مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

به گزارش مجله تور یک روزه، ویزای تحصیلی کانادا یکی از انواع ویزای موقت کانادا است که خود به دو نوع، شامل ویزای دانش آموزی و ویزای دانشجویی کانادا تقسیم می گردد.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

شما جهت اخذ ویزای دانشجویی یا تحصیلی کانادا در ابتدا باید دانشگاه و یا موسسه اى که قصد تحصیل در آن دارید را انتخاب نمایید. در مرحله بعد، اولین و مهم ترین شرط دریافت ویزا، داشتن پذیرش تحصیلی از مدرسه، کالج، دانشگاه و یا یک موسسه آموزش عالی در این کشور است؛ بنابراین پس از دریافت نامه پذیرش یا اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا و یا یکی از مدارس این کشور، می توانید در آن دانشگاه یا موسسه ثبتنام نمایید.

برخى از افراد فکر مى نمایند نامه قبولى پذیرش دانشگاه یا کالج براى دریافت ویزای تحصیلی و ورودشان به کانادا کافى است اما متاسفانه این گونه نیست و باید منتظر مراحل بعدی دریافت ویزای تحصیلی خود بمانند.

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

اصولا، مدت زمان رسیدگی به ویزای تحصیلی کانادا بسته به کشور متقاضی اقامت متغییر می باشد طبق اعلام رسمی سفارت کانادا، نتیجه ویزا به طور معمول 2 الی 18 هفته طول می کشد که آن هم بسته به تعداد درخواست های دریافتی توسط IRCC و اداره رسیدگی نماینده به درخواست ویزا متغییر می باشد.اما این زمان به هیچ عنوان قطعی نیست و تجربه نشان داده که در بعضی از مواقع اعلام نتیجه زودتر یا حتی دیرتر از زمان اعلام شده نیز به طول انجامیده است. بنابراین باید درنظر بگیرید که با توجه به طولانی بودن فرایند دریافت ویزای کانادا بهتر است 4 الی 5 ماه قبل از سفر، برنامه ریزی ها و اقدامات لازم را جهت دریافت ویزای تحصیلی خود انجام دهید.

زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانیان

بطور کلی مدت زمان رسیدگی به ویزای تحصیلی ایرانیان تا 5 هفته می باشد؛ اما نکته مهم که باید در اینجا یادآوری گردد این است که این زمان رسیدگی 5 هفته ای شامل موارد زیر نمی باشد:

  • زمانی که طول می کشد تا درخواست بین مرکز درخواست ویزا VAC و اداره مهاجرت کانادا IRCC ارسال گردد.
  • زمانی که شما احتیاج دارید تا اطلاعات انگشت نگاری یا بیومتریک تان را ارائه دهید.

بنابراین با احتساب زمان مورد احتیاج برای مراحل انگشت نگاری، چیزی حدود 3ماه تخمین زده می گردد؛ زیرا با توجه به تغییراتی که در وب سایت سفارت کانادا اعمال می گردد مدت زمان جواب سفارت کانادا برای انگشت نگاری، از 41 روز کاری تا 121 روز کاری انجام می گردد .

البته این زمان مشروط به آن است که کلیه مدارک متقاضی مانند نامه استادی پرمیت یا پذیرش تحصیلی وی آماده بوده و احتیاج به بازگشت پفراینده و تکمیل آن نباشد. بطور کلی هر چقدر در تکمیل مدارک و رعایت مقررات و ضوابط لازم برای درخواست ویزای تحصیلی دقت بیشتری به خرج دهید، مدت زمان صدور ویزای تحصیلی شما نیز کوتاه تر خواهد شد.

تعریف زمان رسیدگی

زمان رسیدگی یا Processing Time از روزی آغاز می گردد که اداره مهاجرت، پناهندگان و تابعیت کانادا (IRCC) درخواستی را دریافت می نماید و با تصمیم گیری نهایی نیز به خاتمه می رسد.

بر این اساس، طبق وبسایت رسمی سفارت کانادا، اینکه صدور ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول می کشد، به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع درخواست متقاضی؛
  • آیا درخواست متقاضی تکمیل شده است یا خیر؛
  • IRCC انتظار دارد با چه سرعتی درخواست ها در سیستم رسیدگی گردد؛
  • اطلاعات متقاضیان ویزا چگونه می تواند تایید گردد؛
  • چقدر طول می کشد که متقاضیان ویزا به هر درخواست یا موضوعاتی که به آنها ارسال می گردد، پاسخ دهند؛
  • سایر عوامل.

اقداماتی جهت تسریع فرایند صدور ویزای کانادا

تنها تصمیم گیرنده در خصوص صدور ویزای کانادا، سفارت این کشور است اما می توانید با انجام بعضی از اقدامات تاثیر مثبت جهت تسریع فرایند پاسخ دهی صدور ویزای خود داشته باشید. این اقدامات شامل موارد زیر می گردد:

ارائه دعوت نامه از جمله مدارکی است که احتمال دریافت ویزا را بالاتر و مدت زمان صدور آن را کمتر کند. نحوه دریافت دعوت نامه: افرادی که در کشور کانادا دوست یا خویشاوند خاصی دارند، می توانند از آنها درخواست نمایند که برایشان دعوت نامه بفرستند.

یکی از موارد مؤثر دیگر در دریافت ویزای کانادا، داشتن یک برنامه سفر است که مطابق با هدف سفر و مدارک شما می تواند احتمال دریافت ویزای کانادا را بالاتر ببرد.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا

پس از اخذ ویزای تحصیی کانادا باید بدانید که این ویزا به اندازه کل مدت دوره تحصیل شما در کانادا به علاوه 3ماه، اعتبار دارد. برای اینکه بتوانید حین کل مدت برنامه تحصیل خود در کانادا بمانید، ممکن است لازم باشد هر سال ویزای خود را تمدید کنید. همچنین اگر می خواهید بعد از اتمام دوره تحصیل خود در کانادا بمانید، باید به وسیله اداره مهاجرت کانادا برای اخذ یک ویزای دیگر و یا تمدید ویزا اقدام کنید

منبع: اینترنت
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1181

به "مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا" امتیاز دهید

3 کاربر به "مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید