فرسایش رودخانه ای یک روستا را بلعید

به گزارش مجله تور یک روزه، راناجیت ماندال، 35 ساله، کشیش معبد الهه هندو دورگا، به همراه پسرش ایستاده است و در حال تماشای معبدی است که به وسیله رودخانه براهماپوترا در شمال شرقی استان آسام هند بلعیده شده است.

فرسایش رودخانه ای یک روستا را بلعید

به گزارش خبرنگاران، راناجیت ماندال در 12 سالی که کشیش معبد بوده می گوید که هرگز شاهد خشم رودخانه به این شکل نبوده است. نه تنها معبد، بلکه 50 خانه در روستای زادگاهش مورکاتا در عرض چند روز از بین رفت.

وی گفت: از زمانی که معبد ساخته شد، کشیش آن بوده ام، اکنون واقعاً احساس گمراهی می کنم.

ماندل، که بعلاوه یک کشاورز و پدر دو فرزند است، می گوید فرسایش رودخانه به این معنی است که خانواده اش از عایدی محروم شده اند و در عوض به یاری دولت متکی است. به هر خانواده 5000 روپیه (60 دلار) داده شد، اما این در مقایسه با چیزی که ما از دست داده ایم، تقریباً چیزی نیست.

مورکاتا یکی از آسیب پذیرترین منطقه ها در برابر تغییرات آب و هوایی

روستای مورکاتا در استان آسام در شمال شرقی هند در یکی از آسیب پذیرترین منطقه ها در برابر تغییرات آب و هوایی است. رودخانه براهماپوترا همواره مسیر خود را تغییر داده و زمین های کشاورزی و خانه ها را دربرگرفته است، اما فراوانی و شدت تخریب رودخانه در سال های اخیر افزایش یافته است.

در حالی که هند در رتبه هفتم آسیب پذیرترین کشور ها در برابر تغییرات آب و هوایی واقع شده است، ماندال و سایر ساکنان مورکاتا در خط مقدم بحران قرار دارند.

به گزارش خبرنگاران، یک مطالعه در سال 2020 به وسیله موسسه زمین مستقر در نیویورک نشان داد که پتانسیل رودخانه برای سیل فاجعه بار با افزایش دما تقریباً 40 درصد دست کم گرفته می گردد.

ماندال گفت: رودخانه همه چیز را شسته است و ما اکنون جایی برای بازگشت نداریم. با وجود اینکه اکنون می مانیم، اگر این روند ادامه پیدا کند، چاره ای جز دور شدن از اینجا و دور شدن از رودخانه نخواهیم داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2124

به "فرسایش رودخانه ای یک روستا را بلعید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرسایش رودخانه ای یک روستا را بلعید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید