خبرنگاران طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری و روستایی در مجلس مطرح می&zwnjشود

به گزارش مجله تور یک روزه، تهران- خبرنگاران- رییس شورای عالی استان ها از ارائه طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری و روستایی در مجلس خبر داد.

خبرنگاران طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری و روستایی در مجلس مطرح می&zwnjشود

به گزارش خبرنگاران؛ علیرضا احمدی روز پنجشنبه در حاشیه سی و هفتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها در جمع خبرنگاران اضافه کرد: هر چه جلوتر می رویم باید اختیارات بیشتری به شوراهای شهر و روستاها و شهرداری ها و دهیاری ها سپرده شود که در قالب طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری و روستایی است و در صورت تصویب آن، خدمت رسانی شوراهای شهر و روستا و شهرداری ها و دهیاری ها به مردم بیشتر می شود.

رییس شورای عالی استان ها با اشاره به با دستور کار انتخابات هیات رئیسه سال چهارم دوره پنجم که امروز برگزار شد، گفت: تلاش کردیم انتخابات حاضر با رعایت قوانین و بی طرفی برگزار شود.

احمدی اضافه کرد: به حول و قوه الهی بار دیگر به من اعتماد شد تا بتوانیم در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارتقای جایگاه شوراها بتوانیم خدمت کنیم.

وی ادامه داد: در این انتخابات برای ریاست شورای عالی استان ها به همراه مهندس الویری نامزد انتخابات شدیم که بنده با 53 رای از 75 رای به عنوان رئیس انتخاب شدم.

رئیس شورای عالی استان ها اضافه کرد: همچنین آقای دریانورد نماینده استان هرمزگان و آقای عبدی آذر نماینده استان تهران برای تصدی پست شورای عالی استانها نامزد شدند که در نهایت آقای دریانورد با 52 رای توانست پیروز انتخابات شود.

احمدی اضافه کرد: همچنین برای تصدی پست سخنگو آقایان یوسف اسدی نماینده استان کردستان و مرادحسین رضایی نماینده استان لرستان نامزد بودند که در نهایت آقای اسدی با کسب 40 رای انتخاب شد.

وی در پاسخ به این سوال که اولویت شورای عالی استان ها در آخرین سال دوره پنجم شوراها چه خواهد بود بیان نمود: سال آخر برای ما تفاوتی با سال های گذشته ندارد و تلاش می کنیم مانند قبل خدمت کنیم. امانتی در دست ماست که باید بتوانیم تا پایان دوره آن را به سلامت حفظ کنیم.

احمدی در خصوص تصویب لایحه مالیات بر ارزش اضافه کرده در مجلس نیز گفت: این لایحه در مجلس دوره قبل تصویب شد، اما شورای نگهبان یک سری از بندهای آن مغایر با قانون اساسی تشخیص داده و برای اصلاح به مجلس ارسال شد. این لایحه دوباره در مجلس تصویب شد و به شورای نگهبان ارسال شد.

شورای عالی استان ها ادامه داد: احساس کردیم با تصویب این لایحه به شوراها آسیب می رسد و درآمدهای پایدار شهرداری را به خطر می اندازد. از این رو با مجمع تشخیص مصلحت نظام مکاتبه انجام دادیم. در یکی از کمیسیون های مربوطه یکسری از بندهای آن مغایر با سیاست های کلی نظام و اصول قانون اساسی دیده شد.

وی بیان نمود: از سوی دیگر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس نیز نامه ای به شورای نگهبان با عنوان زیان رسی به شوراها در صورت تصویب این لایحه ارسال کردند و درخواست بازگشت لایحه مالیات بر ارزش اضافه کرده از شورای نگهبان به مجلس را داشتند.

رئیس شورای عالی استان ها شرح داد: نکته حایز اهمیتی که وجود دارد این است که پایه و اساس قانون مالیات ارزش اضافه کرده بحث درآمد پایدار شهرداری هاست، اما اکنون می بینیم که سهم شهرداری ها تا چه اندازه کاهش یافته است و این روش درستی برای اداره کشور و به ویژه شهرها و روستاها نیست.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1319

به "خبرنگاران طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری و روستایی در مجلس مطرح می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری و روستایی در مجلس مطرح می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید