محمد بنا: با صرف یک انتخابی نمی گردد تیم را بست، من و جزینی مربی سازنده نیستیم

به گزارش مجله تور یک روزه، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: فرآیند باید باشد اما با صرف یک انتخابی نمی گردد تیم ملی را بست.

محمد بنا: با صرف یک انتخابی نمی گردد تیم را بست، من و جزینی مربی سازنده نیستیم

به گزارش خبرنگار ، محمد بنا درخصوص انتخاب تیم اعزامی به جهانی 2021 نروژ گفت: آخرین انتخابی را چند روز گذشته در وزن 55 کیلوگرم داشتیم که سجاد عباسپور در دو کشتی برنده شد و آخرین انتخاب شده ما برای جهانی نروژ بود.

وی تاکید نمود: سال جاری یک سال استثنایی هست که برای اولین بار المپیک به خاطر کرونا یک سال به تعویق افتاد و در فاصله نزدیک، جهانی بعد از المپیک برگزار می گردد. المپیک در 6 وزن بود، ما 4 وزن دیگر باید اضافه می کردیم. 4 وزنی هم که انتخاب شدند از نفرات جوان و در عین حال نفرات خوب مان هستند که از فرآیند 5-6 ماهه رد شده اند. 4 نفر از المپیکی ها ماه ها در اردو و در فرآیند بودند و یک تیم قوی و خوب در اختیار داریم.

وی در خصوص حضور رضا گرایی قهرمان المپیک 2020 توکیو در جهانی 2021 تاکید نمود: خود ورزشکار این تمایل را داشته وهیچ اجباری در انتخابش در این فاصله کم نبود. با موافقت المپیکی ها و تشخیص کادرفنی این رخ داد که ما از وجود بچه های المپیکی استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی فرنگی درخصوص کشتی گیرانی که برای اولین بار حضور در جهانی عظیمسالان را تجربه می نمایند، اظهار داشت: آن ها طبیعتاً بی تجربه نیستند. مختاری مثلاً در رده های مختلف جهانی رفته، هرچند که رده عظیمسالان سوای رده های پایه است، اما او در چرخه جهانی بوده و در انتخابی هم عملکرد خوبی داشته و ما امیدوار هستیم مثل حمید سوریان سال 2005 که از جوانان بلافاصله در فاصله کمی در عظیمسالان طلا گرفت، عمل کند. خود سجاد عباسپور هم می تواند همینطور باشد این ها قابلیت های خوبی دارند. جوانند، باتجربه و با هوش و ذکاوت و آمادگی جسمانی خوبی که دارند در عین حال از نظر ذهنی هم در این چند وقت برای حضور در میدان های عظیم آماده شده اند.

بنا در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی هم توضیح داد: بحث این بود که دو فدراسیون مختلف دو نام مختلف برای انتخابی داشتند و طبیعتاً هم آن درست بود. فرآیند باید باشد، با صرف یک انتخابی نمی گردد تیم را بست. مثلاً در خرداد یک تیم انتخاب گردد، نمی توانیم باقی نفرات را کنار آن ها با انگیزه حفظ کنیم. در زمان خادم اسمش فرآیند بود و در زمان دبیر اسمش چرخه شده است. من تلفیقی از این دو تا را سالهاست که انجام می دهم. فرایند 5-6 ماهه مسابقات را در نظر می گیرم و درنهایت کسی نمی تواند ادعا کند که در این دو مسابقه من برنده بودم و انتخاب نشدم. تک به تک می گردد در خصوص کشتی گیران از من سوال کرد که در خصوص هرکدام آن ها چه فرایند ای طی شده که به اینجا رسیده ایم.

محمد بنا بعلاوه در خصوص تعامل با مربیان سازنده در اردو های تیم ملی گفت: با پیشرفت کشتی و به وجود آمدن فضایی که تعداد مربیان سازنده زیاد می گردد، طبیعتا توقع مربیان این هست که در تیم های ملی دیده شوند، اما من چند نفر را در تیم ملی می توانم داشته باشم؟ در سراسر کشور 50-60 مربی فعال داریم، بنا شاید 15-16 سال در رده های تیم ملی کار نموده، کسی مقدار بنا از مربیان سازنده استفاده نموده؟ نوربخش مربی سازنده نبود، یا خیرآبادی؟ اسفندیاری یا حضرتی پور مربی سازنده نبودند؟ من نمی توانم همه را یک جا جمع کنم. همین صربستان مربی سازنده امین میرزازاده را همراه تیم فرستادم، گیوی و بالی تبار که همراه تیم رفتند، مربی سازنده نیستند؟ بعضی به تیم عظیمسالان می آیند و بعضی در رده جوانان و نوجوانان تیم ملی را همراهی می نمایند، تنها مربیانی که در تیم ملی عظیمسالان حضور دارند و جزو مربیان سازنده نیستند، من و جزینی هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1745

به "محمد بنا: با صرف یک انتخابی نمی گردد تیم را بست، من و جزینی مربی سازنده نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد بنا: با صرف یک انتخابی نمی گردد تیم را بست، من و جزینی مربی سازنده نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید