مجوز ناپاک زاده استانبول نوشته الیف شافاک لغو شد

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرنگاران : کتاب شرم یا ناپاک زاده استانبول نوشته الیف شافاک لغو مجوز شد.

مجوز ناپاک زاده استانبول نوشته الیف شافاک لغو شد

از سفر با تور استانبول لذت ببرید.

اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران در اطلاعیه ای خطاب به موزعان و کتاب فروشان آورده است: طبق اطلاع واصله، کتابِ ناپاک زاده استانبول نشر آسیم و نشر فرهنگ نشرنو و کتاب شرم نشر نیماژ و نشر مروارید لغو مجوز شده است. مراتب برای اطلاع و پیشگیری از هرگونه پیگرد احتمالی حاصل از خرید و فروش آن به اطلاع می رسد.

بر اساس گزارش ایبنا، در معرفی رمان شرم نوشته الیف شافاک آمده است: کتاب شرم که ترجمه کتاب حرام زاده استانبول (انگلیسی: The Bastard of Istanbul) است، رمانی است به قلم الیف شافاک نویسنده پرفروش ترک که در اصل به زبان انگلیسی نوشته شده است و در سال 2006 توسط Viking Adult به چاپ رسیده است. ناپاک زاده استانبول داستان خانواده ای اهل ترکیه و خانواده ای ارمنی-آمریکایی را از زاویه دید 4 نسل از زنان روایت می نماید. داستانی درباره هنجاری های جامعه، رازهای خانوادگی و احتیاج مبرم به گفت وگو و البته مفهوم فراموشی؛ فراموشی جمعی که به اعتقاد شافاک ترکیه به طور کل دچار آن شده است.

شافاک به خاطر اشاره به نسل کشی ارمنی ها در رمان دوم خود حرامزاده استانبول از سوی دادگاه ترکیه به جرم اهانت به ترک بودن متهم شد. پرونده او در ژوئن 2006 بسته شد، ولی چند ماه بعد، دوباره باز و وی با احتمال 3 سال زندان روبه رو شد. مترجم و ناشر او هم با همین مجازات روبه رو شدند، اما در 21 سپتامبر 2006 به خاطر کمبود مدرک، پرونده او بسته شد.

در ایران کتاب ملت عشق، نوشته این نویسنده ترک، یکی از کتاب های پرفروش است و تا کنون بارها تجدید چاپ شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 507

به "مجوز ناپاک زاده استانبول نوشته الیف شافاک لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز ناپاک زاده استانبول نوشته الیف شافاک لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید