شهردار تهران: برخی می گویند شهرداری فقط باید شهر را جارو بزند ، برخی کشورها خواهان محصولاتی همانند 137 و 1888 هستند

به گزارش مجله تور یک روزه، شهردار تهران گفت: بعضی می گویند که شهرداری نباید در پی انجام کارهای هوشمندانه برود و باید شهر را جارو بزند که ما با این موضوع مخالف هستیم.

شهردار تهران: برخی می گویند شهرداری فقط باید شهر را جارو بزند ، برخی کشورها خواهان محصولاتی همانند 137 و 1888 هستند

به گزارش خبرنگاران، ادامه آنالیز اساسنامه سازمان فناوری در دستور کار نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران نهاده شد و بند 3 ماده 4 یعنی تدوین سیاست برنامه ریزی، آماده سازی زیرساخت های قانونی و ساختاری به منظور انجام انواع حمایت های ممکن قانونی از مجموعه های فناور و نوآور حوزه مدیریت شهری و توسعه اکوسیستم نوآوری شهری در دستور آنالیز نهاده شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران درباره صندوق های نوآوری گفت: در این رابطه یک جلسه با وزیر علوم، دو جلسه با معاون علمی رئیس جمهور برگزار کردیم و آنها مجاب شدند چنین فرصتی را برای شهرداری تهران رقم بزنند.

او ادامه داد: مجوز تأسیس صندوق، قانون مجلس است، قانونگذار این اجازه را داده است تا صندوق ایجاد گردد و مگر آنکه گفته گردد ما فقط باید خیابان را جارو کنیم و سطح کار ما هوشمند سازی نیست. ما در پی تحول در تهران هستیم و ممکن است بعضی از اعضای شورای شهر بگویند که شهرداری نباید در پی انجام این کار برود که ما با این موضوع مخالف هستیم.

بخشی از صحبت های شهردار تهران را در ادامه بخوانید:

* یا باید به وسیله شهر فروشی امکانی برای تحول شهر رقم بزنیم یا باید به وسیله ارزش افزوده چند برابری اقدام به اداره شهر کنیم.

*در صندوق نوآوری و شکوفایی شهری، دولت 3 سهم و 75 درصد و شهرداری 1 سهم و 25 درصد دارد دوستانی که می گویند این کار مناسب نیست یا می گویند شهر نیاز به تحول ندارد، یا می گویند باید با فروش شهر تحول را رقم زد.

*هیچ کدام از صندوق های نوآوری و شکوفایی که در تهران وجود دارد در حوزه شهری نیست. مقدورات شهرداری و شهر اندک است و حتماً به تعامل با دولت نیاز داریم و لازم است مسیری را برویم که ماحصل آن فراهم شدن راه تحول در شهر باشد. هرکجا که مجوز شورای شهر نیاز باشد آنرا دریافت خواهیم کرد ما قرار نیست کاری غیر قانونی کنیم بلکه در پی خلق اعتبار و امکان برای تهران هستیم.

*هم اکنون محصولات خود را به تعدادی از مراکز استانها صادر می کنیم و بعضی کشورها خواهان محصولات ما همانند 137 و 1888 هستند. ما سرمایه گذاری می کنیم و می توانیم قرارداد با دیگر استانها منعقد کنیم و منابع ماندگار برای شهر خلق کنیم و امکاناتی که دیگر کشورها نیاز دارند به آنها ارائه دهیم. باید دارایی خود را در اختیار توسعه قرار دهیم و سرریز آن می تواند در اختیار سایر شهرها قرار بگیرد.

*هیچ گونه تعارضی در ارتباط بین سازمان فناوری های نوین و مرکز ارتباطات وجود ندارد و درواقع سرفصلی است که به اداره شهر جهت می دهد و یاری می نماید که قابلیت های نظام جمهوری اسلامی نشان داده گردد. فضا کاملا در دسترس ماست و چندین محصول داریم که چندین کشور این محصولات را می خواهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2114

به "شهردار تهران: برخی می گویند شهرداری فقط باید شهر را جارو بزند ، برخی کشورها خواهان محصولاتی همانند 137 و 1888 هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار تهران: برخی می گویند شهرداری فقط باید شهر را جارو بزند ، برخی کشورها خواهان محصولاتی همانند 137 و 1888 هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید