تمدید شرایط اضطراری در قزاقستان برای کرونا

به گزارش مجله تور یک روزه، رئیس جمهوری قزاقستان روز دوشنبه بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی شیوع کرونا و بر اساس نظرات کمیسیون دولتی و کارشناسان، دستوری برای تمدید حالت اضطراری تا روز دوشنبه 22 اردیبهشت (11 می) امضا نموده است.

تمدید شرایط اضطراری در قزاقستان برای کرونا

به گزارش پایگاه خبری کازاینفورم ، قاسم جومارت توکایف در بیانیه خود درباره شرایط شیوع کرونا در قزاقستان اعلام نمود که میزان ابتلا به کرونا در این کشور هنوز به اوج خود نرسیده و تهدید این بیماری هنوز پا بر جا است و اوضاع ممکن است از کنترل خارج گردد.

به گفته رئیس جمهوری قزاقستان ، در بعضی مناطق قزاقستان بخصوص در شهر آلماتی شمار زیادی از کادر درمانی به کرونا مبتلا شده اند و آنالیز علت این مساله و جلوگیری از چنین شرایطی در آینده لازم است. وی اعلام نمود که دولت در حال اجرا اقداماتی برای تضمین سلامتی پرسنل پزشکی است. توکایف در عین حال گفت که بعضی محدودیت ها بطور تدریجی کاهش می یابند و از اول ماه می (آدینه 12 اردیبهشت) ارتباطات هوایی بین شهرهای نورسلطان و آلماتی از سر گرفته خواهد شد.

رئیس دولت قزاقستان اعلام نمود که چنانچه قزاقستان اکنون نظام قرنطینه را بطور کلی بردارد ، با موج جدیدی از ابتلا به کرونا رو به رو خواهد شد. وی تاکید نمود که بزرگترین اشتباه در حال حاضر کوچک دانستن خطر کرونا است.

توکایف با توجه به شرایط کشور قزاقستان حالت فوق العاده را تا روز 22 اردیبهشت تمدید نموده و در این روز در صورت وجود نداشتن موارد جدید ابتلا به کرونا احتمالا قرنطینه لغو خواهد شد. توکایف اعلام نمود که دولت و بانک ملی قزاقستان تا آن روز طرح جامعی برای احیای رشد مالی از جمله حمایت از بخش های تحت تاثیر شیوع کرونا آماده خواهند کرد.

قزاقستان از روز 16 مارس (دوشنبه 26 اسفند 1398) در حالت فوق العاده به سر می برد. شمار مبتلایان به کرونا در قزاقستان بر اساس تازه ترین آمار روز دوشنبه با 63 مورد افزایش به حدود 2 هزار و 780 نفر رسیده است. همچنین حدود 700 نفر از مبتلایان بهبود یافته و 25 نفر جان خود را از دست داده اند. در این کشور حدود 700 نیروی داوطلب مردمی به یاری سالمندان و افراد ناتوان می پردازند و برای خرید و تحویل اقلام ضروری به آنان یاری می نمایند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 955

به "تمدید شرایط اضطراری در قزاقستان برای کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید شرایط اضطراری در قزاقستان برای کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید