بارش شدید در استان های شمالی کشور از امشب

به گزارش مجله تور یک روزه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور از مواج و طوفانی شدن دریای خزر و همچنین بارش شدید شبانگاهی در گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل و آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها در این منطقه ها خبر داد.

بارش شدید در استان های شمالی کشور از امشب

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی تازه ترین شرایط جوی کشور را برای امروز و روز های بعدی اعلام کرد و اضافه کرد: از امروز بعدازظهر (جمعه) تا اواخر وقت فردا (شنبه) برای استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال استان های آذربایجان شرقی و غربی و هم ارتفاعات البرز رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد های شدید موقتی پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه اواخر وقت امشب بارش ها به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم می رسد، گفت: دمای هوا در این منطقه ها به طور محسوسی خنک تر خواهد شد، شدت بارش ها هم امشب در گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل خواهد بود و در این منطقه ها آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی می شود، همچنین در این مدت دریای خزر هم مواج و طوفانی است.

گودرزی با بیان اینکه روز شنبه تا اواخر هفته آینده در نوار شرقی کشور هم باد و گرد و خاک رخ خواهد داد، ادامه داد: در دو روز آینده در جنوب کشور در ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر همرفتی و بارش های پراکنده را شاهد خواهیم بود. در دو روز آینده وزش باد های شدید در شمال غرب و غرب کشور رخ می دهد و می تواند منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا در این منطقه ها شود.

وی گفت: آسمان تهران امروز صاف است و بعد از ظهر با وزش باد همراه می شود، بیشینه دمای امروز تهران به 38 درجه سانتی گراد می رسد البته از فردا (شنبه) هوای تهران کمی خنک تر می شود.

منبع: فرارو
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: onedaynet.ir شناسه مطلب: 1736

به "بارش شدید در استان های شمالی کشور از امشب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش شدید در استان های شمالی کشور از امشب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید