به مناسبت روز جهانی ریش؛ تصاویر پرماجراترین ریش و سبیل های تاریخ ، از سازمان سیا تا مالیات ریش!

به گزارش مجله تور یک روزه، ریش مردان یک جنبه مد و فشن تاریخی دارد؛ گاهی هوادار داشته و گاهی منع شده و حتی برای ریش داشتن مالیات وضع شده اما امروزه درخواست برای کاشتن و داشتن ریش 500 درصد زیاد شده! ظاهرا ماجراهای ریش مردان تمامی ندارد.

به مناسبت روز جهانی ریش؛ تصاویر پرماجراترین ریش و سبیل های تاریخ ، از سازمان سیا تا مالیات ریش!

به گزارش خبرنگاران، ریش گذاشتن مردان سابقه ای به قدمت بشریت دارد؛ در بعضی جوامع پسندیده است، بعضی جوامع را به دردسر انداخته و روزانه وقت و توجه قابل توجهی از مردان می گیرد. در این گزارش و به مناسبت روز جهانی ریش و سبیل، واقعیت هایی علمی و تاریخی از این پدیده قدیمی را گردآوری نموده ایم:

پرورش و رسیدگی به موهای صورت به عنوان یک رشته تخصصی شناخته می گردد و جالب اینکه ریش صاحب یک فوبیای شناخته شده است: پوگونوفوبیا.

بیشتر بخوانید:

5 مدل ریش که جذابیت چهره آقایان را دوچندان می نماید

7 استایل که در حال حاضر برای آقایان بسیار مرسوم است

فواید ریش که شاید آقایان ندانند

پطر کبیر خودش هم ریش نداشت

در تاریخ آمده که پطر کبیر از افراد دارای ریش مالیات می گرفته! او قصد داشت با دریافت 100 روبل در سال از مردمی که ریش می گذارند آنها را از این کار منصرف کند. اسکندر مقدونی هم اجازه نمی داد سربازانش ریش داشته باشند تا در جنگ به عنوان تهدید استفاده نگردد! مثلا تصور کنید دو جنگجو در حال کشیدن ریش و موی هم باشند!

مصری ها از سرپوش های ریش دار و طلا استفاده می کردند

جالب اینکه در قرون وسطی اوضاع برعکس شد؛ دست زدن به ریش دیگران به عنوان بی احترامی و حتی زمینه ای برای دوئل تلقی می شد و ریش آنقدر مهم بود که پادشاهان موهای ریش خود را به مهرهای مومی روی پیغام های خود می چسبانند.

تزئینات ریش مردان در گذشته طیف وسیعی داشت

مردان آشوری ریش های خود را با حلقه کردن، رنگ کردن و افزودن گرد و غبار طلا تزئین می کردند و در زمان مصر باستان نیز مردان برای نشان دادن موقعیت خود، ریش هایشان را رنگ می کردند؛ عجیب اینکه ملکه ها گاهی اوقات ریش های طلایی می پوشیدند.

ریش مشهور آبراهام لینکلن

مشهور است که آبراهام لینکلن، یکی از روئسای جمهور آمریکا، پس از آنکه یک دختر کوچکی به او نامه ای نوشت که اگر ریشش را داشته باشد بهتر به نظر می رسد، ریش خود را بلند کرد؛ اما همین آمریکایی ها، به وسیله سازمان سیا، زمانی برنامه داشتند که با گذاشتن نمک های تالیم در کفش های فیدل کاسترو، ریش او را از بین ببرند.

ریش های پرماجرای فیدل کاسترو

بلندترین ریش تاریخ را یک مرد نروژی در سال 1927 مقدار گرفت: طول ریش او بیش از 5 متر بود! با این حال یک مرد به طور میانه در طول زندگی خود 3350 ساعت را صرف اصلاح می نماید. در طرف مقابل هم افرادی هستند که با توجه به افزایش محبوبیت اخیر ریش، 500 درصد بیشتر به کاشت آن رغبت پیدا نموده اند.

ریش بلند هم می تواند معروفیت بیاورد

موهای صورت شما در طول تابستان بیشتر رشد می نمایند؛ با این حال، این درست نیست که اگر آن را بتراشید ریش شما (یا هر موی دیگری) سریع تر رشد کند، تنها ایده درست این است که ریش ها در طول روز سریع تر از شب رشد می نمایند.

اصلاح، تراشیدن، یا کاشتن؛ مسئله ریش است.

ریش کاربردهای علمی هم دارد؛ اگر از آلرژی به گرده یا گرد و غبار رنج می برید، ریش ممکن است به شما یاری کند. ظاهرا آنها به عنوان فیلتر عمل می نمایند زیرا صورت شما به طور میانه 30000 تار مو دارد که می توانند یک پوشش قوی ایجاد نمایند اما باید مراقب بهداشت آن هم باشید؛ معین شده که ریش میکروب بیشتری را به دام می اندازد!

فلاسفه باستان از ریش برای نشان دادن موقعیت اجتماعی خود استفاده می کردند

ریش و سبیل یک انجمن جهانی هم دارد که هر دو سال یک بار میزبان مسابقات جهانی ریش و سبیل است و تصاویر خنده داری از نتیجه این رویداد منتشر می نماید.

  • این کارها را انجام ندهید ریزش موهایتان قطع می گردد | راه درست درمان ریزش مو
  • تصاویر | فشن شو کلاه در مسابقات اسب دوانی ؛ اینجا رویال اسکات است یا ... | مقررات عجیب پوشش در مشهورترین مسابقات اسب دوانی
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 2093

به "به مناسبت روز جهانی ریش؛ تصاویر پرماجراترین ریش و سبیل های تاریخ ، از سازمان سیا تا مالیات ریش!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به مناسبت روز جهانی ریش؛ تصاویر پرماجراترین ریش و سبیل های تاریخ ، از سازمان سیا تا مالیات ریش!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید