتری از این محصول را مورد استفاده قرار دهند.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2029

به "نرم کننده مو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرم کننده مو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید