تاکید استاندار مازندران، بر نقش آفرینی دانشگاه ها در فرآیند توسعه استان

به گزارش مجله تور یک روزه، خبرگزاری خبرنگاران- استاندار مازندران، برای رفع برخی چالش های جدی استان و تسریع در گره گشایی از مشکلاتی که مردم را رنج می دهد و معین اولویت ها و ارایه راهکار های سازنده، به پژوهش های اصیل، علمی و جهت دهنده دانشگاهیان نیاز داریم.

تاکید استاندار مازندران، بر نقش آفرینی دانشگاه ها در فرآیند توسعه استان

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری،حشمت اله علی نژاد، سرپرست دانشگاه مازندران همراه با اعضا هیات رئیسه این دانشگاه با حضور در دفتر کار سید محمود حسینی پور، با مقام عالی دولت در استان دیدار و گفتگو کرد.

استاندار مازندران در این دیدار با تاکید بر لزوم مطالبه گری دانشگاه ها از دستگاه ها و نهادهای اجرایی در زمینه توسعه و پیشرفت استان در بخش های مختلف، به ارایه راهکارهایی برای برقراری ارتباط مطلوب و تعامل بیش از پیش و کیفی میان مدیران اجرایی و مدیران علمی، پژوهشگران، فناوران و نخبگان دانشگاهی استان پرداخت و خواستار حضور جدی تر دا نشگاهیان در فرآیند توسعه مازندران شد.

نماینده عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که برای رفع برخی چالش های جدی استان و تسریع در گره گشایی از مشکلاتی که مردم را رنج می دهد، به پژوهش های اصیل، علمی و جهت دهنده نیاز داریم، اضافه کرد: بدون برنامه نمی توان اعتلای استان در بخش های راهبردی را رقم زد و تحقیقات عالمانه و دانشگاهی در تعیین اولویت ها و ارایه راه حل های سازنده بسیار موثر است.

جذب اعضای هیات علمی نو جهت ارتقای کمی و کیفی آموزش عالی در دانشگاه های استان، استفاده از ظرفیت دانشگاه های کشور، حضور دانشمندان و اساتید شاخص و ممتاز در دانشگاه مازندران، بهره گیری از ظرفیت نخبگان علمی استان مازندران، تاکید بر طراحی و تدوین برنامه راهبردی- عملیاتی از طریق دانشگاه برای ارتباط با صنعت، جامعه و مجموعه دستگاه های مسئول در استان، ارتباط مستمر دانشگاه و دانشگاهیان با استانداری و سایر نهادها و تا کید بر برگزاری مطلوب هفته پژوهش در استان، از دیگر محورهای سخنان استاندار مازندران در این دیدار بود.

در این نشست، بر استمرار برگزاری این نشست ها جهت حل مسایل و چالش های استان تاکید شد.

علی نژاد، سرپرست دانشگاه مازندران در آغاز این دیدار، گزارشی از شرایط آموزشی و پژوهشی دانشگاه مازندران ارایه کرد و با اشاره به حضور حدود 14 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه مازندران که حدود 1000 نفر از این تعداد را دانشجویان غیرایرانی تشکیل می دهند، از تلاش بیشتر دانشگاه برای جذب دانشجویان خارجی خبر داد.

سرپرست دانشگاه جامع استان در ادامه به ارایه گزارشی از شرایط دانشگاه های استان پرداخت و گفت: دانشگاه های مازندران دارای حدود 140 هزار نفر دانشجو و اعضای هیات علمی است.

وی با اشاره به جایگاه علمی استان در کشور، آمادگی دانشگاه های مازندران برای تعامل با دستگاه های اجرایی در فرآیند توسعه با انجام طرح های

پژوهشی و فناوری از طریق دانشمندان و نخبگان دانشگاهی استان و همکاری با مقام عالی دولت در مازندران در این راستا را گفت.

دکتر علی نژاد در خاتمه سخنان خود به برگزاری مراسم هفته پژوهش در هفته سوم آذرماه اشاره کرد و از استانداری و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط استان در این زمینه خواست تا همکاری لازم را با دبیرخانه برگزاری این مراسم در دانشگاه مازندران به عمل آورند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1932

به "تاکید استاندار مازندران، بر نقش آفرینی دانشگاه ها در فرآیند توسعه استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید استاندار مازندران، بر نقش آفرینی دانشگاه ها در فرآیند توسعه استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید