رهگیری یک پهپاد یمنی در اطراف فرودگاه نجران

به گزارش مجله تور یک روزه، ائتلاف سعودی در بیانیه ای مدعی رهگیری و در نهایت انهدام یک پهپاد یمنی در اطراف فرودگاه نجران شد.

رهگیری یک پهپاد یمنی در اطراف فرودگاه نجران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، ائتلاف سعودی در بیانیه ای از پرواز یک پهپاد یمنی در اطراف فرودگاه نجران در جنوب عربستان سعودی اطلاع داد.

ائتلاف سعودی در این راستا مدعی شده است که، پیروز به منهدم کردن یک فروند پهپاد شده است که قصد حمله به فرودگاه نجران را داشته است.

براساس این بیانیه، ترکش های این پهپاد پس از انهدام، در محله مسکونی العریسه پراکنده شده بدون اینکه تلفاتی از بین غیرنظامیان بر جای گذارد.

طبق بیانیه ائتلاف سعودی، این پهپاد از فرودگاه بین المللی صنعاء برخاسته بود تا یک عملیات برون مرزی را به انجام برساند.

نزدیک به هفت سال است که ائتلافی متجاوز به سرکردگی عربستان و امارات و با حمایت آمریکا و انگلیس به یمن حمله نموده و علاوه بر حملات نظامی گسترده علیه مردم این کشور آنان را تحت شدیدترین محاصره های مالی قرار داده اند که منجر به بحران های انسانی فجیعی شده است، در این میان ارتش و کمیته های مردمی به مقابله با این متجاوزارن پرداخته و توانستند در عرصه جنگ پیروزی های قابل توجهی به دست بیاورند. درحال حاضر نیز مردم و قبایل استان مأرب نیز به صف ارتش و کمیته های مردمی این کشور پیوسته و خواستار اخراج ائتلاف از سرزمین های خود هستند.

ساعاتی پیش نیز، کارشناس نظامی یمنی با اشاره به حملات پهپادی گسترده نیرو های مشترک یمنی به عمق خاک عربستان، این حملات را حق ملت یمن و پاسخ مشروع به اقدامات غیر قانونی و خلاف منشور های بین المللی ائتلاف سعودی دانست.

عزیز راشد، کارشناس نظامی و افسر نیرو های مشترک وابسته به جنبش انصار الله یمن در مصاحبه با این شبکه درباره حملات اخیر با 14 فروند پهپاد به عمق خاک عربستان گفت: هنگامی که ائتلاف متجاوز سعودی اعلام می نماید بیش از 13 حمله هوایی را در یمن علیه مراکز پهپادی، مخازن اسلحه و مزراع و حیوانات شهروندان یمنی انجام داده است، پاسخ مشروع به این حملات، حق طبیعی ما است. ائتلاف متجاوز سعودی باید منتظر پاسخ مستقیم و مشروع نیرو های یمنی با این 14 پهپاد علیه منطقه ها نظامی و جنگنده های برخاسته از آن و همه فرودگاه های مورد استفاده در تجاوز علیه یمن می بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1885

به "رهگیری یک پهپاد یمنی در اطراف فرودگاه نجران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهگیری یک پهپاد یمنی در اطراف فرودگاه نجران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید