برای سفر در پاییز به چه وسایلی احتیاج داریم؟

به گزارش مجله تور یک روزه، آب و هوای پاییز برای سفر بسیار دل انگیز و فرح بخش است. به همین دلیل هم یکی از بهترین فصل ها برای مسافرت (بخصوص در کشورمان ایران) محسوب می گردد. اما این فصل چهره دیگری نیز دارد! اگر در پاییز به سفر می روید، ضروری است وسایلی را به همراه داشته باشید تا در میانه راه غافلگیر نشوید؛ چراکه هوا می تواند دلپذیر و آفتابی یا گرفته و بارانی باشد! در این مقاله قصد داریم تا وسایلی را که ضروری است حتما در این فصل در چمدان بگذارید به شما معرفی کنیم. در ادامه این مقاله، با خبرنگاران همراه باشید:

برای سفر در پاییز به چه وسایلی احتیاج داریم؟

برای سفر در پاییز لباس گرم بردارید!

همگی در زمان مسافرت حتما لباس های اضافه با خودمان بر می داریم اما اینکه چطور آن ها را انتخاب می کنیم، نکته مهمی است. هنگام سفر در پاییز، پوشیدن لباس های گرم بدون آشفته یا حجیم به نظر رسیدن کار سختی است! بهتر است لباس هایی را انتخاب کنید که در عین گرم بودن، ضخامت زیادی هم نداشته باشند. با این ترفند، هم در چمدانتان جای کمتری اشغال می نمایند و هم ظاهر بهتری دارند. سعی کنید لباس هایی را انتخاب کنید که جیب داشته باشند. به این ترتیب احتیاجی ندارید که دائم کیف پول خود را به همراه داشته باشید. اگر هم لباسی که انتخاب نموده اید، کلاه داشته باشد که دیگر عالی است! چراکه در زمان بارندگی احتمالی، شما را از خیس شدن محافظت می نماید.

یک کاپشن چندمنظوره تهیه کنید

بالاپوش (چه سویشرت باشد، چه پالتو) برای سفر در پاییز می تواند یک دردسر باشد. اول صبح که هوا سرد است، حتی در خصوص پوشیدنش شک نمی کنید. اما همین طور که هوا رو به گرمی می رود، مجبور می شوید آن را به دست بگیرید و همه جا با خود حمل کنید. از طرف دیگر، اگر تنها یک بالاپوش سبک در چمدان بگذارید، قطعا پشیمان خواهید شد. چون زمانی که دما افت می نماید، هوا به معنای واقعی سرد می گردد! در چنین زمانی اهمیت به همراه داشتن یک کاپشن چندمنظوره تعیین می گردد؛ لباسی که دارای لایه های مختلف قابل جداشدن است و می تواند در دماهای مختلف بسیار کاربردی باشد. همراه داشتن چنین بالاپوشی، شما را از حمل چندین لباس جداگانه بی احتیاج کند.

برای سفر در پاییز کفش های محکم و سبک بردارید

سفر در پاییز است و باران های سیل آسای وقت و بی وقت! پس حتما در چمدان کفش هایی بگذارید که محکم و ضد آب باشند؛ اما در عین حال، مطمئن باشید که چندان هم سنگین نیستند. سبک بودن کفش هایتان دو مزیت مهم دارد: اول اینکه باعث سنگین شدن چمدانتان نمی گردد و دوم اینکه در زمان راه رفتن شما را خسته نمی نماید.

بنابراین، بهترین انتخاب شاید کفش های کوه نوردی سبک باشد.

هنگام سفر در پاییز چتر مقاوم به باد را از قلم نیاندازید!

چترهای زیادی هستند که جلوی باران را می گیرند اما اگر قصد دارید یکی را برای سفر در پاییز انتخاب کنید، یک چتر مقاوم در باد تهیه کنید. در فصل پاییز کاملا احتمال دارد که باد چتر شما را خراب کند و اگر در سفر زیر باران مانده باشید، این آخرین چیزی است که می خواهید! بنابراین دست از خرید چترهای ارزانی که با چند بار استفاده خراب می شوند بردارید و یک چتر مناسب تهیه کنید.

پانچوی ضد باران تهیه کنید

شاید با پوشیدنش چندان خوش تیپ به نظر نرسید اما یادتان باشد که این پانچوها زمان سفر در پاییز شما را تا زمانی که بیرون از خانه هستید یا تا هنگامی که باران قطع گردد، خشک نگه می دارند. پانچوهای ضد باران، معمولا ارزان هستند و اگر جمعشان کنید ابعاد کوچکی دارند که باعث می گردد بتوانید به راحتی آن ها را با خود حمل کنید. آن هم در روزهایی که احتمال باران های سنگین ناگهانی وجود دارد!

شلوارهای قابل تبدیل، موهبتی برای سفر

این نوع شلوارها، قابل تبدیل به شلوارک یا شلوارهای بلند هستند. شاید ظاهرشان به خوبی شلوارهای معمولی نباشد اما هنگام سفر در پاییز که معلوم نیست هوا ابری باشد یا آفتابی، گرم است یا سرد، یک موهبت به حساب می آید! این شلوارها معمولا در قسمت بالای زانو، زیپ هایی دارند که از طریق آن ها می توانید شلوار را به شلوارک تبدیل کنید

شال پشمی، احتیاج همیشگی هنگام سفر در پاییز

زمانی که صحبت از سفر در پاییز باشد، شال پشمی تنها برای خانم ها کاربرد ندارد! آقایان هم یکی از آن ها را لازم دارند و به نوعی می توان گفت که در سفرهای پاییزی، داشتن یک شال پشمی در چمدان مثل یک معجزه است! می توانید از آن برای پوشش سر بهره ببرید، به عنوان پتو دور خودتان بپیچید یا هرطور که بخواهید از آن بهره ببرید. با وزن اندک و اندازه کوچکش به راحتی در کیفتان جا می گیرد.

خود را گرم نگه دارید

یکی از نکات مهم به هنگام سفر در پاییز، استفاده از لباس های مناسب است. یکی از راهکارهای مناسب در این زمینه، شلوارهای کِشی است که هم برای خانم ها و هم برای آقایون موجود هستند. در روزهای گرم می توان آن ها به تنهایی پوشید و در روزهای سرد، به همراه یک شلوار دیگر استفاده کرد. بنابراین، این نوع شلوارها در هر دو نوع آب و هوا قابل استفاده است. اگر هم زود سردتان می گردد، می توانید یکی از مدل های گرمش را تهیه کنید که کمکتان می نماید حتی در سردترین روزهای سال هم گرم بمانید.

ضد آفتاب، عضو همیشگی چمدان!

شاید ضد آفتاب را در خانه باقی بگذارید و با خودتان فکر کنید: الان که تابستان نیست و من هم قصد ندارم به ساحل بروم؟!

اما با این که بدنتان پوشیده از لباس های پاییزه است، این فکر هنوز می تواند اشتباه باشد. چراکه صورت و دست هایتان در تمام فصول سال به ضد آفتاب احتیاج دارند. پس حتما با خود ضد آفتاب ببرید چراکه در برخی مواقع، ابرها اشعه UV را بازتاب می دهند و این می توان از تابش نور مستقیم آفتاب هم خطرناک تر باشد.

ما در این مقاله، به مواردی اشاره کردیم که برای سفر در پاییز حتما احتیاج خواهید داشت. برای انتخاب مقصد سفر در این فصل نیز می توانید به مقاله ی مناطق مناسب برای سفر در پاییز ایران و بهترین شهرهای اروپایی برای سفر در پاییز مراجعه کنید.

چقدر تمایل دارید سفر در پاییز را تجربه کنید؟ آیا قبلا در پاییز به سفر رفته اید؟

تجربیات خود را برای ما بنویسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 520

به "برای سفر در پاییز به چه وسایلی احتیاج داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای سفر در پاییز به چه وسایلی احتیاج داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید