توسعه شرکت های دانش بنیان به توسعه اشتغال و ایجاد ثروت منجر می شود

به گزارش مجله تور یک روزه، کننده مجلس گفت: شرکت های دانش بنیان علم را به ثروت تبدیل می کنند و نیروهای جوان آنها می توانند در گسترش و توسعه علم، دانش و فناوری نقش به سزایی داشته باشند که همزمان می تواند به توسعه اشتغال و ایجاد ثروت منجر شود.

توسعه شرکت های دانش بنیان به توسعه اشتغال و ایجاد ثروت منجر می شود

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران،گفت: کسانی که در شرکت های دانش بنیان فعالیت دارند بیشتر توانایی مالی زیادی ندارند و باید مرجعی باشد که با پرداخت وام های کم بهره از آن ها حمایت کنند که البته با ابتکار دولت و مجلس، صندوق نوآوری و شکوفایی تشکیل شد که هم در تقویت شرکت های دانش بنیان گامی برداشته شود و هم این شرکت ها در پیشبرد اهداف مالی کشور موثر واقع شوند.

وی اضافه نمود: مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی نیز باید با توسعه خدمات خود، شرکت های دانش بنیان را به خوبی تقویت و پشتیبانی کنند تا با حمایت از این شرکت ها نوعی سرمایه گذاری برای کشور انجام شود و اجازه ندهند که استعداد نیروهای فعال در این شرکت ها تلف شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: شرکت های دانش بنیانی هم که از منابع این صندوق استفاده می کنند باید تلاش داشته باشند تا در شرایط فعلی مالی با این امکانات مالی که در اختیارشان قرار می گیرد برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش بیشتری کنند.

قمی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان علم خود را با اجتماع صنعت و فناوری های جدید تطبیق می دهند و با توجه به اینکه نیروهای شاغل در آن خلاق و جوان هستند و فکرهای خوبی دارند در حوزه های مختلف می توانند کارهای مفیدی انجام دهند، در واقع شرکت های دانش بنیان علم را به ثروت تبدیل می کنند و نیروهای جوان آنها می توانند در گسترش و توسعه علم، دانش و فناوری نقش به سزایی داشته باشند که همزمان می تواند به توسعه اشتغال و ایجاد ثروت منجر شود.

به گفته وی، علم، دانش و فناوری در خدمت به بشریت بوده و از آن به نور تعبیر شده است. در سال های اخیر که شرکت های دانش بنیان تشکیل شده اند آن ها سعی کرده اند از نیروهای جوان، نخبه و خلاق که در دانشگاه ها علم آموزی داشته اند، استفاده کنند.

کننده پاکدشت در مجلس شرح داد: در شرایط فعلی که کشور در تحریم بسر می برد این شرکت ها می توانند به بسیاری از مسائلی که کشورهای غربی ما را تحریم کرده اند، دست یابند.

قمی درباره میزان پیشرفت شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر گفت: در سال های گذشته با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هدایت هایی که از طرف مجلس و دولت انجام شد و نیز توجهی که به شرکت های دانش بنیان در قانون بودجه صورت گرفت، این شرکت ها پیروز شدند پیشرفت های زیادی کسب کنند و ضمن باز کردن گره بسیاری از مسائل در حوزه علم و صنعت، کشور را در سطح جهانی مطرح کنند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 433

به "توسعه شرکت های دانش بنیان به توسعه اشتغال و ایجاد ثروت منجر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه شرکت های دانش بنیان به توسعه اشتغال و ایجاد ثروت منجر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید