فرار حاج فتح الله؛ کرونا، بی پولی یا بی اختیاری؟

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرگزاری ایسنا: بی پولی که روزگاری در سینمای ایران فروش خوبی داشت و ایرج را زمین گیر کرد، حالا باعث شده تا فتح الله زاده به خاطر منفجر شدن احتمالی بمب ناشی از بدهی ها کنار برود.

فرار حاج فتح الله؛ کرونا، بی پولی یا بی اختیاری؟

به گزارش ایسنا علی فتح الله زاده از سمت مدیرعاملی استقلال کناره گیری کرد. این شاید عجیب ترین اتفاق باشگاه استقلال بعد از یک سال پرتنش در پست مدیرعاملی باشد. آبی های تهران که از زمان حضور رضا افتخاری حواشی زیادی را تجربه کرده بودند، تصور می کردند بعد از رفتن او بتوانند ثبات را تجربه کنند.

امیرحسین فتحی آمد و استراماچونی را با همراهی علی خطیر به باشگاه استقلال آورد؛ هر چند وینفرد شفر را نیز به شکل عجیبی از استقلال اخراج کردند تا حالا حق غرامت 550 هزاردلاری در جیب پیرمرد آلمانی باشد. سکو های ورزشگاه آزادی هر روز علیه فتحی شعار می دادند تا این که او بعد از رفتن استراماچونی تصمیم گرفت صندلی مدیریت را ترک کند. بعد از او، اسماعیل خلیل زاده که یک شکست خورده در مذاکره با مربی محبوب ایتالیایی بود، به عنوان سرپرست مدیرعامل انتخاب شد تا زمانی که مدیرعامل از سوی وزارت ورزش معرفی شود.

فتح الله زاده؛ مدیر پرحاشیه با مدرک تحصیلی جنجالی

فتح الله زاده برای هواداران استقلال مصادف است با بمب نقل وانتقالات و هیاهوی تلویزیونی. او که طبق گفته خودش دکترای روزنامه نگاری دارد، سال هاست نسبت به این موضوع حساسیت خاصی دارد و همیشه با تعصب از مدرکش صحبت می کند. سایت شبکه خبر 5 مهرماه 1389 بود که نتایج تحقیقات خود در مورد مدرک دکترای فتح الله زاده را منتشر کرد که طبق تحقیقات آنها، فتح الله زاده مدرک دکترای روزنامه نگاری ندارد. مسئولان دانشگاه بدفورد انگلیس در پاسخ نامه ای که خبرنگار سایت شبکه خبر برای آن ها ارسال کرده، نوشته اند: هنوز هیچ فارغ التحصیلی از این دانشگاه در این رشته در مقطع دکترا نداشته ایم. این پاسخی است که الکسیس ویدون، مدیر مؤسسه پژوهشی طرح و هنر رسانه و رئیس بخش روزنامه نگاری و ارتباطات دانشگاه بدفورد انگلیس به خبرنگار شبکه خبر داده است.

6 مهرماه همان سال، اما فتح الله زاده در پاسخ به این شائبه در مصاحبه با خبرآنلاین بیان نمود مدارکم موجود است: آن ها بیایند از من بپرسند. رفته اند از یک نفر دیگر، در یک دانشگاه دیگر پرسیده اند و به این جواب رسیده اند. من مدارکم را اینجا دارم. می آمدند اینجا مدارک خودم را می دیدند. مسئله ای برای روکردن مدارکم ندارم.

رفت وآمد یک ساله جواب داد

بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات 1392 امید دو مدیر جنجالی پرسپولیس و استقلال، یعنی امیر عابدینی و علی فتح الله زاده برای بازگشت به این دو تیم به حداقل رسید. فتح الله زاده، اما در سال 98 و بعد از بحران های مدیریتی در باشگاه استقلال و به خصوص رفتن سرمربی محبوبشان، یعنی استراماچونی، صحبت از بازگشتش به این تیم را بار دیگر بیان کرد. فتح الله زاده بار دیگر به تلویزیون می آمد و از مدیریت وقت نقدها تندی را مطرح می کرد و وعده می داد در صورت بازگشت به استقلال، می تواند ستاره سوم را به پیراهن این تیم که همان موفقیت و قهرمانی در آسیاست اضافه کند.

هواداران استقلال در گیرودار بازگشت استراماچونی به ایران بودند که خبری روی خروجی سایت ها منتشر شد که علی فتح الله زاده به عضویت هیات مدیره باشگاه درآمده است. مدیرمسئول روزنامه استقلال جوان، اما در اولین گام هواداران را شوکه کرد و موضوعی را نسبت به استراماچونی بیان نمود که به مذاق استقلالی ها خوش نیامد: او در جدیدترین خواسته خود اعلام کرده که تمامی رقم قراردادش را به صورت یکجا می خواهد؛ آن هم در حالی که ما بدهی به این مربی را پرداخت کرده ایم. من از هواداران استقلال عذرخواهی می کنم که این قدر شفاف با آن ها حرف می زنم، ولی این که یک مربی همه قراردادش را یکجا بخواهد، در توان ما نیست.

فتح الله زاده در بخش دیگری از صحبت هایش بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال را نیز تأیید کرد که همان جا بود که هواداران احساس کردند فتح الله زاده برای آرام کردن جو روانی بعد از رفتن استراماچونی به باشگاه اضافه شده است. موج حملات به فتح الله زاده آن قدر زیاد بود که او بیان نمود حاضر است از استقلال برود، اما سرمربی ایتالیایی نیامد و او نیز استعفا نداد. 5 بهمن ماه 98، اما فتح الله زاده به نوعی تهدید کرد که اگر مدیرعامل نشود، از عضویت در هیات مدیره باشگاه کناره گیری خواهد کرد، چون خودش را فردی اجرایی می داند که مثل بولدوزر زمین را صاف می کند و از نو می سازد: من خودم برای مدیرعاملی به استقلال آمده بودم، چون کار من اجرایی است، نه نشستن پشت میز. این حرف من هم به منزله تهدید نیست، اما ترجیح می دهم در جایی خدمت کنم که توان آن را داشته باشم. من مثل بولدوزر کار می کنم و زمین را صاف می کنم و بعد می سازم.

در نهایت، اما پس از کش وقوس فراوان، فتح الله زاده توانست مجوز حضور در پست مدیریت باشگاه استقلال را با وجود شایعات زیاد مبنی بر بازنشسته بودنش بگیرد و در تاریخ 8 اسفند 98 رسما پشت صندلی مدیریت نشست. در اولین گام، اما او با عبدالرضا موسوی، عضو سابق هیات مدیره باشگاه استقلال که بین بازیکنان نیز محبوبیت خاصی داشت و درواقع نقش عابربانک را بازی می کرد، در برنامه زنده تلویزیونی درگیری لفظی پیدا کرد تا نشان دهد او همان مدیر سابق است که جنجال از اولویت های برنامه اوست. او حالا به خواسته اش رسیده و تمام موانع و حواشی پیش رو را برداشته بود، اما خبری منتشر شد که شائبه ابتلایش به ویروس کرونا را قوت بخشید.

دلیل استعفا؟ بدهی سنگین، کرونا یا دستان بسته؟

بسیاری تصور می کردند حالا که فتح الله زاده در یک سال پایانی دولت روحانی به عنوان مدیرعامل انتخاب شده، پس می تواند با حضور بلندمدت، برنامه های خود را پیاده و اجرایی کند، اما این تصور فقط 15 روز دوام آورد و به جز حضور در دو برنامه تلویزیونی، مورد دیگری از مدیر محبوب و البته جنجالی استقلال مخابره نشد. فتح الله زاده که در برنامه شب های فوتبالی اعلام کرده بود ویروس کرونا را به بیرون پرت خواهد کرد، عکسی از او در صفحات مجازی منتشر شد که شایعه ابتلایش به ویروس کرونا را قوت بخشید. استعفای او فردای انتشار آن، ابهام این موضوع را بیش از پیش کرد، اما خودش در مصاحبه با رسانه ها دلیل استعفایش را این گونه شرح داد: من دچار بیماری شدیدی شده ام و اوضاع جسمی نابسامانی دارم و ریه هایم خون ریزی کرده است و دکتر تأکید کرده باید حداقل 20 روز استراحت مطلق داشته باشم و اجازه کارکردن ندارم، از همین رو دیدم استقلال شرایط سختی دارد و امکانش نیست که در این مدت مسئولیتم روی زمین بماند. به همین دلیل تصمیم گرفتم استعفا بدهم. ضمن این که جواب تست کرونای من منفی شده است..

اما شواهد نشان می دهد هر چند ابتلای او به ویروس کرونا منتفی شده، اما بدهی سنگین باشگاه استقلال در کنار استعفای عابربانک آن ها نشان داد فتح الله زاده ویرانه ای را تحویل گرفته که دیگر نمی توان آن را با مصاحبه های جنجالی پیش برد. پرداخت طلب سنگین 550 هزاردلاری شفر و همچنین طلب 67 هزاردلاری گادوین منشا در کنار صدور حکوم محکومیت باشگاه استقلال به پرداخت غرامت 350 هزاردلاری استراماچونی، باعث شد تا فتح الله زاده عطای حضورش در استقلال را به لقایش ببخشد. بی پولی که روزگاری در سینمای ایران فروش خوبی داشت و ایرج را زمین گیر کرد، حالا باعث شده تا فتح الله زاده به خاطر منفجر شدن احتمالی بمب ناشی از بدهی ها کنار برود.

منبع: روزنامه شرق

منبع: برترین ها
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1029

به "فرار حاج فتح الله؛ کرونا، بی پولی یا بی اختیاری؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار حاج فتح الله؛ کرونا، بی پولی یا بی اختیاری؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید