مقایسه گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس

به گزارش مجله تور یک روزه، وب سایت گجت نیوز - دانیال حجاری: در دنیای اندروید و آی او اس، اکنون سامسونگ گلکسی نوت 9 و اپل آیفون ایکس به ترتیب گران قیمت ترین گوشی ها محسوب می شوند. در این مطلب از طریق مقایسه گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس متوجه خواهیم شد کدام یک واقعا ارزش پرداخت هزار دلار را دارند.

مقایسه گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس

در حالی که کاربران از اپل به خاطر هزار دلاری بودن پرچمدار اخیر آن شاکی بودند، بزرگترین گوشی ساز جهان نیز یک گوشی پرچمدار فوق العاده گران قیمت معرفی کرد. اکنون برای کاربرانی که بر روی اندروید و آی او اس تعصب خاصی ندارند، انتخاب سخت شده است. در این مطلب با مقایسه گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس به یک جمع بندی کلی خواهیم رسید.

مقایسه گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس

در نظر داشته باشید اگرچه سامسونگ گلکسی نوت 9 را با پرچمداران زیادی مقایسه نموده ایم، اما به خاطر تقابل اندروید با اندروید، این مقایسه ها چندانی جذابیت نداشتند. اما در این مطلب، یک رقابت تمام عیار خواهیم داشت، چرا که با مقایسه گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس در واقع در حال مقایسه بهترین پرچمداران دو پلتفرم اصلی جهانی موبایل هستیم.

طراحی و نمایشگر

سامسونگ به عنوان پرفروش ترین گوشی ساز جهان، همچنان عقیده ای به طراحی ناچ استایل ندارد، در حالی که اپل به عنوان رقیب اصلی این شرکت، نقش بزرگی در متداول شدن این سبک طراحی داشت. سامسونگ بدون استفاده از بریدگی بالای نمایشگر کوشش نموده باز هم حاشیه های اطراف صفحه نمایش را کاهش بدهد، به همین دلیل اگرچه نمایشگر آن در مقایسه با نسل پیشین به میزان 0.1 اینچ بزرگتر شده، اما قد گوشی 0.6 میلی متر کاهش پیدا نموده است.

به خاطر نوع خاص و دارای انحنای نمایشگر Infinity Display، در کناره های گلکسی نوت 9 حاشیه ای دیده نمی شود، اما از نظر میزان حاشیه های بالا و پایین صفحه نمایش، آیفون ایکس پیروز میدان است. البته حاشیه های بالایی جای خود را به ناچ داده اید، بخشی که به عقیده بسیاری از کاربران شدیدا روز اعصاب و مخل آرامش است!

اگرچه هر دو گوشی در دسته بندی فبلت ها قرار می گیرند، اما با مقایسه گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس به تفاوت زیاد ابعاد نمایشگر آن ها پی می بریم، به طوری که پرچمدار اپل 5.8 اینچی و پرچمدار سامسونگ 6.4 اینچی است. گفته می شود آیفون ایکس اس پلاس به عنوان یکی از گوشی های 2018 اپل مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی است، محصولی که بعد از معرفی، کاستی کنونی آیفون ایکس در برابر گلکسی نوت 9 را جبران خواهد نمود.

از نظر تکنولوژی صفحه نمایش دو گوشی شباهت زیادی با یکدیگر دارند، چرا که هم نمایشگر سوپر AMOLED دارای رزولوشن 1440 در 2960 پیکسل گلکسی نوت 9 و هم نمایشگر OLED دارای رزولوشن 1125 در 2436 پیکسل آیفون ایکس توسط سامسونگ ساخته شده است! لرزان بودن رنگ ها در پنل پرچمدار سامسونگ و از طرفی نمایش طبیعی تر رنگ ها در بهترین گوشی آی او اسی تا امروز، سبب می شوند در صورت اجبار به اعلام یک برنده در مقایسه گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس داخل این بخش، گوشی آیفون را معرفی کنیم.

رابط کاربری و عملکرد

رقابت میان اندروید و آی او اس مدتی است ده ساله شده است! مدت ها قبل، گوشی های آیفون را به لطف داشتن آی او اس، سریع تر و روان تر از رقبای اندرویدی خطاب می کردند، اما امروز تفاوت آن ها در این زمینه به حداقل رسیده و تقریبا در کاربردهای عادی هیچ تفاوتی احساس نمی شود. مخصوصا حین مقایسه گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس نمی توان زیاد بین آن ها نظر سرعت و روان بودن اختلاف قائل شد، به همین دلیل باید به سراغ تفاوت های نرم افزاری برویم.

قلم اس پن، منحصربه فرد ترین ویژگی محصولات سری نوت محسوب می شود. اگرچه اپل نیز یک قلم خاص طراحی نموده است، اما فقط با بعضی آیپدها می توان از آن استفاده کرد. سال جاری قابلیت اتصال بلوتوث و امکان استفاده از قلم به عنوان کنترلر از راه دور گوشی، در گلکسی نوت 9 فراهم شده که سبب می شود قلم خاص سامسونگ در مقایسه با قلم اپل چند سر و گردن بالاتر قرار بگیرد. متاسفانه همراه با آیفون ایکس، امکان استفاده از چنین گجتی وجود ندارد.

با مقایسه گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس به یکی دیگر از توانایی های فوق العاده پرچمدار سامسونگ در بخش نرم افزار پی می بریم. به لطف وجود نسخه جدید DeX، حتی بدون احتیاج به استفاده از یک داک جداگانه و تنها از طریق یک کابل اچ دی ام آی قادر به اتصال گوشی به نمایشگرهای جانبی بزرگتر خواهید بود. در این حالت، رابط کاربری به شیوه ای کاملا بهینه بر روی نمایشگر ثانویه نمایش داده می شود. در آیفون ایکس چنین قابلیتی وجود ندارد.

اگرچه ممکن است بنچمارک ها، اعداد و ارقام متفاوتی حین مقایسه گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس نشان بدهند، اما این موضوع به معنی رجحان یکی بر دیگری نیست. به لطف وجود تراشه اسنپدراگون 845 / اگزینوس 9810 در گلکسی نوت 9 و تراشه A11 در آیفون 10، هیچ کاری نیست که نتوان بر روی این دو گوشی انجام داد. اگرچه در یکی 6 گیگابایت و در دیگری 3 گیگابایت رم وجود دارد، اما این موضوع نیز دلیل رجحان و یا ضعف یک گوشی در مقایسه با دیگری نیست. سیستم عامل های پلتفرم آی او اس از شیوه متفاوتی به منظور مدیریت حافظه استفاده نموده و همیشه احتیاجمند حافظه رم کمتری هستند.

دوربین

در گلکسی نوت 9 یک سنسور دارای زاویه باز و رزولوشن 12 مگاپیکسل و مجهز به گشودگی دریچه دیافراگم متغیر در کنار یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع تله فوتو قرار گرفته است. با مقایسه گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس متوجه می شویم از نظر نوع و ساختار دوربین دوگانه، تفاوتی بین دو گوشی وجود ندارد. حتی رزولوشن هر دو سنسور دوربین آیفون ایکس نیز مجددا 12 مگاپیکسل است.

با استفاده از هر دو گوشی قادر خواهید بود تصاویر پرتره حرفه ای ثبت کنید. از آنجایی که دوربین دوگانه گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس به تثبیت کنندگی نوری دوگانه مجهز شده و OIS در هر دو سنسور وجود دارد، می توان با شدیدترین تکان ها، از طریق دوربین گوشی به فیلم برداری پرداخت.

اما اصلی ترین تفاوت در بخش دوربین حین مقایسه گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس به توانایی فیلم برداری سوپر اسلوموشن برمی شود. پرچمدار سامسونگ قادر است در نرخ 960 فریم بر ثانیه به فیلم برداری پرداخته و ویدیوهای سوپر اسلوموشن ضبط کند. چنین قابلیتی در دوربین آیفون 10 وجود ندارد.

منبع: برترین ها
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 221

به "مقایسه گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه گلکسی نوت 9 و آیفون ایکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید