فیلم های مرا بی دلیل توقیف کرده اند

به گزارش مجله تور یک روزه، اسماعیل براری کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگاران درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: در طول این سالیان چهار فیلم من اجازه نمایش پیدا نکرده و توقیف شده اند برای مثال فیلم سینمایی گزارش مریم که در سال 84 ساخته شد توسط مدیریت قبلی بنیاد سینمایی فارابی توقیف شد و من هنوز هم دلیل توقیف آن را نمی دانم در حالی که گزارش مریم یک فیلم دفاع مقدسی با رویکرد نوجوانان بود.

فیلم های مرا بی دلیل توقیف کرده اند

وی با بیان اینکه مجموع فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث شده است که دیگر او در سینمای ایران فعالیتی نداشته باشد، عنوان کرد: آنقدر سر مدیران سینمای ایران شلوغ شده که یادشان رفته چه فیلم هایی ساخته و توقیف شده اند و این فراموشی روش جدیدی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیش گرفته و با این روش بسیاری از فیلم ها فرصت نمایش پیدا نمی کنند.

براری با اشاره به دیگر اثرش با عنوان کویر مرگ که آن هم اکران نشده است، اظهار کرد: این فیلم در بیش از 20 فستیوال جهانی به نمایش در آمد و به خاطر دارم وقتی در یکی از جشنواره ها حضور پیدا کرد از سوی بنیاد سینمایی فارابی با من تماس گرفتند و تشکر کردند، اما همین اثر حدود 10 سال است که در ایران اجازه اکران پیدا نکرده است.

این کارگردان به دیگر اثرش با عنوان روز باران که در جشنواره های ایران موفق به کسب جوایزی شده اما آن هم سرنوشتی مشابه دیگر آثارش پیدا کرده اشاره کرد و توضیح داد: فیلم دیگر من با عنوان دوازده صندلی بعد از چند سال توقیف، چندی پیش اکران شد اما این اکران تفاوتی با اکران نشدن نداشت زیرا به صورت بسیار محدود به نمایش گذاشته شد. دوازده صندلی یک طنز کلاسیک بود ولی اکران خوبی به آن ندادند ولی این روزها فیلم های بسیار سخیف و هجو به صورت گسترده به نمایش درمی آیند.

وی در پایان گفت: شرایط سینمای ایران به گونه ای شده که ما را در یک بن بست قرار داده اند و به همین دلیل من کارهای سینمایی را رها کرده و مشغول تدریس دروس مختلف سینمایی در دانشگاه های علمی کاربردی هستم. سینمای ایران یک دوره باشکوه داشت که حاصل آن آثاری همچون ناخدا خورشید، هامون و ... شد اما دوره کنونی سینما هیچ ربطی به آن دوران ندارد و تنها ردپایی از آن زمان باقی مانده است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 4

به "فیلم های مرا بی دلیل توقیف کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های مرا بی دلیل توقیف کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید