ساخت لوگو با هوش مصنوعی؛ مزایا، معایب و برترین روش ها

به گزارش مجله تور یک روزه، برای ساخت لوگو با هوش مصنوعی می توان از ابزارهای رایگان زیادی برای این کار استفاده کرد و ایده جالبی به نظر می رسد تا با ساخت لوگو با هوش مصنوعی یک کانال یا پیج منحصر به فرد داشته باشید. با این حال، این روش کار ممکن است نقاط ضعفی هم داشته باشد. در ادامه ابتدا معایب ساخت لوگو با هوش مصنوعی را شرح داده و سپس برترین راهکار برای ساخت لوگو به وسیله هوش مصنوعی را شرح می دهیم.

ساخت لوگو با هوش مصنوعی؛ مزایا، معایب و برترین روش ها

چه برای خرید لپ تاپ حرفه ای اقدام کنید و چه یک لپ تاپ مقرون به صرفه قیمت داشته باشید، بیشتر برنامه های لوگو ساز که مبتنی بر هوش مصنوعی یا همان AI هستند، رابط تعاملی کاربرپسند و مجذوب نمایندهی دارند. با این حال جدا از مزیت های متنوع این ابزارها، آیا باید از جنبه نقاط ضعف ابزارها هم ابراز نگرانی کنیم؟ چه راه چاره هایی وجود دارد که بتوان یک لوگوی بی نقص و مجذوب نماینده از جنبه بصری را خلق کنیم؟ در ادامه به تک تک این سوالات می پردازیم.

فواید ساخت لوگو با هوش مصنوعی

برنامه های مبتنی بر AI در وهله اول لوگوها را بسیار سریع ایجاد می نمایند. در گذشته، طراحان گرافیک هفته های متمادی را صرف طراحی یک لوگوی تجاری یا شخصی می کردند؛ به ویژه زمانی که شما یک نام تجاری را بیش از یک لوگو در نظر می گیرید. با این اوصاف، اگر تنها چیزی که احتیاج دارید یک لوگو است، استفاده از هوش مصنوعی رسما صرف این همه مدت زمان طراحی را صرفه جویی نموده و شما می توانید لوگوی تازه خود را در عرض چند ثانیه داشته باشید.

هر کسی که به یک ابزار هوش مصنوعی دسترسی داشته باشد می تواند یک لوگو فراوری شده به وسیله AI را ایجاد کند؛ به عبارتی دیگر، افراد مبتدی و کار نابلد با نرم افزارهایی مثل فتوشاپ می توانند یک لوگوی مجذوب نماینده و زیبا را داشته باشند. بیشتر ابزارهای مولد هوش مصنوعی مقرون به صرفه هستند؛ اگر هم رایگان نباشند، ساخت لوگو با هوش مصنوعی به مراتب توجیه مالی بیشتری در مقایسه با استخدام یک گرافیست حرفه ای و کارکشته خواهد داشت.

اگر شما یک کسب و کار کوچک را اداره می کنید و صرفا دلتان می خواهد یک لوگوی هیجان انگیز برای نمایش برند کاری خود داشته باشید، پس می توانید از هوش مصنوعی برای ساخت لوگو به راحتی بهره ببرید. این موضوع برای دارندگان پیج های اینستاگرام و حتی کانال های یوتیوب نیز می تواند صدق کند.

معایب استفاده از هوش مصنوعی برای فراوری لوگو

هوش مصنوعی در سال 2024 پیشرفت بسیار زیادی نموده، اما بسیاری از تصاویر فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی هنوز هم با چشم غیر مسلح و به ویژه برای متخصصان طراحی گرافیک بسیار قابل تشخیص است. اگر شما از هوش مصنوعی برای طراحی یک لوگو استفاده نموده اید، ایرادات این مدل لوگوها برای متخصصین گرافیک تقریبا واضح است؛ چرا که هوش مصنوعی برای ساخت لوگو بیش از مقدار از عناصر مختلف استفاده نموده و حتی یک یا دو اشتباه در تصویر در گوشه و کنار به صورت خفیف مشاهده می گردد.

بسیاری از ابزارهای مولد AI نتایجی را ایجاد می نمایند که قابل ویرایش نیستند. شما می توانید تصاویر ساخته شده را ببینید اما تصاویر لوگو فقط به عنوان PNG یا حتی بدتر از آن فرمت JPEG در دسترس هستند. به همین علت، برای بهبود شرایط لوگوی دلخواه خود باز هم به یک طراح گرافیک احتیاج دارید یا در سناریوی دیگر، باید زمان زیادی را صرف اصلاح ایرادات لوگو کنید.

یکی دیگر از معضلات (بخوانید چالش ها!) استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت لوگو به نحوه فرمان نویسی و ارسال آن به ابزار مربوطه محسوب می گردد؛ چرا که اگر شما نتوانید فرمان درستی را بنویسید، هوش مصنوعی در طراحی و فراوری لوگوی دلخواه شما ناتوان ظاهر شده و با یک نسخه معیوب روبرو خواهید شد.

اگر برای کانال یوتیوب خود قصد ساخت لوگو با هوش مصنوعی را دارید، جالب است بدانید امکان دارد لوگوی شما دچار مسائل مبنی بر حق انتشار گردد. تنها در صورتی با خیال راحت می توانید از تصاویر مربوطه بهره ببرید، که با قاطعیت ادعا کنید تصویر لوگوی ساخته شده برای شما یک تصویر کاملا منحصر به فرد محسوب می گردد که در هیچ پلتفرم دیگر مورد استفاده به وسیله کاربر دیگری قرار نگرفته است! با این اوصاف، می توان با جست وجو در بین ابزارهای ساخت لوگو و انتخاب برترین هوش مصنوعی برای طراحی لوگو، این ریسک را به حداقل رساند.

برترین روش های استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد لوگو

اگر با توجه به معایب گفته شده در این رابطه هنوز اصرار دارید با استفاده از هوش مصنوعی برای اهداف خود لوگو بسازید، توصیه می کنیم روش های زیر را دنبال کنید تا برترین نتیجه را کسب کنید.

1. تحقیقات پیش زمینه

تحقیقات پیش زمینه رسما بخشی از هر طراحی گرافیکی عالی تلقی می گردد. این که آیا این یک لوگو، نام تجاری، طراحی یا برچسب ساده است، تحقیقات پس زمینه برای جذب مخاطبین بازار هدف شما ضروری به شمار می رود. هنگام ایجاد لوگو با هوش مصنوعی، معمولا می توانید پالت های رنگی، سبک های هنری را انتخاب یا پیشنهاد کنید و عناصری را که می خواهید در نتیجه فراوری شده ببینید، توصیف کنید. این موارد همه مولفه هایی به شمار میرود که می توانید از تحقیقات خود بدست بیاورید.

رنگ ها در یک لوگو یا نام تجاری بسیار مهم بوده و سبک هنری نیز پر اهمیت شناخته می گردد. لوگوهای پیروز معمولا مینیمالیستی بوده و می توانند در رنگ های کاملا ساده حتی سیاه و سفید هم مورد استفاده قرار گیرند و اثرات مطلوبی را روی مخاطب یا مشتری القا نمایند. انجام تحقیقات پیش از ایجاد لوگو، به شما یاری می نماید تا در طراحی خود معنی پیدا کنید. طراحی گرافیک، چیزی فراتر از خلق یک تصویر ساده محسوب می گردد. لوگوها باید برای مخاطبان شما معنی داشته باشند.

2. نتایج قابل ویرایش یا قابل تنظیم

اگر چه بسیاری از مولدهای هوش مصنوعی نتایج قابل تنظیمی را ارائه نمی دهند، این مسئله برای هر ابزار هوش مصنوعی صادق نیست. ابزارهای انگشت شماری مانند Adobe Illustrator و فراوری نمایند لوگوی هوش مصنوعی Kittl وجود دارد که نتایج قابل ویرایش را ایجاد می نمایند. حتی اگر مولد مورد استفاده شما نتایج قابل ویرایشی را فراوری نمی نماید، به این معنی نیست که شما نمی توانید آنها را ذخیره و در جای دیگری ویرایش کنید. برای انعطاف پذیری بیشتر سعی کنید در قالب SVG فایل مورد نظر خود را دریافت کنید. شما می توانید فایل های SVG را در بیشتر نرم افزارهای طراحی تصاویر مثل فتوشاپ باز کنید. خروجی گرفتن SVG به شما یاری می نماید رنگ ها را تغییر داده، مسیرها را ویرایش و عناصر را جابه جا کنید.

3. خروجی گرفتن با بیشترین کیفیت

هنگامی که نتایج مربوط به تصاویرتان با کیفیت بالا باشند، به تبع بسیار خشنود خواهید شد. ممکن است برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی با خروجی های با کیفیت بالا مجبور به پرداخت هزینه باشید، اما این اشتراک ها به طور حتم مقرون به صرفه تر از استخدام یک طراح گرافیک خواهد بود.

سعی کنید ژنراتورهای هوش مصنوعی را پیدا کنید که به جای خلق تصاویر ساده، به شما وکتور (Vector) ارائه دهند. با داشتن وکتورها شما می توانید بدون پیکسلی کردن تصویر، مقیاس را افزایش و کاهش دهید. در هر صورت، حتما به نحوه خروجی گرفتن از ابزار هوش مصنوعی دقت کنید. حتی اگر ابزار مورد نظر به شما وکتور تحویل نمی دهد، فایل را با بالاترین کیفیت ممکن دریافت کنید.

واضح است که نباید لوگوی شما دارای واترمارک یا برچسب نام هوش مصنوعی باشد. معمولا بسیاری از نرم افزارهای هوش مصنوعی هنگام خروجی گرفتن، نام خود را در بخشی از تصویر به صورت کوچک حک می نمایند. اگر گزینه هایی برای فرمت های فایل در هنگام خروجی گرفتن دارید، حتما به کار بگیرید تا واترمارک روی تصویر ایجاد نگردد. در نهایت برای انعطاف پذیری بیشتر، تنها فایل هایی را با پسوند PNG، SVG و در بدترین حالت PDF دریافت کنید.

4. استفاده از هوش مصنوعی به موازات روش های سنتی

در نهایت، برترین روش برای استفاده از یک ژنراتور هوش مصنوعی برای لوگوی شما این است که به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی فقط یک ابزار است و الزاما تنها وسیله ای نیست که باید با آن برای ساخت لوگو کار کنید. طراحان گرافیک اغلب از چندین ابزار در کار خود استفاده می نمایند. این ابزارها می تواند برنامه ها و تکنیک های مختلف مانند Adobe Illustrator، فتوشاپ، نقاشی دیجیتال دستی، عکاسی یا کولاژ باشد و طراح از روش های متعدد در هر برنامه برای اهدافی که در فکر دارد بهره برداری کند.

به عنوان مثال، در Adobe Illustrator، یک طراح ممکن است از ابزارهای شکل، قلم یا مداد، قلم مو، ابزار انتخاب مستقیم و ابزار متن استفاده کند. در نظر داشته باشید که تمامی این موارد بدون استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی Adobe Illustrator در نظر گرفته شده که شامل ابزار Text to Vector Graphic، ابزار Generative Recolor و ابزار Retype می گردد.

بسیاری از ابزارها برای ایجاد یک لوگو یا طراحی استفاده می گردد و این مورد همواره باید در هنگام استفاده از یک ژنراتور هوش مصنوعی برای انجام کار مورد توجه قرار گیرد. به این موضوع دقت کنید که شما می توانید در کنار نرم افزارهای ویرایش تصویر، از هوش مصنوعی نیز برای خلق ایده یاری بگیرید.

ابزارهای هوش مصنوعی که می توانید برای ایجاد لوگو بهره ببرید

بسیاری از برنامه های هوش مصنوعی برای ساخت لوگو به صورت آنلاین این کار را برای شما انجام می دهند، اما نتایج خارق العاده ای را شاهد نخواهید بود. با جست وجو در بین برنامه های مختلف، چند سایت زیر برای ساخت و طراحی لوگو ایده آل به نظر می رسند و به شما فایل هایی را با خروجی بسیار بالا تحویل می دهند: (با کلیک روی هر نام، وارد سایت خواهید شد)

با تمام این تفاسیر، مجدد به این موضوع اشاره می کنیم که اگر توانایی استخدام و به کارگیری طراح گرافیک را ندارید، ساخت لوگو با هوش مصنوعی توجیه دارد. در این مطلب کوشش نموده ایم با ارائه چند پیشنهاد، شما بتوانید برترین طراحی دلخواهتان را دریافت کنید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 خرداد 1403 بروزرسانی: 1 خرداد 1403 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2269

به "ساخت لوگو با هوش مصنوعی؛ مزایا، معایب و برترین روش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت لوگو با هوش مصنوعی؛ مزایا، معایب و برترین روش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید